Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Prat i vei

Prat i vei Her kan du ta opp de tema du ønsker. Kan være hva som helst som ikke passer i noen av de andre forumene her.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03.04.17, 23:20
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,224
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Ja men for den som har tungt fysisk arbeid, så ble det heller lite næring i kosten.
Sto nesten ikke på beina den siste tida. Så da ble det proteiner til meg.
Jeg kan godt leve på bacon en måned...
Spørs om det er matleiheten som er mest effektiv ?
Jeg kan ikke bli så matlei at jeg ikke spiser, det er baconet som får fart på kiloene. Fordelen er at etter en ukes tid, så får jeg ikke lyst på søtsaker eller cola lenger. Da har kroppen vendt seg til andre vaner. Og jeg kan jo heller ikke spise snop eller drikke brus, så bare det gjør at kiloene forsvinner. Jeg har ikke noe tungt fysisk arbeide, så den slags går lett. Føler meg tvert imot mye sunnere og får mer energi.
Svar med sitat
Gammel 03.04.17, 23:38
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Fast inventar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,352
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Jeg kan ikke bli så matlei at jeg ikke spiser, det er baconet som får fart på kiloene. Fordelen er at etter en ukes tid, så får jeg ikke lyst på søtsaker eller cola lenger. Da har kroppen vendt seg til andre vaner. Og jeg kan jo heller ikke spise snop eller drikke brus, så bare det gjør at kiloene forsvinner. Jeg har ikke noe tungt fysisk arbeide, så den slags går lett. Føler meg tvert imot mye sunnere og får mer energi.
Det er jammen ikke lett å bli kvitt uvanen med cola. Jeg hadde faktisk abstinens når det ble bråslutt på cola,n.
Jeg drikker en del cola zero. Men det er veldig usunt det også. Er heldigvis ikke så glad i søtsaker lenger. Jeg har klart å venne meg av med det.
Jeg tror du får mer næring enn det jeg gjorde.

Jeg var konstant sulten. Grøntfor er lettfordøyelig. Jeg måtte fylle på mat hver hele time, ellers ble det tull.
Det var verst hvis jeg var mye i fysisk tungt arbeid. Jeg gikk tom for energi etter en times jobb. Det nytta ikke holde på sånn. Ikke er det smart å ta av 9 kg pr måned heller. Der misregna legen seg kraftig. Jeg skulle liksom ta av 10 kg på 8 - 9 måneder. Jeg tok altså av 18 kg på 7 uker. Det ble helt tullete. Den kostholdsomlegginga tok brått slutt gitt.
Svar med sitat
Gammel 04.04.17, 01:02
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Det er jammen ikke lett å bli kvitt uvanen med cola. Jeg hadde faktisk abstinens når det ble bråslutt på cola,n.
Jeg drikker en del cola zero. Men det er veldig usunt det også. Er heldigvis ikke så glad i søtsaker lenger. Jeg har klart å venne meg av med det.
Jeg tror du får mer næring enn det jeg gjorde.

Jeg var konstant sulten. Grøntfor er lettfordøyelig. Jeg måtte fylle på mat hver hele time, ellers ble det tull.
Det var verst hvis jeg var mye i fysisk tungt arbeid. Jeg gikk tom for energi etter en times jobb. Det nytta ikke holde på sånn. Ikke er det smart å ta av 9 kg pr måned heller. Der misregna legen seg kraftig. Jeg skulle liksom ta av 10 kg på 8 - 9 måneder. Jeg tok altså av 18 kg på 7 uker. Det ble helt tullete. Den kostholdsomlegginga tok brått slutt gitt.
18 kg på 7 uker høres litt vel mye ut. Karbokuren er kanskje litt tryggere sånn.
Den er grei den, bare jeg klarer å variere middagen litt så jeg ikke blir så lei bacon. Når gjelder det bare å komme i gang. Det ble ikke i dag, men onsdag har jeg tenkt å begynne å la det gå litt sport i det.
Svar med sitat
Gammel 04.04.17, 15:42
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Fast inventar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
18 kg på 7 uker høres litt vel mye ut. Karbokuren er kanskje litt tryggere sånn.
Den er grei den, bare jeg klarer å variere middagen litt så jeg ikke blir så lei bacon. Når gjelder det bare å komme i gang. Det ble ikke i dag, men onsdag har jeg tenkt å begynne å la det gå litt sport i det.
Jeg mistenker at legen som ivret veldig for vegankost ikke tenkte langt nok der.
Det ble alt for lite mat i forhold til det jeg trengte. Det er en viss forskjell på å rusle mellom kontoret og venteværelset og det å bedrive fysisk tungt arbeid. Jeg var konstant sulten. Spiste grøntfor hver hele time.
Jeg sto ut omlegginga i 7 uker, da fikk blodsukker være blodsukker - så da ble det kjøttmat på meg. Og brødskiver. Siden har jeg ikke vurdert veganmat. 😆
Svar med sitat
Gammel 05.04.17, 19:03
Romerinne Romerinne er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 1,325
Standard

