Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Drømmetydning

Drømmetydning Diskuter drømmer, få hjelp til å tolke en drøm osv.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18.12.18, 21:31
Surre Surre er offline
Fersk

Medlem siden: Sep 2017
Meldinger: 68
Standard Noen som vil hjelpe meg å tyde gjentagende merkelig drøm?

Jeg føler jeg stort sett drømmer det samme hver dag. Og
Lurer på litt hjelp med å tolke den. 🤔

Jeg drømmer ofte at jeg er tilbake på ungdomsskolen igjen sammen med de jdg gikk i klasse med selv om vi nå er voksne. Handler vel ofte om at jeg rusler i gangene på skolen og sitter ved plassen min. Men ikke gjør noe spesielt der. Jeg tar mye buss i den drømmen. Står ofte og venter lenge på den og kjører buss ganske lenge og det er ganske mange i den bussen. Jeg bor brått hjemme i barndomshjemmet mitt, også sammen med ungene. Og jeg føler vi gjemmer oss for noe som er litt skummelt der ute som forsøker å komme inn. Uten at jeg helt vet hva. Mitt gamle rom er en skitten sovemadrass og det kravler ofte edderkopper der. Og jeg går på en do som renner over. Finner ut at jeg skal på fest og skal ha det gøy og skal finne vennene mine. Vi skal drikke alkohol og ha danse men jeg kommer aldri så langt. Jeg går og går over en bro som er ødelagt og jeg er redd for å falle uti vannet. Noen som vil prøve seg? 😁 Denne her er gjentagende, selv om det er noen personer og ting som byttes ut underveis. Men føler ofte at jeg er ute på vei et eller annet sted.
Svar med sitat
Gammel 18.12.18, 21:40
Surre Surre er offline
Fersk

Standard

Eller vil prøve seg på marerittet jeg hadde i natt?

Jeg våknet og var redd for å sovne igjen av denne. Jeg gjemte meg fra en mordergjeng som hadde planer om å drepe meg. Jeg har sett mange døde rundt meg og det er blod overalt. Jeg har flere steder kommet meg i trygghet når jeg flykter fra dem, men ofte tar de meg igjen. Jeg husker jeg gjemmer meg i en gammel hytte som ligger i en bratt bakke med masse vått gress og jeg er redd for å skli og gjemmer meg bak en sofa mens jeg holder vakt i vindu. Litt nedenfor er det mye trafikk der ute og jeg legger merke til en høy pipe på andre siden som ryker. Morderne innhenter meg og jeg løper videre på et sted fullt av betong. Ledern i gjengen tar tak i meg og stikker to kniver igjennom meg i hodet og brystet og både jeg og han håper at jeg er dø. Han legger merke til at jeg ikke er det allikevel og skal drepe meg igjen og da våkner jeg. Når jeg våkner har jeg på en måte «frysninger» der han i drømmen har stukket meg med kniven. Grotesk og fæl drøm egentlig. Men hva betyr den?
Svar med sitat
Gammel 19.12.18, 12:23
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,543
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Surre Vis post
Lurer på litt hjelp med å tolke den. 🤔

Jeg drømmer ofte at jeg er tilbake på ungdomsskolen igjen sammen med de jdg gikk i klasse med selv om vi nå er voksne. Handler vel ofte om at jeg rusler i gangene på skolen og sitter ved plassen min. Men ikke gjør noe spesielt der. Jeg tar mye buss i den drømmen. Står ofte og venter lenge på den og kjører buss ganske lenge og det er ganske mange i den bussen. Jeg bor brått hjemme i barndomshjemmet mitt, også sammen med ungene. Og jeg føler vi gjemmer oss for noe som er litt skummelt der ute som forsøker å komme inn. Uten at jeg helt vet hva. Mitt gamle rom er en skitten sovemadrass og det kravler ofte edderkopper der. Og jeg går på en do som renner over. Finner ut at jeg skal på fest og skal ha det gøy og skal finne vennene mine. Vi skal drikke alkohol og ha danse men jeg kommer aldri så langt. Jeg går og går over en bro som er ødelagt og jeg er redd for å falle uti vannet. Noen som vil prøve seg? 😁 Denne her er gjentagende, selv om det er noen personer og ting som byttes ut underveis. Men føler ofte at jeg er ute på vei et eller annet sted.
Det kan jo egentlig virke som underbevisstheten din driver og roter i fortiden din. Det kan være du har ting du ikke har bearbeidet fra barndommen din og som holder på å dukke opp nå.
Det med bro som er ødelagt og du kan falle i vannet og du er redd for det, har jo noe å gjøre med følelser. Vann er følelser, så det kan være noen følelser du er redd for å kjenne på.

