Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Livsstil, mote, skjønnhet, helse og velvære

Livsstil, mote, skjønnhet, helse og velvære Her kan vi dele erfaringer om helse, trening, slanking, røykeslutt, mote og mye annet.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02.04.18, 11:47
Gemini sin avatar
Gemini Gemini er offline
Godt kjent

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 907
Standard Bilferie USA alene

Hei! Er det noen her som har vært på bilferie i USA alene? Vurderer det som årets sommerferie, men er litt usikker på om jeg bør dra alene da det blir ganske mye dyrere. Vurderer å ta en rundtur med Denver som utgangspunkt. Noen med erfaringer? 😊✈
Svar med sitat
Gammel 02.04.18, 14:13
mar mar er offline
Blir snart kjent

Medlem siden: Jul 2015
Meldinger: 104
Standard

Har ikke hørt om noen som reiser alene på bilferie til USA før. mye hijacking og ran på turister på motorveiene der. Noen her inne som har vært på bilferie alene i USA ?
Kan være lurt å undersøke forholdene dit du skal,hva er anbefalt for turister med hensyn til sikkerhet osv
Svar med sitat
Gammel 02.04.18, 15:57
Gemini sin avatar
Gemini Gemini er offline
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mar Vis post
Har ikke hørt om noen som reiser alene på bilferie til USA før. mye hijacking og ran på turister på motorveiene der. Noen her inne som har vært på bilferie alene i USA ?
Kan være lurt å undersøke forholdene dit du skal,hva er anbefalt for turister med hensyn til sikkerhet osv
Så ille tror jeg ikke det er nå lenger for nå er det ikke synlig om man kjører leiebil eller ikke. Og så er det jo snakk om å ta forhåndsregler der som alle andre steder. Har vært i Florida alene mange ganger, men har da leid hus og hatt det som base og tatt dagsturer derfra. Lurer vel mer på hvor mye man må planlegge på forhånd av overnattinger etc.
Svar med sitat
Gammel 05.04.18, 19:30
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,564
Standard

Sitat:
Jeg hadde heller ikke tatt sjansen på å kjørt alene på bilferie i USA. Med tanke på alt det skumle som kan skje på veiene der.
Svar med sitat
Gammel 05.04.18, 20:21
Gemini sin avatar
Gemini Gemini er offline
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Jeg hadde heller ikke tatt sjansen på å kjørt alene på bilferie i USA. Med tanke på alt det skumle som kan skje på veiene der.
Tror dere har sett for mye filmer om seriemordere og annet rart jeg 🤣🤣
Svar med sitat
Gammel 05.04.18, 21:07
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,515
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gemini Vis post
Det ser ut som om at ferieplanene din er dømt nord og ned

Det vil helst gå godt. Du får nok en fin ferie tror jeg da
Svar med sitat
Gammel 05.04.18, 21:40
Gemini sin avatar
Gemini Gemini er offline
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Det ser ut som om at ferieplanene din er dømt nord og ned

Det vil helst gå godt. Du får nok en fin ferie tror jeg da
Hehe, ser sånn ut 🤣🤣 Farlig langs Akerselva i mørket også 😉

Det er mer prisen som bekymrer meg enn at det skal skje noe. Blir dyrt med leiebil og hotell alene. Har reist alene til Florida flere ganger, men der er prisene lavere... hadde lyst til å se noe annet. Tenkte kanskje noen hadde prøvd en roadtrip før meg som hadde noen tips 😊

Får kanskje vurdere andre steder å dra. Jeg har råd til det, men vil ikke bruke for mye på en ferie.
Svar med sitat
Gammel 05.04.18, 22:02
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,515
Standard

Sitat:
Hehe, ser sånn ut 🤣🤣 Farlig langs Akerselva i mørket også 😉

Det er mer prisen som bekymrer meg enn at det skal skje noe. Blir dyrt med leiebil og hotell alene. Har reist alene til Florida flere ganger, men der er prisene lavere... hadde lyst til å se noe annet. Tenkte kanskje noen hadde prøvd en roadtrip før meg som hadde noen tips 😊

Får kanskje vurdere andre steder å dra. Jeg har råd til det, men vil ikke bruke for mye på en ferie.
Skal man se det sånn, så er alt farlig
Men hvis man bruker hodet, så kan man luke vekk en del elementer.

Du er ikke medlem på noe annet forum eller noe nettsted der du kan spørre ?
Jeg synes det høres spennende ut. Det er mulig det blir en kostbar ferie.. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg.
Svar med sitat
Gammel 06.04.18, 14:14
mar mar er offline
Blir snart kjent

Medlem siden: Jul 2015
Meldinger: 104
Standard

Sitat:
he he nei ikke pga filmer. Men USA er helt annerledes enn Norge og akerselva. Har også familie der.
Svar med sitat
Gammel 06.04.18, 15:48
Gemini sin avatar
Gemini Gemini er offline
Godt kjent

Standard

Sitat:
he he nei ikke pga filmer. Men USA er helt annerledes enn Norge og akerselva. Har også familie der.
Det går som regel bra hvis man tar litt forholdsregler 😊 Ikke plukk opp haikere, ikke rangle rundt drita og kjør på dagen. Har vært i USA flere ganger og stort sett så er amerikanere veldig hyggelige og imøtekommende. Mer enn nordmenn.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:41.