Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Filosofi og religion

Filosofi og religion Her kan du dele dine tanker om hva og hvorfor og alt annet du lurer og grubler på. Og snakke om religion.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02.03.14, 19:36
Skorpio1 Skorpio1 er offline
Godt kjent

Medlem siden: Nov 2013
Meldinger: 572
Standard Hvem er egentlig "universet" ?

Dette lurer jeg på.?
Nå har vi diskutert spådommer og riktige spådommer og meldinger kommer fra "universet" ser jeg skrevet flere ganger....
Hva er deres definisjon på dette ? Er det Gud, er det stjernene og månen,er det ånder ?
Svar med sitat
Gammel 02.03.14, 19:40
Fru Larsen
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Skorpio1 Vis post
Dette lurer jeg på.?
Nå har vi diskutert spådommer og riktige spådommer og meldinger kommer fra "universet" ser jeg skrevet flere ganger....
Hva er deres definisjon på dette ? Er det Gud, er det stjernene og månen,er det ånder ?
Ikke stjernene og månen hvertfall. Jeg vet ikke, jeg tenker at jeg er skapt av Gud, er en del av universet....Jeg ble skapt med en viss følsomhet, intelligens, et par ekstra antenner....(som ikke alltid virker like godt...- ikke de sosiale heller, hehe.)

Nå tror jeg heller ikke på at det er meningen at vi skal vite alt, men er helt skråsikker på at vi ikke får feilinformasjon de gangene vi får det, det er bare vi som ikke klarer å tolke informasjonen), jeg tror av og til så får vi ikke noen informasjon, fordi man ikke skal ha det - ergo beskjed om at her skal man ikke vite - noen ganger tror jeg at vi spåere tror vi får informasjon, som ikke er informasjon fra dette 'utenom', men at vår lille hjerne tuller og tror vi får...

Sist endret av Fru Larsen; 02.03.14 kl 19:47
Svar med sitat
Gammel 02.03.14, 19:56
Godt kjent

Standard

Jeg tror også på Gud og at han har skapt meg, men det er jo mer etter den kristne troen...det er dette universet som jeg undrer på. Er det Gud da ? Og noen svarer at de får svar fra åndeverdenen, er de også fra universet eller hva jeg skal kalle det ....for Gud og åndeverdenen er ikke det samme...eller ?
Svar med sitat
Gammel 02.03.14, 20:00
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,136
Standard

Jeg tror ikke vi får informasjonen fra Universet. For Universet er jo ikke en person eller noe som kan gi oss informasjon?

Jeg har alltid sagt at jeg ikke vet hvor jeg får informasjonen fra, jeg bare vet og "ser" ting som jeg egentlig ikke kan vite bare med det vanlige .. hodet..?

Kanskje vi "tar" informasjonen fra vedkommende vi spår? Altså at personen selv vet svaret, men ikke er i kontakt med informasjonen mens vi som "ser" når den informasjonen og kan gi den til vedkommende?
Men.. så for å slå i hjel mitt eget argument: hva når jeg "ser" hva som kommer til å skje den neste mnd. Hva som kommer til å stå i avisene fremover?

Aaaaner ikke hvor det kommer fra.

MALU
Gammel 02.03.14, 20:01
Fru Larsen
Guest

Standard

Sitat:
Jeg tror også på Gud og at han har skapt meg, men det er jo mer etter den kristne troen...det er dette universet som jeg undrer på. Er det Gud da ? Og noen svarer at de får svar fra åndeverdenen, er de også fra universet eller hva jeg skal kalle det ....for Gud og åndeverdenen er ikke det samme...eller ?
Jeg skiller noe, ikke for det; jeg mener at Gud er ånd, så sånn sett er det vel åndeverdenen..., bare at jeg liker ikke åndeverdenen som en helhet....det er etter min tro, både gode og onde ånder, og jeg foretrekker å vite hva jeg har med å gjøre, så jeg holder meg unna alt som jeg ikke vet hva er. Jeg vet hvem Gud er og det holder for meg. Universet som jeg ser det er ALT som finnes....en del av Guds skaperverk. Jeg skriver gjerne Universet av og til når jeg snakket om spådomsgreier, men jeg mener egentlig Guds skaperverk. Jeg tror Gud er Gud, og at han er Universet, overalt i Universet, og at Universet er del av Gud.... (vet ikke helt om jeg skjønte det siste der selv om noen andre lurte).
Svar med sitat
Gammel 02.03.14, 20:04
Fru Larsen
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av MALU Vis post
Jeg tror ikke vi får informasjonen fra Universet. For Universet er jo ikke en person eller noe som kan gi oss informasjon?

Jeg har alltid sagt at jeg ikke vet hvor jeg får informasjonen fra, jeg bare vet og "ser" ting som jeg egentlig ikke kan vite bare med det vanlige .. hodet..?

