Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Healing

Healing Snakk om alt innen healing

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16.08.16, 00:36
wander
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Vildanden Vis post
Jeg har forsøkt det, men ville ikke gjort det uten shaman og en skikkelig healingseremoni. Jeg hadde veldig god nytte av det, fikk innsikter, healing og forståelse jeg ikke klarte å få gjennom mange år med terapi og selvransakelse, men vet ikke om jeg gjør det igjen.

Det er en psykedelika, men ikke noe man tar for å få en trip akkurat. Å spy er en del av det, og de fleste møter sine egne indre demoner, og de som er ute etter en rus er lite interessert i denne plantemedisinen. Det er ikke for hvem som helst, og det er ulovlig å bruke i Norge (så må man må gjerne utenlands, om man ikke vil være kriminell). Det ga også det mest kraftfulle prosessen jeg har vært gjennom, både under seremonien og etterpå. Er noen år siden enda, men det jeg så, følte og opplevde er like klart som i går. Man bevarer en indre klarhet selv når man er påvirket, i motsetning til ved bruk av andre typer psykedelika.
Spennende å høre fra en som har opplevd det.

Jeg har en kompis som har vært med på det to ganger og han også fortalte om en helt vill opplevelse med oppkast og at han skalv av frykt osv. Men at han også satt igjen med et sinn som var vidåpent. Han lærte mye om seg selv og sine indre demoner.

Jeg husker ikke om frykten og oppkast osv var første eller andre gangen.
Svar med sitat
Gammel 21.08.16, 16:35
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,683
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av wander Vis post
Spennende å høre fra en som har opplevd det.

Jeg har en kompis som har vært med på det to ganger og han også fortalte om en helt vill opplevelse med oppkast og at han skalv av frykt osv. Men at han også satt igjen med et sinn som var vidåpent. Han lærte mye om seg selv og sine indre demoner.

Jeg husker ikke om frykten og oppkast osv var første eller andre gangen.
Ble han kvitt frykten sin etter dette?

Ellers tenker jeg litt på LSD som jo også er et psykedelia, når jeg leser dette. Det var jo også ment å kunne oppheve blokkeringer.
Men farlig stoff, som jo ble forbudt etter hvert. Men jeg fant noe om LSD brukt i behandling, som jeg syntes var litt interessant. (Uten at det egentlig har noe med det stoffet dere nevner å gjøre, for det kjenner jeg ikke til.

UTDRAG FRA EN PSYKIATERS OPPLEVELSE MED LSD I BEHANDLING

"-.................Hvordan begynte det?
-Begynte - det var stoffer som ikke hadde eksistert før eller som ikke var alminnelig kjent. LSD var blitt oppfunnet ved en tilfeldighet, og hasj hadde nettopp begynt å bre seg.
Det var vel omkring 1963 at en pasient kom til meg med et norsk ukeblad. Der stod en artikkel om at stoffet LSD var blitt brukt i behandling ved Lier-asylet, og med gode resultater. Det så meget spennende ut. Pasienten min lurte på om ikke hun kunne få prøve dette stoffet.
Denne pasienten hadde det problemet at hun ikke kunne fortelle noe. Idet hun skulle begynne å fortelle blokkerte det seg helt. Det så ut til at LSD kunne være til hjelp.
Jeg hadde da ikke noe kjennskap til stoffet og hadde heller ikke lest noe særlig om det, så jeg sa til pasienten at jeg i alle tilfelle ville prøve det selv først. Jeg ringte til Lier-asylet og spurte om jeg kunne komme dit og prøve stoffet. Det sa de ja til. Jeg kjente folkene der hadde arbeidet på Lier tidligere.
Jeg fikk fire små perler av noen piller av overlegen, og svelget dem.
Litt etter litt begynte stoffet å virke. Sanseinntrykkene og virkeligheten rundt meg ble så forferdelig mye sterkere. Jeg gikk f.eks. ned en trapp og så et fremmed menneske og det ble fryktelig spennende å finne ut hva slags menneske dette kunne være.
Så gikk jeg litt rundt og så på pasitentene og opplevde hvor vanvittig vanskelig det var å få kontakt med dem. Fullstendig stengt. Muligens virket jeg skremmende på dem. Jeg tror jeg så litt annerledes ut, eller virket litt annerledes enn de andre og de ble visst redde.
Deretter gikk jeg opp i hønsehuset og satte meg og så på hønene. Jeg skal si deg at jeg aldri har opplevd høns før på den måten! De var lykkelige - de koste seg - og de hadde et høyst individuelt liv.
Jeg opplevde at de hadde de samme egenskapene som mennesker, men de var mer naturlige. De blåste seg naturhvis opp for hverandre og slikt, men det hele var så naturlig, du fant ikke det isolerte skuespillet som mennesker driver med.
Det var fantastisk morsomt. Jeg satt og lo av alt jeg så.
Dette var om våren, midt i vårløsningen med strie bekker nedover alle veier. Jeg husker hvordan alt fra omgi velsene virker forsterket. Jeg tror jeg opplevde verden på samme måte som små barn når de ser slikt for første gang.
Nå hadde jeg kommet til Lier med bil, og jeg lurte litt på om jeg kunne ta sjansen på å kjøre bil tilbake. Jeg fant ut at jeg ikke kunne spørre legene om det, for da ville de si nei - så jeg tokk bilen og kjørte opp til overlegen for å si farvel. Han fulgte meg ut til bilen,og jeg satte meg inn i den og tenkte at nå ser du at jeg kjører ut og når du ikke sier noe må det være fordi du finner meg kjøredyktig...
På veien inn til byen satt jeg og så på menneskene i de bilene jeg møtte. Og jeg opplevde at jeg kunne se hvordan folkene der hadde det.
Jeg snakket med pasienten etterpå, og fant ut at jeg samtidig som jeg ga henne LSD måtte ta det selv for å kunne komme helt på emosjonell bølgelengde med henne.

