Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Spåmetoder

Spåmetoder Hvilke spåmetoder brukes? Pendel, tarotkort, kaffegrut osv.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19.10.18, 18:49
Charlotte Charlotte er offline
Fersk

Medlem siden: Sep 2017
Meldinger: 27
Standard Mini kurs i tarot - intuitiv tolkning

Det er mange som kan syntes det er vanskelig å lære seg å spå. Er man helt nybegynner med tarot, så kan man nesten bli motløs når man åpner heftet/ manualen som føler med kortene. Det står ofte vanskelig forklart, og det er nærmest umulig å huske hva man har lest etterpå av beskrivelser.

På spådommen.com har jeg lagt ut et lite "mini" kurs for nybegynnere i tarot -og jeg har lyst å dele dette kurset med dere som er her inne på forumet også. Kurset lagt opp for dere som er helt ferske i faget - og som ønsker å lære mer om det å bruke tarotkortene intuitivt. Det koster selvsagt ingen ting.

Kurset er delt opp i 6 deler, med både beskrivelser av tarotkort, oppgaver og øvelser. Husk at tolkningene jeg har valgt å bruke er mine egne, mens andre kan tolke kortene til å bety noe helt annet. Jeg har valgt å forenkle kurset så mye som mulig, slik at det ikke skal være så uoverkommelig for dere som kanskje syntes det er vanskelig.

Både jeg og MALU kommer til å være mye i forumet fremover, og jeg tenkte jeg skulle sette av et par timer i uken til å svare på spørsmål, dersom det er noen som kanskje vil prøve seg og har spørsmål om kortene.

Lykke til med læringen!

Linken er til del 1 av kurset. De andre delene finner du i relaterte artikler.

https://www.xn--spdommen-b0a.com/min...r-nybegynnere/
Svar med sitat
Gammel 06.11.18, 21:00
Kamo Kamo er offline
Godt kjent

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 565
Standard

Noen spørsmål om et par tarotkort.
Noen bruker forskjellig betydning om kortene er opp eller ned. Er det mer riktig, slik at man får et mer nyansert svar, av å skille etter hvilken vei de ligger?

Har det noen betydning om hvilken rekkefølge kortene ligger? For eksempel tårnet og eremitten.
Tårnet først og så eremitten; her blir eremitten stående å se mot tårnet.
Eremitten og så tårnet; her står eremitten med ryggen til tårnet.
Har dette noe å si?
Hvordan tolke disse to kortene når de står side om side?

Et siste spørsmål, som ikke gjelder tarotkort.
Hva er forskjell på spillkort og sigøynerkort?
Gammel 06.11.18, 23:21
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,635
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kamo Vis post
Noen spørsmål om et par tarotkort.
Noen bruker forskjellig betydning om kortene er opp eller ned. Er det mer riktig, slik at man får et mer nyansert svar, av å skille etter hvilken vei de ligger?

Har det noen betydning om hvilken rekkefølge kortene ligger? For eksempel tårnet og eremitten.
Tårnet først og så eremitten; her blir eremitten stående å se mot tårnet.
Eremitten og så tårnet; her står eremitten med ryggen til tårnet.
Har dette noe å si?
Hvordan tolke disse to kortene når de står side om side?

Et siste spørsmål, som ikke gjelder tarotkort.
Hva er forskjell på spillkort og sigøynerkort?
Det blir litt mer omfattende å tolke. Men kort som ligger opp ned tolkes som negativ innvirkning. Mange snur kort som ligger opp ned, det er en smakssak hva man vil gjøre.

Tårnet er forandringer som kommer brått og uventet. Eremitten signaliserer at man trekker seg tilbake for å få alenetid. Jeg ville tolket det sånn at hvis eremitten ligger mot tårnet, så er det en bearbeiding av det som har skjedd

Hvis den vender ryggen til, så er man ferdig med bearbeidingen og på vei videre. Rett og slett at man har jobbet seg ferdig med den som har skjedd.

Mulig noen har noen bedre forslag.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:05.