Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Spåmetoder

Spåmetoder Hvilke spåmetoder brukes? Pendel, tarotkort, kaffegrut osv.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12.02.15, 17:08
wander
Guest

Meldinger: n/a
Standard forutsetninger for å spå mest mulig riktig

Hva er viktig i forhold til å spå riktig og mer presist? Uansett om det er klarsyn, kort, pendel eller hva annet man spår med/i?

Sist endret av wander; 12.02.15 kl 17:12
Svar med sitat
Gammel 12.02.15, 17:55
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,693
Standard

Noe av det viktigste er å stille spørsmålet så presist som mulig.

Et eksempel på feil stilt spørsmål: "Får jeg jobben?" Eller "Vil det gå bra for meg på jobben".

På det første spørsmålet kan svaret bli ja. Man vil jo få en jobb før eller siden.
Derfor "ja" på det. Men det var kanskje ikke det man ville ha svar på.
Man lurte på om man ville få jobben som kunderådgiver hos advokatfirmaet Hansen & Co. Det blir noe helt annet. Da må man stille akkurat det spørsmålet for å få det riktige svaret:

"Får jeg jobben som kunderådgiver hos Hansen & Co."?
Da skal man få riktig svar - ja eller nei.

"Vil det gå bra for meg på jobben", er også veldig upresist. Man kan få "ja" på det, og så viser det seg at det går helt på dunken.

Hvilken jobb er det snakk om? Hvis man har to jobber, så er svaret man har fått at "ja, det går bra på jobben" gjeldene for jobb nr. 1" (ekstrajobben/vikariatet.) Men det var ikke det man lurte på, man lurte på om det ville gå bra på jobb nr. 2, hovedjobben.

Da må man stille spørsmålet slik: "Går det bra for meg i jobben som kunderådgiver hos Dnb?" Da ville svaret blitt nei, det gikk jo helt på dunken.

Man tror at universet, guidene osv...vet alt, at man skjønner hva man mener, men de/det gjør ikke det. Kanalene som kommer med svaret, må ha spørsmålet presist formulert. Altså at man videreformidler det så presist som mulig til spådamene, som så formulerer det så presist som mulig til den kanalen som gir de svaret.

Sist endret av Alexx; 12.02.15 kl 17:59
Svar med sitat
Gammel 12.02.15, 18:10
wander
Guest

Standard

Punkt 2 Energi

Hold din egen energi utenfor.

Jeg har - når jeg spår for andre har jeg fått det til å virke også - laget meg et eget "rom". Jeg lukker øynene, går inn i mitt "space" og ser for meg at jeg sitter ved et bord med den som skal spås på andre siden av bordet og en krystallkule i midten.

Så retter jeg meg opp i ryggen for å få energiene til å flyte fritt. Ser for meg at det stråler lys fra kulen og opp i universet. Og så ber jeg englene om assistanse.

Så - når jeg ikke er personlig knyttet til spørsmålet, da kan jeg være objektiv og styre energien utover og ikke innover.
Svar med sitat
Gammel 12.02.15, 23:05
Evita
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Noe av det viktigste er å stille spørsmålet så presist som mulig.

Et eksempel på feil stilt spørsmål: "Får jeg jobben?" Eller "Vil det gå bra for meg på jobben".

På det første spørsmålet kan svaret bli ja. Man vil jo få en jobb før eller siden.
Derfor "ja" på det. Men det var kanskje ikke det man ville ha svar på.
Man lurte på om man ville få jobben som kunderådgiver hos advokatfirmaet Hansen & Co. Det blir noe helt annet. Da må man stille akkurat det spørsmålet for å få det riktige svaret:

"Får jeg jobben som kunderådgiver hos Hansen & Co."?
Da skal man få riktig svar - ja eller nei.

"Vil det gå bra for meg på jobben", er også veldig upresist. Man kan få "ja" på det, og så viser det seg at det går helt på dunken.

Hvilken jobb er det snakk om? Hvis man har to jobber, så er svaret man har fått at "ja, det går bra på jobben" gjeldene for jobb nr. 1" (ekstrajobben/vikariatet.) Men det var ikke det man lurte på, man lurte på om det ville gå bra på jobb nr. 2, hovedjobben.

Da må man stille spørsmålet slik: "Går det bra for meg i jobben som kunderådgiver hos Dnb?" Da ville svaret blitt nei, det gikk jo helt på dunken.

Man tror at universet, guidene osv...vet alt, at man skjønner hva man mener, men de/det gjør ikke det. Kanalene som kommer med svaret, må ha spørsmålet presist formulert. Altså at man videreformidler det så presist som mulig til spådamene, som så formulerer det så presist som mulig til den kanalen som gir de svaret.

Hvis man stiller feil spørsmål , blir svarene feil, ja.
Kortene er så konkrete, at de "tåler ikke noe tull"
Du kan ikke engang spørre om det går bra på jobben hos Hansen
o Co aom kunderådgiver. Du må¨spørre om det går bra på jobben hos Hansen og Co som kunderådgiver NÅ. Og i tilegg tenke på hva som ligger omkring det. Det nytter ikke at spådamen stiller spørsmålet alene. Kunden eller den det gjelder, er viktigst her.
Ellers vil de kanskje svare JA, men det er ikke sikkert du får jobb der før om mange år likevel. Jeg må be kundene mine om å ta et slikt spørsmål som flere spørsmål noen ganger. Svarer de NEI, så er det jo greit, for da får du den ALDRI :)
Jeg tror guidene skjønner hva vi mener, men de vil vi skal bruke "hue" _:)

Når noen stiller spørsmål slik gjennom meg (høyt eller bare tenker på spørsmålet) må jeg ofte be dem stille det mer konkret, og samtidig tenke sterkt på spørsmålet, og hva de mener. Jeg merker det hvis de ikke stiller spm konkret nok. Har kontakt med guiden mens vi spør. men jeg kan ikke svare. Det er guiden til kunden som svarer igjennom meg.

