Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Filosofi og religion

Filosofi og religion Her kan du dele dine tanker om hva og hvorfor og alt annet du lurer og grubler på. Og snakke om religion.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13.08.16, 18:41
Evita
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Skorpio1 Vis post
Så om du spår meg feks så får du svaret fra meg via et mellomledd ? Hvem eller hva er mellomleddet du får svar fra tror du ?
Er vel selvfølgelig ingen som kan vite for sikkert, derfor jeg la dette under filosofi :-)
Jeg tror mellomleddet er din egen ituisjon som du har i universet. Tenk deg det som en satelitt der du henter alt fra ( Jeg er fryktelig dårlig å forklare :) :)
Når vi ikke lever i en menneskedropp, vet vi alt. For meg er Gud en stor energi som styrer alt dette.
Når jeg spår "deg, henter jeg ned informasjonen du allerede vet, men ikke får opp i den lille delen av hjernen som vi mennesker bruker. Så alt jeg spår får jeg opp - fra deg <3
Dette er jo bare min filosofi. Jeg har kanalisert og tatt inn veldig mye fra det jeg kaller mellomstdier. Det er livet vi hr når vi ikke er i en menneskekropp f.eks
Svar med sitat
Gammel 13.08.16, 18:53
Evita
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Skorpio1 Vis post
Ja,etter mitt begrep er jo Gud ånd og det sies jo at Han er overalt... Men sånn jeg har forstått det så er ånderverdenen noe annet...altså døde folk, hjelpere,guider og alt det. Jeg har feks spådd meg fra spåere som sier de er en "åpen kanal" for universet, noen har sagt at de får svar fra sine guider og noen har sagt at det er meg og min underbevissthet de får svar fra,eller mine guider....Jada,jeg er kanskje litt sær,men jeg spør som regel hvordan de jobber også jeg....men dette er svar jeg har fått på det....
Døde folk er ikke døde. De lever i energiene. Alltid. Du kan til og med få kontakt med en avdød gjennom regresjon, selv om vedkommende er tilbake i en ny menneskekropp.
Guidene, englene og hjelperne er der, men hvordan de ser ut, er jeg ikke sikker på. Jeg ser dem i engleskikkelser, men klarer ikke å se dem annet enn i energier. Har mange ganger sett hjelpere i menneskekikkelser, men de er også gjennomsiktige" Jeg hadde en døden-nær opplevelse som liten, og d så jeg mange helt tydelig. Og jeg kan se orber som jeg vet tilhører åndeverden. Det er vanligvis ikke folk som går igjen, men energier som tilhører oss.
Jeg ser dem også i menneskeskikkelser under husrens, og det kan man kanskje kalle for gjenferd? men jeg tror aldri jeg har sett et gjenferd uten at jeg har vært i alfanivå. Det har jeg nok stengt for. Mange sier jo at de har sett det.
Svar med sitat
Gammel 13.08.16, 19:01
Evita
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fru Larsen Vis post
Mennesker er mennesker, og de gjør ting og sier ting som ikke er til gode for hverken seg selv eller andre av og til. Det betyr ikke at Gud ikke finnes, men at mennesker kjører sitt eget løp. Jeg tror ikke det er noe galt med Bibelen, etc., men det er mye rart med oss som leser den - og ikke leser den - eller følger den..(inkludert meg selv).

Hvis man noensinne har lest Bibelen, enten man tror på Gud eller ikke, så vil man finne mange gode råd for livet, og tenkemåter, som har 'adoptert' av forfattere som gjør det til sitt. Ta f.eks The Secret;'du får det du ber om'. I Bibelen står det; Be og du skal få, let og du skal finne, bank på og det skal bli lukket opp for deg. Det er vel akkurat det samme?
Og ethvert fornuftig menneske vet at man ikke nødvendigvis får en sjokoladebit av naboen før en ber om den, eller finner sjokoladebiten før man har giddet lete etter den, eller banka på døra til naboen for å be om sjokoladebiten. Gjør man ikke dette, så kan man vel sitte der og ha så mye lyst på sjokolade man bare vil, men den kommer ikke inni munnen din uten litt anstrengelse heller....

Jeg kjøpte i min tid alle sånne Energica-bøker som fantes (omtrent) - etter en stund skjønte jeg at hadde jeg lest en så hadde jeg jammen meg lest alle, og det er bare å lese i Bibelen så har jeg samme tenkemåten..., bare at da har jeg en bok å forholde meg til; grunnboka....og ikke tusener av variasjoner på samme tema, bare at de unnlater Gud inni der.
Helt enig. Det kommer an på HVORDAN man tolker den - bibelen altså.
men mye er omskevet av menn med egne meninger, så alt stemmer ikke unsett hvordn vi tolker den.
Jeg ha rofte ønskesirkler i en gruppe jeg har. Der lærer jeg opp folk hvordan man kan få det man ønsker. Og mange kan masse om dette, så vi deler erfaringer og lærer opp hverndre :) Det er kjempespennende å holde på med
Svar med sitat
Gammel 13.08.16, 19:11
Evita
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av NightHawk Vis post
I mitt hode er universet "alt"..

Med det mener jeg et hvert levende vesen på jorden.
Enhver energi vi er mottagelige for og sender ut.

Universet er også planeter, stjerner, sorte hull - alt vi kan observere, se, høre, sanse og ta på.

Når intuisjonen vår forteller oss noe, tenker jeg at det er universet, dette "alt" som formidler beskjeden.
Det tror jeg også på, men blir litt "satt ut" når noen kaller Gud for HAN. Gud er en svær energi som omslutter ALt. Ikke et menneske. Verken mann eller kvinne -eller et substantiv. Vi er skapt i gusd bilde
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:55.