Kanskje vi "tar" informasjonen fra vedkommende vi spår? Altså at personen selv vet svaret, men ikke er i kontakt med informasjonen mens vi som "ser" når den informasjonen og kan gi den til vedkommende?
Men.. så for å slå i hjel mitt eget argument: hva når jeg "ser" hva som kommer til å skje den neste mnd. Hva som kommer til å stå i avisene fremover?

Aaaaner ikke hvor det kommer fra. Følsomhet/overfølsomhet, antenner....ovenfor andres tanker/telepati/ser gjennom folk/intensjoner/ser hvilken vei de går mot?

MALU
Følsomhet/overfølsomhet, antenner....ovenfor andres tanker/telepati/ser gjennom folk/intensjoner/ser hvilken vei de går mot? Enig med deg, at det er vel ikke noe vi egentlig kan vite, bare tro...
Svar med sitat
Gammel 02.03.14, 20:11
Evita
Guest

Standard

Sitat:
Dette lurer jeg på.?
Altet, engler , hjelpere, en stor intligens og sterke energier fra universet <3 og fra oss, deg og meg.
Vi er ett.
Det er min "tro"

+ det som Malu skrev over her, vi tar informasjonen fra dere.
Jeg gir den til dere via et mellomledd. Vi har alle så mye, mye mer enn det vi bruker her på jorda, og det er fra den informasjonen jeg tar dere inn når jeg spår.

Sist endret av Evita; 02.03.14 kl 21:35
Svar med sitat
Gammel 02.03.14, 20:16
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fruen Vis post
Jeg skiller noe, ikke for det; jeg mener at Gud er ånd, så sånn sett er det vel åndeverdenen..., bare at jeg liker ikke åndeverdenen som en helhet....det er etter min tro, både gode og onde ånder, og jeg foretrekker å vite hva jeg har med å gjøre, så jeg holder meg unna alt som jeg ikke vet hva er. Jeg vet hvem Gud er og det holder for meg. Universet som jeg ser det er ALT som finnes....en del av Guds skaperverk. Jeg skriver gjerne Universet av og til når jeg snakket om spådomsgreier, men jeg mener egentlig Guds skaperverk. Jeg tror Gud er Gud, og at han er Universet, overalt i Universet, og at Universet er del av Gud.... (vet ikke helt om jeg skjønte det siste der selv om noen andre lurte).
Ja,etter mitt begrep er jo Gud ånd og det sies jo at Han er overalt... Men sånn jeg har forstått det så er ånderverdenen noe annet...altså døde folk, hjelpere,guider og alt det. Jeg har feks spådd meg fra spåere som sier de er en "åpen kanal" for universet, noen har sagt at de får svar fra sine guider og noen har sagt at det er meg og min underbevissthet de får svar fra,eller mine guider....Jada,jeg er kanskje litt sær,men jeg spør som regel hvordan de jobber også jeg....men dette er svar jeg har fått på det....
Svar med sitat
Gammel 02.03.14, 20:27
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Evita Vis post
Altet, engler , hjelpere, en stor intligens og sterke energier fra universet <3 og fra oss, deg og meg.
Vi er ett.
Det er min "tro"

+ det som Malu skrev over her, vi tar informasjonen fra dere.
Jeg får den fra dere via et mellomledd. Vi har alle så mye, mye mer enn det vi bruker her på jorda, og det er fra den informasjonen jeg tar dere inn når jeg spår.
Så om du spår meg feks så får du svaret fra meg via et mellomledd ? Hvem eller hva er mellomleddet du får svar fra tror du ?
Er vel selvfølgelig ingen som kan vite for sikkert, derfor jeg la dette under filosofi :-)
Svar med sitat
Gammel 02.03.14, 20:43
Fru Larsen
Guest

Standard

Sitat:
Ja,etter mitt begrep er jo Gud ånd og det sies jo at Han er overalt... Men sånn jeg har forstått det så er ånderverdenen noe annet...altså døde folk, hjelpere,guider og alt det. Jeg har feks spådd meg fra spåere som sier de er en "åpen kanal" for universet, noen har sagt at de får svar fra sine guider og noen har sagt at det er meg og min underbevissthet de får svar fra,eller mine guider....Jada,jeg er kanskje litt sær,men jeg spør som regel hvordan de jobber også jeg....men dette er svar jeg har fått på det....
Ja, de fleste ser at de snakker med døde, hjelpere, guider osv. Jeg gjør ikke det. Jeg åpner meg ikke for åndeverdenen, og har ikke til hensikt å gjøre det noensinne, da jeg mener det er farer ved det. Jeg holder meg til Gud, og hvis jeg har noen guider, hjelpere eller hva det nå er, så vet jeg ikke om de, men er forsåvidt sikker på at da har jeg fått de fra rett hold hvertfall. Døde mennesker skal etter mitt syn få lov å hvile i fred.

Dette er meg, og som du ser - svaret har jeg ikke, bare meningene mine, og prinsippene.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:01.