Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Healing

Healing Snakk om alt innen healing

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02.02.15, 14:28
Evita
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tanja Vis post
Hadde tenkt å skrive det samme. Healing eller å heale betyr å gjøre hel. Helbrede betyr det samme.
Så selv om du har ment det på to forskjellige måter, så hører vi det samme.
Ja, det var iallefall bare ment positivt.
Heldigvis er både heksejakt og heksebrenning slutt for noen hundre år siden
Svar med sitat
Gammel 02.02.15, 16:06
Fru Larsen
Guest

Standard

Men vi har fortsatt fengselsstraffer og bøter, og de gjelder for alle som ikke følger lover og regler. I tillegg til loven om alternativ behandling så har vi Forskrift om markedsføring av alternativ behandling;

https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...003-12-11-1501, og så kan det vises til NSFH sine sider hvor det står

"NSFH stiller krav til at våre registerte og NSFH -godkjente healere(RGH) må følge alle regler og krav som myndighetene stiller.Vi gir her kort uttdrag i for hva slags informasjonen den enkelte healeren kan skrive, fortelle eller markedsføre om seg selv

-Ikke tillatt å ha blogg på egen nettside
-Ikke love helbred for sykdommer, alvorlige eller mindre alvorlige.
-Ikke lov å benytte off. diagnoser
-ikke ha suksesshistorier
-Ikke love hva behandlingen hjelper for eller i mot direkte

Dette gjelder alle media, nettsider, annonser, Facebook, brosjyrer, etc.

Tittelbruk: Kun lov å skrive eks: Registret healer NSFH. Ikke lov å skrive Registert godkjent healer NSFH. Dette kan gi inntrykk av at du som healer er off.godkjent, noe som ikke er tilfelle. Vær obs på dette.

Dette er ikke en fullstendig og uttømmende liste. Hver healer må selv passe på at den er innenfor alle lovkrav til enhver tid.
Svar med sitat
Gammel 02.02.15, 17:28
Evita
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fruen Vis post
Men vi har fortsatt fengselsstraffer og bøter, og de gjelder for alle som ikke følger lover og regler. I tillegg til loven om alternativ behandling så har vi Forskrift om markedsføring av alternativ behandling;

https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...003-12-11-1501, og så kan det vises til NSFH sine sider hvor det står

"NSFH stiller krav til at våre registerte og NSFH -godkjente healere(RGH) må følge alle regler og krav som myndighetene stiller.Vi gir her kort uttdrag i for hva slags informasjonen den enkelte healeren kan skrive, fortelle eller markedsføre om seg selv

-Ikke tillatt å ha blogg på egen nettside
-Ikke love helbred for sykdommer, alvorlige eller mindre alvorlige.
-Ikke lov å benytte off. diagnoser
-ikke ha suksesshistorier
-Ikke love hva behandlingen hjelper for eller i mot direkte

Dette gjelder alle media, nettsider, annonser, Facebook, brosjyrer, etc.

Tittelbruk: Kun lov å skrive eks: Registret healer NSFH. Ikke lov å skrive Registert godkjent healer NSFH. Dette kan gi inntrykk av at du som healer er off.godkjent, noe som ikke er tilfelle. Vær obs på dette.

Dette er ikke en fullstendig og uttømmende liste. Hver healer må selv passe på at den er innenfor alle lovkrav til enhver tid.
Som sagt så var jeg ikke klar over dette da jeg ikke bor i Norge
Det tryggeste for meg er vel da å slutte med healing på nordmenn eller folk som bor i Norge.
Jeg kommer aldri til å klare å følge med alle lovene og reglene der.