Sist endret av Evita; 12.02.15 kl 23:22
Svar med sitat
Gammel 12.02.15, 23:08
Fru Larsen
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Evita Vis post
Hvis man stiller feil spårsmål , blir svarene feil, ja.
o Co. Du m¨spørre om det går bra på jobben hos Hansen og Co NÅ. Og i tilegg tenke på hva som ligger omkring det. Det nytter ikke at spådamen stiller spørsmålet alene. Kunden eller den det gjelder, er viktigst her.
Ellers vil de kanskje svare JA, men det er ikke sikkert du får jobb der før om mange år likevel. Jeg må be kundene mine om å ta et slikt spørsmål som flere spørsmål noen ganger. Svarer de NEI, så er det jo greit, for da får du den ALDRI :)
Jeg tror guidene skjønner hva vi mener, men de vil vi skal bruke "hue"
Når noen stiller spørsmål slik gjennom meg (høyt eller bare tenker på spørsmålet) må jeg ofte be dem stille det mer konkret, og samtidig tenke sterkt på spørsmålet, og hva de mener. Jeg merker det hvis de ikke stiller spm konkret nok. Har kontakt med guiden mens vi spør. men jeg kan ikke svare. Det er guiden til kunden som svarer igjennom meg.
Dette er feil! Det blir å skylde på kundene hvis vi gjør feil!
Svar med sitat
Gammel 12.02.15, 23:15
Evita
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fruen Vis post
Dette er feil! Det blir å skylde på kundene hvis vi gjør feil!
Så du mener at hvis vi ikke er nok konkrete, så kan vi bare skylde på kunden, haha, Den var god.
Svar med sitat
Gammel 12.02.15, 23:22
Fru Larsen
Guest

Standard

Sitat:
Så du mener at hvis vi ikke er nok konkrete, så kan vi bare skylde på kunden, haha, Den var god.
Nei, jeg mener at hvis VI som spør ikke er konkrete nok, så kan vi skylde på oss selv. Hvem en sitter hjemme og skal spå seg selv så må denne stille konkrete og presise spørsmål. Straks en ber noen (spåere) eller andre å se for seg, så er det DENNES oppgave å stille spørsmålene fordi det er de som sitter med verktøyene. Og gjerne det, be en kunde/den som trenger hjelp om hvordan stille spørsmålet om en ikke helt får det til selv, men det er opp til enselv å finne ut om spørsmålet er stillet riktig og klart nok!
Svar med sitat
Gammel 12.02.15, 23:23
Evita
Guest

Standard

Sitat:
Hvis man stiller feil spørsmål , blir svarene feil, ja.
o Co aom kunderådgiver. Du må¨spørre om det går bra på jobben hos Hansen og Co som kunderådgiver NÅ. Og i tilegg tenke på hva som ligger omkring det. Det nytter ikke at spådamen stiller spørsmålet alene. Kunden eller den det gjelder, er viktigst her.
Jeg tror guidene skjønner hva vi mener, men de vil vi skal bruke "hue" _:)

Veldig bra at du tok opp dette Alexx, for det er akkurat slikt som ofte gjør at det kan bli feilspåinger.
Svar med sitat
Gammel 12.02.15, 23:26
Evita
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fruen Vis post
Nei, jeg mener at hvis VI som spør ikke er konkrete nok, så kan vi skylde på oss selv. Hvem en sitter hjemme og skal spå seg selv så må denne stille konkrete og presise spørsmål. Straks en ber noen (spåere) eller andre å se for seg, så er det DENNES oppgave å stille spørsmålene fordi det er de som sitter med verktøyene. Og gjerne det, be en kunde/den som trenger hjelp om hvordan stille spørsmålet om en ikke helt får det til selv, men det er opp til enselv å finne ut om spørsmålet er stillet riktig og klart nok!
Tull og vas.
Hvis en kunde spør om hun får jobben på Hansen og Co, får hun svar deretter. Hvis hun sier til spåeren at jeg vil vite om jeg får den nå, spør spåeren om det. Alexx skjønte dette, og forklarte det veldig bra, men vi må være så ekstremt konkrete. BÅDE vi OG kunden.
Stakkars mine kunder da, om det du sier er riktig. men slik er det ikke. Jeg skjånner hva de spør om, og hjelper dem på vei.- Hvordan de bør stille spørsmålet.

Sist endret av Evita; 12.02.15 kl 23:29
Svar med sitat
Gammel 12.02.15, 23:30
Fru Larsen
Guest

Standard

Sitat:
Tull og vas.
Hvis en kunde spør om hun får jobben på Hansen og Co, får hun svar deretter. Hvis hun sier til spåeren at jeg vil vite om jeg får den nå, spør spåeren om det. Alexx skjønte dette, og forklarte det veldig bra, men vi må være så ekstremt konkrete. BÅDE vi OG kunden.
Nope, du skylder på kunden og du skylder her på guiden til kunden...

Forøvrig så er ikke spørsmålet riktig stilt uansett; for det går ikke an å spørre om kunden får jobben hos Hansen & Co NÅ....for da blir det ikke riktig; for NÅ er NÅ, og avgjørelsen skal kanskje ikke tas før om 3 uker..., så et JA fra kortene om NÅ blir feil, og et NEI blir riktig - selv om det viser seg at kunden får jobben! Ergo, kan bli misvisende svar!

Det er ikke de som skal stille spørsmålet! Det er du! Gjerne med hjelp fra kunden da! Men det er du, med ´din erfaring´som skal avgjøre korrekt spørsmålsstilling, ikke kunden!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:30.