Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Post-it

Post-it Gratulasjoner, hilsener, påminnelser og annet.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29.12.17, 23:55
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,014
Thumbs up God nyttår!

Skrev på FB siden min. Legger den her også og ønsker alle et godt nytt år.

Tanker før et nytt år

Årene fyker forbi, det ene etter det andre. I år så har jeg faktisk brukt en del tid på å tenke over hva jeg vil med livet.
Allerede i 2017 har jeg tatt store grep i livet mitt. Gjort en del store endringer, blitt mer sosial, pusset opp litt hjemme og skiftet jobb. Etter nesten 20 år, måtte jeg komme ut av de gamle sporene og gjøre noe annet.

I fjor døde min barndomskjæreste. Han ble ikke 44 år en gang. På sykehuset før han døde, sa han: Har du noe du vil gjøre, gjør det, ikke vent. Du vet ikke hvor langt liv du har. Og det har han jo helt rett i. Vi har ikke tid til å leve i noe man ikke er fornøyd med. Mange lever i dårlige forhold, mange har en jobb de egentlig mistrives i. Ofte fordi man er redd for forandringene eller fordi man ikke orker bråk. Det er ikke verdt det! Ofte mister man muligheter fordi man står og venter og ikke tør å ta en sjanse.

I julen har jeg sett på livet mitt. Er jeg fornøyd? Jeg har egentlig alt - de fineste gutta boys, en jobb jeg liker og jeg eier min egen bil og leilighet. Skulle gjerne hatt en å dele det med, så det får bli målet nå i det nye året. Har meldt meg inn på Tinder i går. Kanskje møter jeg en kjekkas, kanskje ikke. Haha Ingenting som haster. Men jeg gir det et forsøk siden det er det eneste jeg mangler og hvor ellers møter man noen? Fikk ganske mye oppmerksomhet når jeg kom inn der, og det skader jo aldri. Litt boost for selvtillitten. Så får vi se hva det nye året bringer. 😘
Godt nyttår til alle og husk: har du noe du vil gjøre, gjør det. Ikke lev i gammel grums.
❤️❤️❤️

MALU
Gammel 30.12.17, 12:29
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 555
Standard

Bare så sant det der Malu. Vi vet aldri hvor lenge vi har igjen av livet og ting kan endre seg brått. Man blir særlig mer obs på dette når man har vært ute en vinternatt, og en setter mer pris på det en faktisk har og har greid å få til av det en ønsker å ha i livet sitt. De gode menneskene og dyrene en er så inderlig glad i og at en har et sted å bo, mat på bordet og klær så en slipper å fryse. Når en ser all den krig og nød ute i verden, men også her hjemme på berget er det så vondt å vite at dette er menneskeskapt. Mennesker som gjør vondt mot sin neste, mot andre uskyldige som blir berørt av en ufattelig ondskap der tanken bak er å skade andre. At slikt kan skje på vår klode nå som vi snart kommer til 2018 - det virker både banalt og utenkelig men er like godt sant. En skulle tro at verden hadde kommet litt lenger i sin utvikling. Men makt, griskhet og egoisme får tak og ødeleggelse kommer i kjølvannet.

Mitt ønske for det nye året er at det må bli slutt på all krig og nød, at alle skal ha det godt å ikke mangle noe.

Godt nytt år til dere alle!
Svar med sitat
Gammel 07.01.18, 23:48
emma emma er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,874
Standard

Så sant - vi må bruke dagene vi har. I min alder føles det enda mer aktuelt.
Har tatt grep og pensjonerte meg i 2017, noe som føles veldig bra
Helt på tampen av året flyttet jeg til min datters småby og skal få bruke tid som mormor. Tenker oppussing sånn i det små - litt nødvendig også når du kjøper noe nytt. Men siden jeg ikke kan male så mye selv lenger, blir det kjempedyrt å leie fagfolk så det blir absolutt bare det nødvendigste. Hvit stue og muligens en kontrastvegg i en lett farge? Blar masse i fargekataloger...
En ørliten hage har jeg også fått, skikkelig pensjonistsyssel det.

Noen mann å dele med har jeg ikke, og det gidder jeg ikke bry meg med heller. Selv om det kunne vært kjekt sånn av og til

Ønsker alle et godt 2018!

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:25.