Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Alternativ prat

Alternativ prat Her kan du diskutere de tema innen det alternative som ikke passer i de andre forumene her.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10.09.18, 18:47
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,100
Thumbs up Kroppen din sier hva den vil

Jeg satt og pratet med en her om dagen som fortalte meg og viste meg noe veldig spennende. Mener han sa at dette høres innunder kinesologi, men kan være jeg husker feil. I så fall viste han meg at kroppen selv sier hva den vil og hva som er mest rett.

Man sitter med armen rett ut til siden og stiller spørsmålet, og så tar man armen frem foran seg selv til men kjenner at det stopper. Armen skal være rett og ikke bøye i albuen.
Still først et spørsmål med ja-svar, og så et spørsmål med nei-svar.

Jeg var mest opptatt av helse, så jeg stilte først spørsmålet: Jeg vil være frisk. Så førte jeg armen frem til den stoppet. Så sa jeg: Jeg vil være syk. Så førte jeg armen frem igjen.
Når jeg førte armen frem første gangen, så kom den godt over midten. Altså forbi midten av kroppen og videre til siden. Når jeg stilte spørsmålet: Jeg vil være syk, så kom den ikke like langt over. Det vil si at kroppen min vil (har lyst til) å være frisk. Høres rart ut å spørre om dette, men noen har jo lyst til å være syke.

Så når jeg har stilt det spørsmålet og vet hva som er ja og hva som er nei, kan jeg spørre om andre ting. Ja, er når armen kommer lengst. Og man skal ikke "ta i". Det skal stoppe naturlig av seg selv.

Fant ut at dette kan brukes til mange ting. Kan spørre: Vil jeg virkelig være sammen med Knut? Neste spørsmål: Vil jeg heller være sammen med Per? Så ser man når armen kommer dit du fikk ditt ja-svar og når den bare går dit som er nei-svaret.

Så kan brukes på mange ting man lurer på altså. Kroppen lyver ikke, så her får man svar på ting man selv kanskje ikke greier å tenke ut selv.

MALU
Gammel 12.09.18, 13:31
una una er offline
Godt kjent

Medlem siden: Dec 2016
Meldinger: 203
Standard

Veldig spennende.Dette skal jeg prøve,og dette er jo noe alle kan gjøre,så sant de armer da :)
Klem fra Una
Svar med sitat
Gammel 17.09.18, 19:48
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,100
Standard

Ja, jeg lærte noe nytt her. Har ikke tenkt på det en gang. Det er jo veldig greit at kroppen kan si selv hva den vil og ønsker.

MALU

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:56.