Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Singeltråden

Singeltråden Med adgang for ikke-single også :-)

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18.12.14, 13:50
Jasmin sin avatar
Jasmin Jasmin er offline
Godt kjent

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 426
Standard Single og plutselig ensom

Jeg har vært single i to år, og i det siste året har jeg stortrives. Det vil si, jeg brukte mye tid til å finne tilbake til roen i meg selv, og slutte å drømme om at eksen skulle komme tilbake (våknet litt og fant ut at han var en ultradust som jeg slettes ikke ville ha tilbake). Fant ut at jeg i grunn trivdes i mitt eget selskap, og ikke trengte noen (hvertfall ikke til å legge urimelige krav på meg som eksen gjorde).

Det siste året har jeg hatt noen små forhold, datet en hel haug og levd livet (uten å være promiskuøs, altså). For å ikke føle meg alene, har jeg hatt for vane å fylle ukeplanene hver dag i flere uker framover, jeg har reist mye og jeg har hengt på div. nettdatingssider, uten å egentlig ha tid til å date så veldig mye.

Jeg har vel egentlig vært litt flat i følelseslivet. Så fort det ikke ordnet seg med en date, så har jeg løpt videre og funnet en annen, eller rettere, jeg har vel hatt en i bakhånd, for å spre interessen litt (for å ikke bli for intens). Eller så har jeg unnskylt meg selv med at jeg ikke har tid til dette pga timeplanen min (som jeg selv er skyld i) Det har i grunn passet meg helt utmerket, og jeg har trivdes med det, og det har passet på hjertet mitt og hindret små og store kjærlighetssorger, noe som også har vært helt OK. En av datene mine som jeg likte spesielt godt (som resulterte i noen spåtelefoner), viste seg å være gift, men det kom jeg faktisk fort over, pga dette her. Jeg er ikke like sikker på om jeg kunne det før...?

OK, det kommer et men, det gjør jo det i alle slike historier...

En av disse herrene som jeg har møtt på nett og hatt i "bakhånd", det høres så fryktelig slemt ut, men dette er en fyr som var veldig på nett med meg, fikk meg til å le og motsatt, men som ikke var den typen jeg typisk faller for utseendemessig. Ham puttet jeg rett i "kompisboksen", også fordi han oppførte seg som en kompis, egentlig. Lite flørt, osv. Men han hang ved ganske lenge, selv om jeg var på ferie i utlandet etc. Det var inntil jeg fortalte ham at han var havnet i "kompisboksen". Jeg er ærlig, om ikke noe annet. Da skiftet han gir, og noe så voldsomt, og la om taktikken og plutselig våknet det en litt annen interesse hos meg. Etter å ha nok engang vært i utlandet, og vært fryktelig opptatt, fikk jeg ryddet timeplanen og møtt ham. Du store min! Han var magisk. Utrolig flott fyr, varm, herlig. Morsom. Jeg har ikke ledd så mye på veldig, veldig lenge. Jeg falt rett og slett pladask (kudos til Malu som i August sa jeg kom til å bli svært forelsket sent på året, når jeg ville sjekke ang. han gifte fyren nevnt over). To uker i skikkelig rus, gikk det. Meldinger titt og ofte og vi var sammen så mye vi kunne i forhold til begges timeplan.

Så plutselig kommer bomben, det ble for mye for ham, han visste ikke helt hva han skulle gjøre, men han var redd det ville bli slutt før eller siden uansett, om det så ble 6 måneder eller 2 år, så da var det best å gjøre det med en gang. Han forteller meg til og med at han var usikker på om han gjorde det rette, men gjennomførte det likevel. Min optimisme er ukuelig (det skal jeg ha), og jeg var ganske sikker på at dette her kom han til å angre på, og bestemt meg for at den døra skulle få lov til å stå open, og gjorde det jeg kunne for at det skulle være en fin stund for ham, at han ikke skulle forlate meg med noe annet enn et smil om munnen. Ikke søren om jeg skulle bli sint og sånn, og ikke skulle jeg gråte og gi ham dårlig samvittighet. At jeg var skuffet og ikke var enig i hans avgjørelse, var jo greit nok, det fikk han vite. Men, jeg forstår ham jo, himmel, han hadde jo ikke vært single lenge da han traff meg, han var jo i prosessen med å selge hus og kjøpe nytt (altså da vi møttes på nett, det tok jo to måneder til vi faktisk møttes). Det er jo klart han han trenger litt tid på å leges? Det er aldri bra å hoppe rett fra ett forhold til et annet. Vi hadde det veldig hyggelig, pratet om mange "nye" ting vi også har felles (ønske om type forhold et), og vi skiltes som venner. Så jeg bestemte meg for å gi ham tid, og ikke mase på ham. La ham gå, og så får vi se om han kommer tilbake... jeg ville jo uansett ha vennen min, ville jeg ikke?

