Vis ett enkelt innlegg
Gammel 06.11.16, 11:09
Romerinne Romerinne er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 1,365
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Jeg tenker at hvis Johaug er uskyldig, hvorfor har det da blitt en så stor sak ut av dette? Der hun kan risikere å betale enorme saksomkostninger og bli utestengt i 4 år. Blodig alvor det hele. Det virker jo i utgangspunktet som en filleting som har blåst helt ut av proposjoner, der hele saken egentlig burde blitt lagt på hylla.
Men så er det ikke. Ikke uten grunn da kanskje, spør jeg meg.

Hun sier at hun fikk salven av legen sin, som hun har hatt i mange år, og at hun hadde full tillitt til ham. Derfor sjekket hun ikke salven selv, men var i god tro om at alt var i orden. Jeg antar at legen hennes bekrefter det hun sier.
Men da er det jo legen som har skylda da, og får ta det på sin kappe. Da skal ikke hun lide for hans feilgrep. Minimale mengder er det jo snakk om her også.

Hadde hun ikke da reagert annerledes hvis hun hadde vært intetanende og uskyldig? Blitt indignert, forbanna og oppgitt i stedet for å fremstå som en tårevåt martyr. Jeg tror det. I Sundby-saken var hun bråkjekk og viste null sympati, men når det gjelder henne selv, da er det noe helt annet.
Det kan vel ikke være rart at det blir en stor sak ut av dette. Johaug er en av våre største idrettstjerner, og har i prinsippet mange år igjen som idrettsutøver (men nå spøker det jo for det da). Det blir en stor sak fordi nordmenn sitt selvbilde sier at nordmenn ikke doper seg. Det blir også en stor sak fordi Therese Johaug er mer enn bare en dyktig skiløper, hun er en merkevare - reklame, eget klesmerke osv.

Og så handler det om hvilken rolle sport har i norsk media, og medienes dekning og fokus når det gjelder ulike typer saker. Om 2000 mennesker er drept på et døgn i Mosul og en norsk idrettsutøver vinner gull, hva havner på forsidene i Norge? At det er blitt en så stor sak skyldes til en stor grad den oppmerksomhet som media velger å gi saken. Mener jeg.
Svar med sitat