Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Øvelser og leker

Øvelser og leker Her kan vi legge øvelser for intuisjonen.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14.09.17, 20:53
emma emma er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,874
Standard Har noen lånt ringen - ?

Har en ring med en ørliten diamant i som jeg har brukt hver dag siden jeg fikk den, men tok den av og la den i ei skål på soveværelset hver kveld.
En morgen det var ekstra travelt, spratt den ut av skåla da den skulle tas på og siden bussen skulle nås ble det til at jeg stormet ut uten ring på fingeren.

Siden har fingeren vært ringløs, for neimen om jeg fant den igjen! Jeg har lett og lett i alle kriker og kroker på soverommet, støvsugd og gjennomsøkt støvsugerposen - men nei! Vinduet stod rett nok på gløtt, men med tykke gardiner dratt for og jeg bor i fjerde etasje så ingen mulighet for å komme inn eller ut den veien heller.

Dette er nå flere måneder siden og ringen er like sporløst borte.
For noen år siden var det et arvekjede som forsvant, det lå ikke på plassen sin og hele familien lette overalt uten å finne det - før det dukket opp flere måneder senere - på plassen sin. Derfor lurer jeg på om jeg har lånere rundt meg. Anyone?
Gammel 14.09.17, 22:05
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,614
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av emma Vis post
Har en ring med en ørliten diamant i som jeg har brukt hver dag siden jeg fikk den, men tok den av og la den i ei skål på soveværelset hver kveld.
En morgen det var ekstra travelt, spratt den ut av skåla da den skulle tas på og siden bussen skulle nås ble det til at jeg stormet ut uten ring på fingeren.

Siden har fingeren vært ringløs, for neimen om jeg fant den igjen! Jeg har lett og lett i alle kriker og kroker på soverommet, støvsugd og gjennomsøkt støvsugerposen - men nei! Vinduet stod rett nok på gløtt, men med tykke gardiner dratt for og jeg bor i fjerde etasje så ingen mulighet for å komme inn eller ut den veien heller.

For noen år siden var det et arvekjede som forsvant, det lå ikke på plassen sin og hele familien lette overalt uten å finne det - før det dukket opp flere måneder senere - på plassen sin. Derfor lurer jeg på om jeg har lånere rundt meg. Anyone?
Det kan nå høres sånn ut da.

Her i heimen er det sånn støtt. Ting forsvinner, og jeg leter og leter. Søkk borte i lengre perioder, før det dukker opp igjen der jeg har lett ørti ganger. Nå har jeg tydeligvis en "bokorm" på besøk.
Svar med sitat
Gammel 15.09.17, 12:43
emma emma er offline
Superbruker

Standard

Bokorm er jeg - men garanterer at jeg ikke har vært i Mojos hyller da!
De lånerne der nytter det vel ikke å tilby amnesti eller finnerlønn heller -
Gammel 15.09.17, 14:10
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Bokorm er jeg - men garanterer at jeg ikke har vært i Mojos hyller da!
De lånerne der nytter det vel ikke å tilby amnesti eller finnerlønn heller -
Med mindre du er i nær slekt med "Snikende ullteppe", så innbiller jeg meg at jeg ville sett deg. 😉

Bokormen min er usynlig. Nei, de er potte tette i ørene ang alle forslag. Til og med trusler om utkastelse. Så da må jeg pent vente til tingene er ferdiglånt.
Svar med sitat
Gammel 16.09.17, 16:14
emma emma er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Med mindre du er i nær slekt med "Snikende ullteppe", så innbiller jeg meg at jeg ville sett deg. ��

Bokormen min er usynlig. Nei, de er potte tette i ørene ang alle forslag. Til og med trusler om utkastelse. Så da må jeg pent vente til tingene er ferdiglånt.
Haha - nei jeg hører vel ikke akkurat til de usynlige, men tett i ørene kan jeg jo være innimellom
Så får vi bare vente da -
Gammel 16.09.17, 17:39
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Haha - nei jeg hører vel ikke akkurat til de usynlige, men tett i ørene kan jeg jo være innimellom
Så får vi bare vente da -

Du er vel som meg. Jeg har selektiv hørsel. Hører det jeg vil høre....