To ukers forhold..? Det burde jo egentlig gå fort over.

Men nei... jeg med mine datingprinsipper har ingen i bakhånd, orker ikke, er ikke interessert i det. Jeg vil bare ha ham, og tryggheten han bragte, latteren, samhørigheten. ... drømmen...

Og plutselig trives jeg ikke lenger. Jeg, som var verdensmester i dating og det å være single (som sikker noen har sett på mine kommentarer andre steder på forumet), gråter meg i søvn... Savnet er helt utrolig. Ikke bare de to ukene vi var sammen, men de morsomme meldingene i løpet av de to månedene vi hadde kontakt før dette, også.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal holde ut dette... Jeg har ikke tatt kontakt med ham, selv om det klør i fingrene. Må... holde... ut... Jeg kan ikke forandre noe uansett. Hvor ble det av den trygge lykkelige single meg?
Svar med sitat
Gammel 18.12.14, 15:03
Terra. Terra. er offline
Banned

Medlem siden: May 2014
Meldinger: 1,014
Standard

Uffda, når du endelig turte å åpne deg og så skjer dette.

Det høres ut som du har falt pladask for denne mannen. Måtte det bli en hyggelig ende på dette eventyret. Mulig han kommer tilbake?
Så Malu at han ville komme tilbake igjen?
Svar med sitat
Gammel 18.12.14, 15:16
Jasmin sin avatar
Jasmin Jasmin er offline
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Terra. Vis post
Uffda, når du endelig turte å åpne deg og så skjer dette.

Det høres ut som du har falt pladask for denne mannen. Måtte det bli en hyggelig ende på dette eventyret. Mulig han kommer tilbake?
Så Malu at han ville komme tilbake igjen?
Vel... jeg hadde visst nådd gjennom til ham og han holdt på med en opprydning i livet nå (og møtet mellom oss var gjensidig). Så skulle jeg høre fra ham, men det ville være en melding som sved litt, at han kanskje ville fortelle at han skulle prøve på nytt med eksen, for å så gjøre seg ferdig med henne. Etter noen uker skulle han komme tuslende igjen og gi meg en forklaring, deretter muligheter for en ny start, men da med et mye roligere tempo. Det ligger litt åpent, tydeligvis. Jeg tør ikke håpe... et nei burde jo egentlig bare være et nei. Går man, så går man. Jeg har ikke hørt direkte fra ham, men han blokkerte meg plutselig fra facebook for et par dager siden, så det kan jo være det var er snakk om (fy søren som det sved, og det er jo en slags beskjed... positivt er det virkelig ikke).

Hah, i tillegg vant jeg hovedgevinsten i vinlotteriet på jobb, bare for å bli tatt fra premien pga en feil. Ser du likheten, eller? La meg lukte på den største gevinsten bare for å nappe den fra meg med en gang. Murphy, altså!
Svar med sitat
Gammel 18.12.14, 15:26
Terra. Terra. er offline
Banned

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Jasmin Vis post
Vel... jeg hadde visst nådd gjennom til ham og han holdt på med en opprydning i livet nå (og møtet mellom oss var gjensidig). Så skulle jeg høre fra ham, men det ville være en melding som sved litt, at han kanskje ville fortelle at han skulle prøve på nytt med eksen, for å så gjøre seg ferdig med henne. Etter noen uker skulle han komme tuslende igjen og gi meg en forklaring, deretter muligheter for en ny start, men da med et mye roligere tempo. Det ligger litt åpent, tydeligvis. Jeg tør ikke håpe... et nei burde jo egentlig bare være et nei. Går man, så går man. Jeg har ikke hørt direkte fra ham, men han blokkerte meg plutselig fra facebook for et par dager siden, så det kan jo være det var er snakk om (fy søren som det sved, og det er jo en slags beskjed... positivt er det virkelig ikke).

Hah, i tillegg vant jeg hovedgevinsten i vinlotteriet på jobb, bare for å bli tatt fra premien pga en feil. Ser du likheten, eller? La meg lukte på den største gevinsten bare for å nappe den fra meg med en gang. Murphy, altså!
Auda, ja du har sannelig fått kjørt deg i det siste, det ser jeg tydelig ja!

Høres ut som han kan komme tilbake til deg igjen slik jeg forsto det?
Kan det være at han har stengt deg fra sin FB. på grunn av han ikke vil at du skal synes for hans eks? Så ombestemmer han seg og gjør det helt slutt med henne og kommer tilbake til deg? At han skjønner at det var deg han ville ha, men at han måtte gjøre seg helt ferdig med eksen først. Følelser er rare noen ganger. Sånn tenkte jeg når jeg leste spådommen og det som har skjedd til nå.
Svar med sitat
Gammel 18.12.14, 15:33
Jasmin sin avatar
Jasmin Jasmin er offline
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Terra. Vis post
Auda, ja du har sannelig fått kjørt deg i det siste, det ser jeg tydelig ja!