Sitat:
Jeg mistenker at legen som ivret veldig for vegankost ikke tenkte langt nok der.
Det ble alt for lite mat i forhold til det jeg trengte. Det er en viss forskjell på å rusle mellom kontoret og venteværelset og det å bedrive fysisk tungt arbeid. Jeg var konstant sulten. Spiste grøntfor hver hele time.
Jeg sto ut omlegginga i 7 uker, da fikk blodsukker være blodsukker - så da ble det kjøttmat på meg. Og brødskiver. Siden har jeg ikke vurdert veganmat. 😆
Jeg har aldri hørt om en lege som har anbefalt vegankost. Da skal man være veldig påpasselig med å spise variert så man får i seg det man trenger av vitaminer og næring. Er åpenbart at din lege ikke viste helt hva han anbefalte, 18 kg på 7 uker er jo vanvittig mye. Og når du har et så fysisk yrke så må du jo ha skikkelig kost.
Tror lavkarbodiett er et bedre alternativ, den er vel prøvd ut av mange med stort hell. Det er vel ganske mange grønsaker man fin kan spise med lavkarbodiett etter hva jeg har forstått.
Svar med sitat
Gammel 05.04.17, 20:29
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Romerinne Vis post
Har aldri prøvd lavkarbokur. Men bacon er godt! Ønsker deg lykke til med kuren
Tusen takk for det, Romerinne :-) Lavkarbokur er verdt å prøve den, hvis man vil ha av noen kilo.
Svar med sitat
Gammel 05.04.17, 20:30
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Fast inventar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Romerinne Vis post
Jeg har aldri hørt om en lege som har anbefalt vegankost. Da skal man være veldig påpasselig med å spise variert så man får i seg det man trenger av vitaminer og næring. Er åpenbart at din lege ikke viste helt hva han anbefalte, 18 kg på 7 uker er jo vanvittig mye. Og når du har et så fysisk yrke så må du jo ha skikkelig kost.
Tror lavkarbodiett er et bedre alternativ, den er vel prøvd ut av mange med stort hell. Det er vel ganske mange grønsaker man fin kan spise med lavkarbodiett etter hva jeg har forstått.
Vi har en ! Til og med kommunelege 1. Han anbefaler vegankost til alt som kan krype og gå av pasienter.
Han var veldig overvektig selv, og måtte ta av en del kg. Han bestemte seg for å spise vegankost. Tror han gikk ned 25 kg. Da tror jeg han brukte lengre tid enn meg på å gå ned i vekt.
Planen hans var at jeg skulle bruke 8 mnd på å ta av 10 kg. Det var det som var målet. Men det ble for mager kost til meg. Så jeg rausa ned 18 kg på 7 uker. Da var det stopp for min del. Noen av oss måtte jo bruke hodet. Da ble det proteiner på menyen i Mojoheimen. Trenger jeg å si at jeg skiftet fastlege etter sulteforinga ?
For min del ble det veldig streng diett pga at blodsukkeret gikk bananas.
Svar med sitat
Gammel 29.11.17, 05:01
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 1,844
Standard

Jeg fikk parkeringsbot i dag! ��
Spist kvikk lunsj kake. ��
Rotfylt en tann + krone =14 tusen kr! ����*♀️
Det blir superenkle julegaver fra meg i år...
Svar med sitat
Gammel 06.12.17, 21:22
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 15,987
Standard

Nesesprayen jeg pleier å bruke har gått ut så får ikke kjøpt den mer..

MALU

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:51.