Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Alternativ prat

Alternativ prat Her kan du diskutere de tema innen det alternative som ikke passer i de andre forumene her.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01.01.17, 12:57
Romerinne Romerinne er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 1,365
Standard Affirmasjoner - hva kan man affirmere om, og hvordan?

Jeg har prøvd meg på affirmasjoner tidligere, men er ikke så flink til å holde tråden jevnt og trutt. Så kan vel dermed ikke si at det verken har fungert eller ikke for min del. Skal sies at jeg brukte det noe for kjæresten før vi ble sammen, men jeg gjorde det ikke veldig jevnlig og det kom kanskje litt i topper på noen dager hvor jeg gjorde det mye. Jeg ser av mange tråder om samme tema her inne at det har fungert for flere andre, og det har hjulpet for å få/oppnå materielle ting, ny kjæreste og sinnstilstand, blant annet.

Så til de av dere som kan mer om dette enn meg, og har mer erfaring. Hva kan man egentlig affirmere om? Hva som helst, også slike ting som har med helse å gjøre. Bli frisk om man er syk, bli gravid og få baby om man ønsker det?

Jeg ser det er eksempler på både tankevirksomhet, altså at man gjentar de samme positive mantraene/setningene for seg selv. Og at man kan lage seg en ønsketavle eller utklipsstavle hvor man limer på bilder og visualiserer det man ønnsker seg. Hva har fungert for dere som har prøvd dette?

Jeg fikk en sterk innskytelse på julaften om at jeg bør affirmere om noe som jeg ønsker for meg og mitt liv. Jeg har så langt ikke gjort det regelmessig, men skal prøve det nå. Så vil derfor høre litt om deres erfaring.
Svar med sitat
Gammel 02.01.17, 09:50
Tanja sin avatar
Tanja Tanja er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Fana, Bergen
Meldinger: 4,675
Standard

Jeg starter gjerne med å rydde bort det jeg ikke vil ha i livet mitt, ved å skrive det ned på papir, for så å brenne det. Altså skriver alle negative følelser omkring noe jeg ikke vil ha, og så brenner jeg det, og ser det brenne.
Da rydder jeg plass til å affirmere det jeg vil ha.
Gammel 03.01.17, 18:13
Ingse Ingse er offline
Fersk

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 97
Standard

Jeg sverger veldig til law of attraction, og det finnes mange gode artikler om dette på nettet. Slik jeg har forstått det finnes det ingen grenser på hva du kan manifistere, og tiltrekke deg. Jeg ble introdusert til dette da jeg var mye yngre, men klarte ikke helt å praktisere det da.

Jeg satt meg ned og leste rikelig med artikler og andres historier om LAW, samt så en god del youtube-filmer. Jeg syntes det hjalp veldig til å praktisere det i livet mitt. Jeg pleier også å meditere en del når jeg bruker LAW, følger ofte guided meditation på youtube.

Har ikke opplevd å minfistere mine største "ønsker" enda, men det har fungert på litt mindre ting. Er først nå de siste mnd at jeg virkelig har klart å gå all in for å være positiv. Var et ganske negativt menneske før, men har opplevd at når man klarer å snu helt om så skjer de mest utrolige tingene. Da føler man hvertfall for å fortsette :-)
Svar med sitat
Gammel 04.01.17, 00:28
wander
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Jeg digger Christie Marie Sheldon, hun har så utrolig mye bra å si. Og spørre om. Og her er en liten video der hun forklarer hvorfor spørsmål er viktig og at universet alltid svarer på det vi spør om. Jeg syns det høres logisk ut det hun sier:

https://www.facebook.com/mindvalleya...9219062789769/
Svar med sitat
Gammel 13.04.17, 20:24
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 646
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av wander Vis post
Jeg digger Christie Marie Sheldon, hun har så utrolig mye bra å si. Og spørre om. Og her er en liten video der hun forklarer hvorfor spørsmål er viktig og at universet alltid svarer på det vi spør om. Jeg syns det høres logisk ut det hun sier:

Den var fin Wander
Svar med sitat
Gammel 13.04.17, 21:43
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Sted: Jupiter
Meldinger: 1,090
Standard

Jeg klarte i min tid å affirmere en spesifikk mann. Jeg var håpløst forelsket i en som var en komplett dust mot meg og ikke en gang var en smule interessert i meg, men jeg var sikker på at det skulle bli oss to - mot alle odds. Det er sinnsykt å tenke på det i dag, for jeg var i begynnelsen av tjueårene på den tiden og hadde såvidt begynt å høre om LOA. Men det skjedde. Jeg hadde også bestemt meg for når det skulle skje, selvom bare dager før den tiden det skjedde så sa prognosene det motsatte. Men jo, det skjedde til den rette tiden og'. Den dag i dag kan jeg fortsatt ikke tro hvor jeg fikk den troen fra, for dette var en mann jeg endte opp med å være sammen med i mange mange år og vi er fortsatt gode venner nå :-)

Så ja, jeg har faktisk troen på at man kan affirmere en spesifikk person - selvom det virker klin umulig så er jeg er et bevis på det :-)
Gammel 14.04.17, 12:43
Romerinne Romerinne er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 1,365
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Flora Vis post
Jeg klarte i min tid å affirmere en spesifikk mann. Jeg var håpløst forelsket i en som var en komplett dust mot meg og ikke en gang var en smule interessert i meg, men jeg var sikker på at det skulle bli oss to - mot alle odds. Det er sinnsykt å tenke på det i dag, for jeg var i begynnelsen av tjueårene på den tiden og hadde såvidt begynt å høre om LOA. Men det skjedde. Jeg hadde også bestemt meg for når det skulle skje, selvom bare dager før den tiden det skjedde så sa prognosene det motsatte. Men jo, det skjedde til den rette tiden og'. Den dag i dag kan jeg fortsatt ikke tro hvor jeg fikk den troen fra, for dette var en mann jeg endte opp med å være sammen med i mange mange år og vi er fortsatt gode venner nå :-)

Så ja, jeg har faktisk troen på at man kan affirmere en spesifikk person - selvom det virker klin umulig så er jeg er et bevis på det :-)
Spennende å høre din erfaring. Jo jeg tror også at det er noe å hente på å affirmere. Men som jeg skrev innledningsvis så er jeg elendig på å holde tråden. Starter bra, men klarer sjelden å følge opp. Glemmer det når hverdagen tar meg inn dessverre. Jeg begynte bra i jula. Skrev opp i en bok og leste høyt for meg selv. Men da hverdagen med jobb kom så falt det ut for meg. Likevel så ser det ut til at det jeg affirmerte om skjer så det er jo fint 😊
Svar med sitat
Gammel 14.04.17, 16:16
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Sted: Jupiter
Meldinger: 1,090
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Romerinne Vis post
Spennende å høre din erfaring. Jo jeg tror også at det er noe å hente på å affirmere. Men som jeg skrev innledningsvis så er jeg elendig på å holde tråden. Starter bra, men klarer sjelden å følge opp. Glemmer det når hverdagen tar meg inn dessverre. Jeg begynte bra i jula. Skrev opp i en bok og leste høyt for meg selv. Men da hverdagen med jobb kom så falt det ut for meg. Likevel så ser det ut til at det jeg affirmerte om skjer så det er jo fint 😊
Hva affirmerte du om? :-)
Gammel 20.04.18, 11:32
Tora Tora er offline
Fersk

Medlem siden: Mar 2018
Meldinger: 51
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av wander Vis post

Lenken fungerer ikke, men jeg fant den på youtube(tror det er den samme). Etter å ha sett den blir jeg faktisk litt skremt over alt jeg har spurt om i hytt og pine. Ikke rart livet mitt er blitt som det har blitt.
Jeg snur, nå skal jeg snakke andreledes.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:40.