"Jeg måtte ta stoffet selv sammen med pasientene for å komme på samme bølgelengde."

-Hvor hadde du fått stoffet fra?
-Fra legene ved Lier-asylet. Det var andre tider den gang...
Vel, så dro jeg og pasienten opp på Vettakollen og tok pillene. Vi kom i en fantastisk kontakt. Vi lo og vi lo og vi lo. Vi lo av absolutt alt. Vi møtte en psykolog der oppe som vi lo fullstendig ut. Og vi kunne snakke helt fritt, uten noen som helst blokkeringer . Siden tok jeg LSD flere ganger med pasienten. Når vi hadde tatt stoffet hadde vi fin kontakt og snakket fritt. Men uten stoffet skjedde det ingen forandringer med henne. Hun var stadig forferdelig usikker og vaklende. Etterhvert mistet jeg kontakten med henne. Hun var svært upålitelig, holdt ikke avtalene, og ble bare borte. Jeg var også forholdsvis uerfaren den gang og fant ikke noe å gjøre med det.
Etter et år traff jeg henne igjen, og jeg så at hun var blitt verre, mer konturløs. Senere så jeg dødsannonsen og skjønte at hun hadde tatt livet av seg. Livet var blitt et mareritt for henne hun hadde ikke de indre forutsetninger for å komme videre."

Så leste jeg litt om Ayahuasca:

Ayahuasca-turisme

"...........Vi fraråder på det sterkeste å bruke ayahuasca. Det dreier seg om et avkok av to forskjellige planter: Slyngplanten Banisteriopsis caapi, som inneholder en mono amino oksidase inhibitor (MAO-hemmer) og barken fra trær av slekten Psychiotria som inneholder dimetytryptamin (DMT). DMT står på Narkotikalisten og er blant de stoffene som er underlagt forskriftens strengeste kontrolltiltak, og omfattes av bestemmelsene i forskriften § 5."

-".........En annen ting er at det ikke er særlig smart å sette seg selv i en hjelpeløs tilstand i et land som Peru, da man kan bli offer for kriminelle handlinger. Akkurat som at det er lite smart når jenter med skyhøy promille blir med menn de ikke kjenner. En amerikask 18 åring ble begravet i hemmelighet på et shaman-senter i Peru, etter å ha inntatt ayahuasca i 2012. En kritisk artikkel i Men's Journal, "The Dark Side of Ayahuasca" nevner blant annet en tysk kvinne som angivelig ble voldtatt og slått av to menn som hadde gitt henne ayahuasca. En fransk kvinne døde av hjerteattakk i 2011 under ayahuasca-rus. Aftonbladet skrev i 2010 om en svensk turist som havnet i koma etter å ha drukket ayahuasca i Peru. "

Skremmende, spør du meg.

Sist endret av Alexx; 21.08.16 kl 17:21
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:21.