Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Øvelser og leker

Øvelser og leker Her kan vi legge øvelser for intuisjonen.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27.03.17, 02:00
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,613
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Karma er noe snodige greier. Man blir gjerne innhentet av den, og den biter godt.
Uansett hva hun sier, så har hun skyld i uføret sitt sjøl. Hun skal lese pakningsvedlegget. Utøveren har plikt til å sjekke hva produktene de bruker inneholder. Det er naivt å stole på at andre sjekker det, og har den fulle oversikten. Enten det er lege eller trener som overleverer.
Jeg blir så lei av ansvarsfraskrivelsen hennes.
Det er jo synd på henne hvis OL ryker. Det kan fort ende med det.
Ja, det var den følelsen jeg hadde også, at hun var skyld i uføret sitt selv og jeg syntes ikke noe synd på henne, da jeg først åpnet denne tråden. Men så ble jeg litt formildet underveis, etter noen positive innlegg om frk. Johaug.

Men det går ikke an å komme å si at "jeg er uskyldig" som hun har gjort, når det står ettertrykkelig i reglementet at idrettsutøveren er nødt til selv å lese pakningsvedlegget, og selv sjekke hva produktet inneholder. Hvis det ikke blir gjort, så ventes streng straff.

Når hun da er vel vitende om dette, går det ikke an å unnskylde seg i etterkant. Da er jeg helt enig at hun må ta den straffen hun får. Men jeg regner med at hun har lært leksen sin nå.
Svar med sitat
Gammel 27.03.17, 02:17
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,585
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Ja, det var den følelsen jeg hadde også, at hun var skyld i uføret sitt selv og jeg syntes ikke noe synd på henne, da jeg først åpnet denne tråden. Men så ble jeg litt formildet underveis, etter noen positive innlegg om frk. Johaug.

Men det går ikke an å komme å si at "jeg er uskyldig" som hun har gjort, når det står ettertrykkelig i reglementet at idrettsutøveren er nødt til selv å lese pakningsvedlegget, og selv sjekke hva produktet inneholder. Hvis det ikke blir gjort, så ventes streng straff.

Når hun da er vel vitende om dette, går det ikke an å unnskylde seg i etterkant. Da er jeg helt enig at hun må ta den straffen hun får. Men jeg regner med at hun har lært leksen sin nå.
Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av Johaug.Men jeg endte opp med å se dokumentaren om henne. Og uansett hvordan jeg snur og vender på det, så får hun ta sin del av skylda. Hun har vært naiv og ikke så rent lite godtroende. Hun skulle sjekket esken til kremen og ikke minst finstudert pakningsvedlegget. Hun vet inderlig godt hva som skjer hvis man blir tatt for doping. Og at reglemanget er strengt. Det er derfor de får utlevert liste over forbudte stoffer og preparater.
La gå, legen gjorde en feil. Men alle vet at menneskelig svikt kan skje, og derfor bør ting dobbelt og trippelsjekkes. Hun sitter med hovedansvaret på å sjekke hva hun putter i seg og hvilke medisiner hun får utdelt.

Det er mulig det er slemt av meg, men jeg greier ikke helt synes synd på henne.
Svar med sitat
Gammel 27.03.17, 02:25
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,613
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av Johaug.Men jeg endte opp med å se dokumentaren om henne. Og uansett hvordan jeg snur og vender på det, så får hun ta sin del av skylda. Hun har vært naiv og ikke så rent lite godtroende. Hun skulle sjekket esken til kremen og ikke minst finstudert pakningsvedlegget. Hun vet inderlig godt hva som skjer hvis man blir tatt for doping. Og at reglemanget er strengt. Det er derfor de får utlevert liste over forbudte stoffer og preparater.
La gå, legen gjorde en feil. Men alle vet at menneskelig svikt kan skje, og derfor bør ting dobbelt og trippelsjekkes. Hun sitter med hovedansvaret på å sjekke hva hun putter i seg og hvilke medisiner hun får utdelt.

Det er mulig det er slemt av meg, men jeg greier ikke helt synes synd på henne.
Nei, hun har jo skylda selv. Hvis hun først innser det, så er mye gjort. Men det virker ikke som hun gjør det, i stedet går hun og surmuler. Men det jeg hadde gjort, var å innsett egen skyld, sverget på at noe slikt ikke skulle gjenta seg,
og begynt å trene å stå på, slik at jeg hadde vært klar for neste sessong, når utsetengelsen er over.
Svar med sitat
Gammel 27.03.17, 02:41
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Nei, hun har jo skylda selv. Hvis hun først innser det, så er mye gjort. Men det virker ikke som hun gjør det, i stedet går hun og surmuler. Men det jeg hadde gjort, var å innsett egen skyld, sverget på at noe slikt ikke skulle gjenta seg,
og begynt å trene å stå på, slik at jeg hadde vært klar for neste sessong, når utsetengelsen er over.
Det forekommer meg at det er hakk i plata ja.
At hun er uskyldig og at hun kan ikke noe for det osv osv.
Det finnes rutiner hun skal følge, det har hun ikke gjort. Hun er voksen, og hun vet hva det gjelder. Enda skylder hun på andre. Det blir feil for meg. Hun må bare erkjenne at hun har tabba seg ut. Så får hun lære av det -og skjerpe rutinene sine for ettertida for å unngå sånt bal som hun er midt oppi nå.

Mulig jeg er unntaket, men jeg leser alltid pakningsvedlegget når jeg får utlevert medisin. Ikke for at det er noen fare for å bli tatt i doping, det går mer på at jeg vil vite hva jeg putter i meg. Og jeg er en ordentlig sofagris
Svar med sitat
Gammel 22.08.17, 23:06
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Standard

Det endte med en ganske streng straff på henne. Ikke noe OL på Therese denne vinteren.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:47.