Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Generelt > Postkassen

Postkassen Her kan du skrive tilbakemeldinger angående forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30.12.11, 01:36
Han sin avatar
Han Han er offline
Fersk

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 55
Lightbulb Liker-hjerte-knapp? :)

Dette kommer nok som et etterslep fra facebook, men jeg syns det er veldig hyggelig med slike «liker» knapper. Jeg har sett flere forum som har begynt å praktisere dette.
Ofte syns jeg noe er skrevet godt, noe som er litt artig m.m. men allikevel passer det ikke å kommentere det. Det er for eksempel midt inne i en tråd, og et sitat pluss en kommentar på slutten bryter på en måte med diskusjonen. Og noen ganger er det ikke noe å skrive heller; jeg bare liker det :)

Imidlertid syns jeg ikke det skal være en «liker ikke» knapp, med tanke på at «dette skal være et hyggelig sted å være» som var noe jeg falt for ved dette forumet.
Faren med en slik funksjon, for å balansere min egen positive holdning, er at brukere går over til å bruke en «liker knapp» i stede for å kommentere.

Kunne det vært en ide med en «liker knapp»?
Og siden dette er et forum med mange hjerter, og hvis forslaget blir likt (haha), foreslår jeg at en eventuell «liker knapp» er et hjerte for eksempel kan et morsomt innlegg ha 4 hjerter. Jeg syns det høres veldig hyggelig ut!

Svar med sitat
Gammel 30.12.11, 02:24
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,211
Standard

Jeg har ikke sett det. Har du et eksempel på et slikt forum sånn at jeg kan se hvordan de har gjort det?

MALU
Gammel 30.12.11, 11:07
Han sin avatar
Han Han er offline
Fersk

Standard

kvinneguiden.no har slike knapper. Men ikke hjerter da

Svar med sitat
Gammel 30.12.11, 11:08
Han sin avatar
Han Han er offline
Fersk

Standard

Jeg vet forresten ingenting om hvordan man faktisk gjør det.. (sånn datamessig).

Svar med sitat
Gammel 30.12.11, 11:41
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,211
Standard

Jeg kunne ikke finne det der. Nei, jeg vet heller ikke hvordan man kan innstallere det.

Det som er mulig her inne, er jo å rangere trådene. Altså gi stjerner til de innleggene man liker. Det gjør man ved at man er inne i tråden, så står det øverst: Ranger tråden også klikker man der og setter på hvor mange sterner man vil.

MALU
Gammel 30.12.11, 13:25
Fru-Larsen
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Men det er jo en bra løsning da
Svar med sitat
Gammel 30.12.11, 13:27
Fru-Larsen
Guest

Standard

ehhh, jeg prøvde å rangere denne; gav den topp...., men hvor ser man det da....?
Svar med sitat
Gammel 30.12.11, 13:27
Fru-Larsen
Guest

Standard

Fant, nei - DET funka jo ikke noe bra...
Svar med sitat
Gammel 30.12.11, 13:48
Han sin avatar
Han Han er offline
Fersk

Standard

Hvis du ser på dette innlegget:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=616386

her ser du nederst til høyre et pluss tegn, hvis du trykker på det får innlegget en stemme. Noe slikt var det jeg tenkte på. Sirkelen med plusstegn kunne for eksempel vært et hjerte :)

Jeg var ikke klar over at man kunne gi tråder stjerner, det er jo også en god løsning, men det blir da på hele tråden som sådan, og ikke det enkelte innlegg i tråden.

Takk for stjernene Fru Larsen

Svar med sitat
Gammel 30.12.11, 17:39
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Et eller annet sted i Norge
Meldinger: 7,407
Standard

Jepp, på KG er det den plussgreia nederst til høyre som gir "poeng" til innlegg. Ser dere på Pratekompaniet så er det noe liknende der.

Nå gjorde dere meg oppmerksom på den rangeringsgreia her på forumet (har aldri lagt merke til den før, hvor sløv kan man bli??) men tror ikke den er helt det samme. Ser ut som den "plusser" hele tråden, men jeg liker i allfall best å sette pluss på innlegg som jeg liker.

Basert på erfaringer fra KG så tror jeg ikke det er så mange som "plusser" i stedet for å skrive innlegg. Plussene kommer nok i tillegg.

Men forskjellige forum har vel forskjellige løsninger og det er ikke sikkert akkurat dette forumet har det?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:49.