Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Frustrasjonstråden

Frustrasjonstråden Her kan du skrike ifra deg.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22.08.16, 17:19
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,634
Standard Det å være betatt

Sitter å leser på et annet forum, i en annen persons dagbok, der hun skriver noe interresssant om det å være betatt:

"Jeg er litt betatt. Sånn tåpelig betatt. Betatt av en som er opptatt, som jeg egentlig ikke kjenner, og som knapt vet hvem jeg er. På en måte er det fint å være betatt, men samtidig blir jeg litt irritert på meg selv - det er teit å være betatt av en som er totalt uaktuell.

Jeg tror jeg ofte blir betatt av folk som er uaktuelle som en slags forsvarsmekanisme. Hvis jeg blir betatt av en som kunne ha vært en aktuell partner, så måtte jeg jo kanskje ha handlet på betattheten, og jeg tør ikke å ta kontakt med noen jeg er betatt av. Jeg blir klønete, og sosialt dum i nærheten av den jeg er betatt av.

Nå prøver jeg å få han jeg er betatt av ut av hodet. Det fører ikke til noe positivt, det føler bare til frustrasjon. Jeg vil ikke være tåpelig betatt. Men jeg er det likevel..."

Det er ingen ungdom som skriver dette, men en jente på 35 år. Det er litt kloke refleksjoner hun gjør, synes jeg. Jeg kan kjenne meg igjen. Hvis jeg er veldig forelsket i noen, da kommer usikkerheten og forsvarsmekanismene.
Og jeg er sikkert ikke alene om det. For når det er noe som er alvorlig, og følelser er inne i bildet, da......
Svar med sitat
Gammel 22.08.16, 18:03
Terra_ sin avatar
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 647
Standard

Ja, det var dype, fine refleksjoner. Tror enhver kan kjenne seg igjen i det der
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:47.