Ja, vi må nok det. Men smykker er ønskelig å få raskt igjen spør du meg.
Du får stå på ditt
Svar med sitat
Gammel 16.09.17, 17:50
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,626
Standard

Sitat:

Jeg har en liten mistanke om at den har hoppet sin vei da den spratt ut av skåla, og lagt seg på et finurlig sted. Jeg hadde selv en ring som lå i en hylle,
jeg kom bort i den og dermed spratt den ned på golvet - og man skulle jo trodd at den spratt/rullet bortover i den naturlige retningen, altså fremover. Men det gjorde den ikke. Den rullet i motsatt retning av det en skulle tro, og la seg laangt under seksjonen, under en støvdott. Jeg måtte lete med lykt under der, og strevde veldig med å få den frem. Gikk til slutt da, men ringer på avveie kan jo forsvinne hvor som helst.
Svar med sitat
Gammel 16.09.17, 19:09
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Sted: Et eller annet sted i Norge
Meldinger: 7,399
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Jeg har en liten mistanke om at den har hoppet sin vei da den spratt ut av skåla, og lagt seg på et finurlig sted. Jeg hadde selv en ring som lå i en hylle,
jeg kom bort i den og dermed spratt den ned på golvet - og man skulle jo trodd at den spratt/rullet bortover i den naturlige retningen, altså fremover. Men det gjorde den ikke. Den rullet i motsatt retning av det en skulle tro, og la seg laangt under seksjonen, under en støvdott. Jeg måtte lete med lykt under der, og strevde veldig med å få den frem. Gikk til slutt da, men ringer på avveie kan jo forsvinne hvor som helst.
Mistenker det samme. Av og til skjer sånne rare ting. I vår "mistet" jeg en knott som er oppå hengslene til dusjdøra. Hørte den traff gulvet, men klarte ikke finne den. Jeg måtte til og med legge meg paddeflatt ned og sjekke under vaskemaskina.

En ukes tid senere fant jeg den - bak doen - på feil side i forhold til der den falt ned. Den må på et eller annet vis ha klart å trille dit og jeg lette jo bare på "dusjsiden av doen".

For å prøve å være hjelpsom: du har sikkert sett bak hva det nå enn er skåla står på (innbiller meg det er kommode) men er det noen åpninger bak der så ringen kan ha tatt kuten inn i møbelet bakfra så å si og havnet i en skuff eller på en hylle eller under hva det nå enn er?
Gammel 17.09.17, 22:23
emma emma er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Cara Vis post
Mistenker det samme. Av og til skjer sånne rare ting. I vår "mistet" jeg en knott som er oppå hengslene til dusjdøra. Hørte den traff gulvet, men klarte ikke finne den. Jeg måtte til og med legge meg paddeflatt ned og sjekke under vaskemaskina.

En ukes tid senere fant jeg den - bak doen - på feil side i forhold til der den falt ned. Den må på et eller annet vis ha klart å trille dit og jeg lette jo bare på "dusjsiden av doen".

For å prøve å være hjelpsom: du har sikkert sett bak hva det nå enn er skåla står på (innbiller meg det er kommode) men er det noen åpninger bak der så ringen kan ha tatt kuten inn i møbelet bakfra så å si og havnet i en skuff eller på en hylle eller under hva det nå enn er?
Det kan den teoretisk ha gjort, men har ikke funnet den i det "bakrommet" heller. Jeg skal jo selge leiligheten om forhåpentlig ikke lenge, kanskje blir ny eier ny eier av ring også
Gammel 17.09.17, 22:26
emma emma er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Sant nok. Jeg har bare lett på soveværelset, men døra til stua stod jo åpen så kanskje jeg skal gå gjennom den også - og dra kortet gjennom alle sprekker. Nekter å tro at den spratt ut av vinduet med gardinene trukket for!

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:03.