MALU
Gammel 17.01.19, 21:04
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,773
Standard

Sitat:
Lurer på litt hjelp med å tolke den. ��

Jeg drømmer ofte at jeg er tilbake på ungdomsskolen igjen sammen med de jdg gikk i klasse med selv om vi nå er voksne. Handler vel ofte om at jeg rusler i gangene på skolen og sitter ved plassen min. Men ikke gjør noe spesielt der. Jeg tar mye buss i den drømmen. Står ofte og venter lenge på den og kjører buss ganske lenge og det er ganske mange i den bussen. Jeg bor brått hjemme i barndomshjemmet mitt, også sammen med ungene. Og jeg føler vi gjemmer oss for noe som er litt skummelt der ute som forsøker å komme inn. Uten at jeg helt vet hva. Mitt gamle rom er en skitten sovemadrass og det kravler ofte edderkopper der. Og jeg går på en do som renner over. Finner ut at jeg skal på fest og skal ha det gøy og skal finne vennene mine. Vi skal drikke alkohol og ha danse men jeg kommer aldri så langt. Jeg går og går over en bro som er ødelagt og jeg er redd for å falle uti vannet. Noen som vil prøve seg? �� Denne her er gjentagende, selv om det er noen personer og ting som byttes ut underveis. Men føler ofte at jeg er ute på vei et eller annet sted.
En vanskelig drøm å tyde. Skal tygge litt på den og se om jeg forstår noe.
Det samme med marerittdrømmen din som du hadde etterpå.
Svar med sitat
Gammel 17.01.19, 22:25
una una er offline
Fersk

Medlem siden: Dec 2016
Meldinger: 56
Standard

Sitat:
Eller vil prøve seg på marerittet jeg hadde i natt?

Jeg våknet og var redd for å sovne igjen av denne. Jeg gjemte meg fra en mordergjeng som hadde planer om å drepe meg. Jeg har sett mange døde rundt meg og det er blod overalt. Jeg har flere steder kommet meg i trygghet når jeg flykter fra dem, men ofte tar de meg igjen. Jeg husker jeg gjemmer meg i en gammel hytte som ligger i en bratt bakke med masse vått gress og jeg er redd for å skli og gjemmer meg bak en sofa mens jeg holder vakt i vindu. Litt nedenfor er det mye trafikk der ute og jeg legger merke til en høy pipe på andre siden som ryker. Morderne innhenter meg og jeg løper videre på et sted fullt av betong. Ledern i gjengen tar tak i meg og stikker to kniver igjennom meg i hodet og brystet og både jeg og han håper at jeg er dø. Han legger merke til at jeg ikke er det allikevel og skal drepe meg igjen og da våkner jeg. Når jeg våkner har jeg på en måte «frysninger» der han i drømmen har stukket meg med kniven. Grotesk og fæl drøm egentlig. Men hva betyr den?
det kan virke som du ønsker å hente frem noe som du har glemt.En gammel bro du har brent. noe som ønsker å komme opp i bevisstheten din.Rett og slett noe fra fortiden som du har glemt ? Eller klar for å føle/bearbeide nå ?
Svar med sitat
Gammel 17.01.19, 22:42
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av una Vis post
det kan virke som du ønsker å hente frem noe som du har glemt.En gammel bro du har brent. noe som ønsker å komme opp i bevisstheten din.Rett og slett noe fra fortiden som du har glemt ? Eller klar for å føle/bearbeide nå ?
Høres ut som om du er inne på noe her. Noe også marerittdrømmen sier i sterk grad. Det kan virke som om noe Surre har fortrengt, som prøver å komme opp til overflaten igjen. Som kjent kan man ikke undertrykke vanskelige ting i lengre tid, uten at kroppen reagerer fysisk på det. Ofte i form av drømmer.
Svar med sitat
Gammel 30.01.19, 14:00
Surre Surre er offline
Fersk

Standard

Takk for svar alle sammen!

Jeg må si at ting har vært litt vansklig i det siste halvåret ja. Med tanke på et inn og ut forhold med min nåværende eks. Vi har vært veldig fram og tilbake, og han drar fram sider ved meg jeg ikke liker. Og jeg er egentlig ganske redd for han fordi han har så makt over meg og er manipulererende. Han får meg til å føle meg som møkk og sier ofte ting som hvor ubrukelig jeg er, tykk jeg er, lat osv, mens en annen dag så er jeg hele verden for han. Og ting må være på hans måte hvis ikke så blir han sint. Han har vært fysisk mot meg 2 ganger. Men han har alltid klart å ha kontroll over meg sånn at når han er snill mot meg så får jeg dårlig samvittighet å blir i forholdet Er mulig det som kan komme fram i marerittene kanskje? Og symbolet blir kanskje mordere som skal drepe meg, lykkes ikke og forsøker igjen og igjen. 🤔

Nå er det siste gang det er slutt da vil jeg si. Jeg tror faktisk han har blitt forelsket i noen andre (som jeg har et håp om) for magefølelsen og tegnene er veldig der. Og han har «gitt slipp» på meg. Jeg puster lettere ut nå og føler jeg kan slappe av. Og jeg har ikke hatt noen flere mareritt den siste tiden heller 🤔
Svar med sitat
Gammel 30.01.19, 16:36
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Takk for svar alle sammen!