Sist endret av Evita; 02.02.15 kl 17:30
Svar med sitat
Gammel 02.02.15, 18:56
Pocahontas Pocahontas er offline
Banned

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 262
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Evita Vis post
Som sagt så var jeg ikke klar over dette da jeg ikke bor i Norge
Det tryggeste for meg er vel da å slutte med healing på nordmenn eller folk som bor i Norge.
Jeg kommer aldri til å klare å følge med alle lovene og reglene der.
Disse lovene tror jeg gjelder de fleste land. Det er ingen som sier at det ikke er lov å gi healing. Men du må slutte å si at du har healet sykdommer
. Det er der loven er streng :)
Svar med sitat
Gammel 02.02.15, 19:40
Evita
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Pocahontas Vis post
Disse lovene tror jeg gjelder de fleste land. Det er ingen som sier at det ikke er lov å gi healing. Men du må slutte å si at du har healet sykdommer
. Det er der loven er streng :)
Nei, overhodet ikke de lovene som er kommet frem her i forumet. I andre land er det mer normale og etiske lover som gjelder. For min del er det akkurat det samme hva slags lover og regler som gjelder i NORGE, jeg bor ikke der. På lik linje som jeg kan ringe en når jeg er syk å få healing fra America, kan hvem som helst kontakte meg for healing, aromaterapy, regresjon og alt annet jeg driver med i det landet jeg bor i - uten at jeg eller de trenger å forholde seg til hva som skjer i Norge. Jeg tror ikke dere VIL forstå, men samme for meg, jeg orker ikke denne diskusjonen mer, jeg trekker meg bort nå. Detter blir alt for nagativt for både meg og mange andre.
Jeg har forstått lenge at det er å heale sykdommer du har reagert på.
Svar med sitat
Gammel 02.02.15, 19:45
Pocahontas Pocahontas er offline
Banned

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 262
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Evita Vis post
Nei, overhodet ikke de lovene som er kommet frem her i forumet. I andre land er det mer normale og etiske lover som gjelder. For min del er det akkurat det samme hva slags lover og regler som gjelder i NORGE, jeg bor ikke der. På lik linje som jeg kan ringe en når jeg er syk å få healing fra America, kan hvem som helst kontakte meg for healing, aromaterapy, regresjon og alt annet jeg driver med i det landet jeg bor i - uten at jeg eller de trenger å forholde seg til hva som skjer i Norge. Jeg tror ikke dere VIL forstå, men samme for meg, jeg orker ikke denne diskusjonen mer, jeg trekker meg bort nå. Detter blir alt for nagativt for både meg og mange andre.
Jeg har forstått lenge at det er å heale sykdommer du har reagert på.
Jeg er jo ikke enig med Fruen når det gjelder lover vedr leges samtykke ved å gi healing, for den loven er jeg ikke kjent med. Men det ER veldig stenge lover internasjonalt når det gjelder alternativ behandling generelt, og det går ut på at ingen har lov til å si at de behandler/healer sykdommer, særlig ikke alvorlige.

Jeg sier bare dette for å forklare hvorfor det har blitt reaksjoner, ikke for å krangle. Jeg er som sagt for alternativ behandling, bare forklarer at lovverket er strengt :)
Svar med sitat
Gammel 29.10.15, 00:15
maytorill sin avatar
maytorill maytorill er offline
Fersk

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Akershus
Meldinger: 6
Standard

Hei dere og takk for sist til de av dere som husker meg.

Det var en interessant tråd å lese igjennom. Først vil jeg si at det ikke er lov å si at man helbreder noen innen alt av alternativ behandlingsform i Norge. Vi kan si at vi "mulig kan" hjelpe med å lindre en smerte. F.eks når akutte skader oppstår vil det ofte bli betent rundt skaden. En slik betennelse kan muligens lindre smerten - merk "muligens kan" - og ikke "kan". Slik må det være i og med at alternative behandlingsformer sjelden lar seg måle eller bevise annet enn menneskers fortellinger om helbredelse av sykdom etter alternativ behandling. Jeg personlig synes det er greit at vi har denne etiske og moralske regelen og forholde oss til.

May Torill
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:26.