Høres ut som han kan komme tilbake til deg igjen slik jeg forsto det?
Kan det være at han har stengt deg fra sin FB. på grunn av han ikke vil at du skal synes for hans eks? Så ombestemmer han seg og gjør det helt slutt med henne og kommer tilbake til deg? At han skjønner at det var deg han ville ha, men at han måtte gjøre seg helt ferdig med eksen først. Følelser er rare noen ganger. Sånn tenkte jeg når jeg leste spådommen og det som har skjedd til nå.
Det er jo det det kan se ut til, men exen er det jo bare Malu som har snakket om, jeg "vet jo" ikke noe om dette (klarer ikke la være å være litt skeptisk). Forøvrig har han fortalt meg, at han ikke hadde vært så aktiv på FB, fordi eksen var så sjalu at han ikke kunne være der uten å måtte forklare seg, og da var det lettere å la være. Det er en plausibel forklaring...

Åh, jeg har så lyst til å bare rømme fra hele greia! Jeg har jo vært så flink til det. Lukke igjen, bite tenna sammen og gå på videre. Hvorfor i alle dager skal det være så mye vanskeligere nå?
Svar med sitat
Gammel 18.12.14, 15:40
Terra. Terra. er offline
Banned

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Jasmin Vis post
Det er jo det det kan se ut til, men exen er det jo bare Malu som har snakket om, jeg "vet jo" ikke noe om dette (klarer ikke la være å være litt skeptisk). Forøvrig har han fortalt meg, at han ikke hadde vært så aktiv på FB, fordi eksen var så sjalu at han ikke kunne være der uten å måtte forklare seg, og da var det lettere å la være. Det er en plausibel forklaring...

Åh, jeg har så lyst til å bare rømme fra hele greia! Jeg har jo vært så flink til det. Lukke igjen, bite tenna sammen og gå på videre. Hvorfor i alle dager skal det være så mye vanskeligere nå?
Ja, det kan se ut som det er noe der når det gjelder FB ;-)

Jeg la noen kort for deg og fikk opp et vellykket partnerskap i fortiden og i nåtiden ser det ut til at du venter og så kommer det det meldinger til deg. Fremover kan noe som du synes var vanskelig og som du trodde var tapt føre til en forandring og der kan det altså bli noen nye muligheter for ting kan utvikle seg og det kan skje om en månded ca. Så får vi bare se hvordan dette går. Fint om du gir tilbakemelding på det. Jeg lurer på om ikke Malu har rett i det hun sier her altså ;-)

Uansett, lykke til og ønsker deg en god jul til tross for at du har fått så mye motgang og livet føles litt trist akkurat nå. Det ordner seg nok på et vis skal du se.
Svar med sitat
Gammel 18.12.14, 16:06
Jasmin sin avatar
Jasmin Jasmin er offline
Godt kjent

Standard

Takk skal du ha, Terra. Den lille støtten du gir meg her betyr faktisk veldig mye. Jeg skal nok gi deg en tilbakemelding.

Uff.. jeg hater å føle meg så nedfor, jeg er jo egentlig stort sett optimistisk og blid. Se så.. snart jul! Julekonsert i kveld og (en vane er vond og vende), opptatt med noe hver eneste dag, frem til 2. juledag.
Svar med sitat
Gammel 19.12.14, 15:47
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,224
Standard

Jeg tror det er veldig lurt å ikke involvere seg i noen før du vet om vedkommede vil satse, og dere har blitt kjent. Ikke før.

Men kan faktisk kontrollere det - har man blitt brent kraftig et par ganger, da gjør man ikke den feilen igjen. Det lønner seg iallefall ikke :)
Svar med sitat
Gammel 19.12.14, 17:02
Jasmin sin avatar
Jasmin Jasmin er offline
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Jeg tror det er veldig lurt å ikke involvere seg i noen før du vet om vedkommede vil satse, og dere har blitt kjent. Ikke før.

Men kan faktisk kontrollere det - har man blitt brent kraftig et par ganger, da gjør man ikke den feilen igjen. Det lønner seg iallefall ikke :)
Åja, jeg er sååå utrolig enig med deg. Jeg har jo vært så flink og påpasselig, men han her tok meg litt på senga (ikke helt bokstavelig, da).
Svar med sitat
Gammel 19.12.14, 17:23
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,224
Standard

Du er ikke alene. ;-)

Men da vet du jo det til neste gang, det kreves jo litt trening, så ikke så rart du gikk i fella. Vi er nok mange der, om det er en fattig trøst :-)
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:50.