Jeg må si at ting har vært litt vansklig i det siste halvåret ja. Med tanke på et inn og ut forhold med min nåværende eks. Vi har vært veldig fram og tilbake, og han drar fram sider ved meg jeg ikke liker. Og jeg er egentlig ganske redd for han fordi han har så makt over meg og er manipulererende. Han får meg til å føle meg som møkk og sier ofte ting som hvor ubrukelig jeg er, tykk jeg er, lat osv, mens en annen dag så er jeg hele verden for han. Og ting må være på hans måte hvis ikke så blir han sint. Han har vært fysisk mot meg 2 ganger. Men han har alltid klart å ha kontroll over meg sånn at når han er snill mot meg så får jeg dårlig samvittighet å blir i forholdet Er mulig det som kan komme fram i marerittene kanskje? Og symbolet blir kanskje mordere som skal drepe meg, lykkes ikke og forsøker igjen og igjen. ��

Nå er det siste gang det er slutt da vil jeg si. Jeg tror faktisk han har blitt forelsket i noen andre (som jeg har et håp om) for magefølelsen og tegnene er veldig der. Og han har «gitt slipp» på meg. Jeg puster lettere ut nå og føler jeg kan slappe av. Og jeg har ikke hatt noen flere mareritt den siste tiden heller ��
Hei Surre :)

Nå som du forklarte situasjonen, ble drømmene litt lettere å forstå.

Morderne som er etter deg - og lederen for denne gjengen - er eksen din.
Han er farlig, og drømmen forteller at du er livredd for han, du gjemmer deg, skjuler deg osv. Men han innhenter deg og stikker "kniver gjennom deg." Han er farlig på den måten at han er veldig manipulerende og har makt over deg. Han har også vært voldelig mot deg. Ikke rart drømmene er som de er. I drømmen er du tilbake på ungdomsskolen igjen - og det tror jeg peker på at du må ta lærdom av det som nå skjer og bryte kontakten med han helt. Både mentalt og fysisk.

Han har funnet knapper hos deg som han trykker på for å beholde makten over deg. Og det er at han vet at så lenge han "er snill" (spiller snill) , så får du dårlig samvittighet, og blir i forholdet. Her kommer nok skolen inn i bildet i drømmen din, det er noe du skal lære å forstå. Og det er dette. Ikke få dårlig samvittighet, for han er ikke egentlig snill, han bare later som, for da vet han at han får deg dit han vil ha deg. Slik at han kan fortsette å tråkke på deg, for det gir han tilfredstillelse. Bryt dette mønsteret, så blir du fri fra han.

Hvis han har blitt forelsket i noen andre, så håper jeg virkelig at han gir slipp på deg.
Det som kan være lurt nå som han er på avstand og du får et pusterom, er å bruke tiden fornuftig. Lær deg hvordan du skal bryte dette mønsteret. For slike som han suger en for energi og livsglede.

Vet ikke om du fikk noe vettugt ut av dette, men synes drømmene dine var veldig klare i forhold til din situasjon. Du sitter fast i noe du må ut av.

Sist endret av Alexx; 30.01.19 kl 16:57
Svar med sitat
Gammel 30.01.19, 19:21
Surre Surre er offline
Fersk

Standard

Jeg tror og håper han har funnet en annen nå faktisk (selv om jeg syns synd på henne). Da håper jeg det er en som er litt som han som ikke finner seg i noe.

Jeg skal gjøre alt jeg kan for å gå videre nå uten han. Vi har barn sammen, så litt må jeg allikevel forholde meg til han. Han er ihvertfall god mot de, og de har heldigvis ikke vært vitne til de to gangene han var fysisk.
Svar med sitat
Gammel 31.01.19, 07:08
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Jeg tror og håper han har funnet en annen nå faktisk (selv om jeg syns synd på henne). Da håper jeg det er en som er litt som han som ikke finner seg i noe.

Jeg skal gjøre alt jeg kan for å gå videre nå uten han. Vi har barn sammen, så litt må jeg allikevel forholde meg til han. Han er ihvertfall god mot de, og de har heldigvis ikke vært vitne til de to gangene han var fysisk.
Da ønsker jeg deg lykke til! Dette klarer du sikkert. :-)
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:05.