Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Sorg

Sorg En delt sorg, er en halv sorg. Noen ganger kan det hjelpe å få det ut.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24.05.17, 01:23
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Sted: Jupiter
Meldinger: 1,090
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Det er for tidlig å tenke "nye muligheter" enda. Det er for tett innpå bruddet, sånn at "blææhfølelsen" den vil nok henge med ei stund enda. Sorgen vil blekne etter hvert. Men alt til sin tid.

Jeg har 3 tilfeller der jeg virkelig har sturet etter bruddet, at jeg hadde egentlig lyst til å spa meg opp et hull og krype nedi - i håp om at noen forbarmet seg over meg å spadde det igjen. Jeg tenkte definitivt at jeg skulle aldri involvere meg med noen mann igjen. Det blir bare surr og bal, og at jeg vil bli såret osv osv.
Når jeg minst har venta det, så har det plutselig dukket opp en som har vært mer enn middels interessant
Det har gjerne skjedd når jeg minst ventet det. Det vil det gjøre for din del også. Det er jeg helt sikker på, selv om du ikke tror det akkurat nå.

Får si som naboen min pleide si ; Vi får ikke den vi vil ha, men vi får den vi skal ha.
Det ordner seg for snille jenter
Min største utfordring akkuratt nå er at jeg har så sinnsykt lyst til å kontakte han. Savnet etter han gjør så vondt.. men jeg vet med meg selv at hvis jeg kontakter han uten å få noe respons tilbake så vil det ødelegge meg, og den risikoen ønsker jeg ikke å ta.. huff dette er så utrolig vanskelig.. det å i det hele tatt være midt oppi det hele.
Gammel 24.05.17, 01:25
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Jeg tror cluet ligger i det du sier her: "Interessen var der, men han var samtidig så initiativløs...." Da bør alarmklokkene ringe, Flora, for da føler jeg at det er mangel på interesse.

Så fort du merker det i begynnelsen av kontakten med et potensiell partner, da setter du på "STOPP"-knappen. Ikke involver deg noe mer, men glem det.
Jeg trodde han var annerledes.. men det var han tydeligvis ikke..men forhåpentligvis har jeg lært nå.
Gammel 24.05.17, 01:37
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,615
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Flora Vis post
Min største utfordring akkuratt nå er at jeg har så sinnsykt lyst til å kontakte han. Savnet etter han gjør så vondt.. men jeg vet med meg selv at hvis jeg kontakter han uten å få noe respons tilbake så vil det ødelegge meg, og den risikoen ønsker jeg ikke å ta.. huff dette er så utrolig vanskelig.. det å i det hele tatt være midt oppi det hele.
Kjenner til det.
Det beste er å bite sammen tennene og la det være.
Du gjør bare deg selv vondt ved å kontakte ham.
Da er det bedre å jobbe knallhardt med seg selv inntil at trangen går over.
Når jeg har strevd som verst, da har jeg sørget for å ikke ha mobilen lett tilgjengelig og sørget for å være "opptatt" med noe inntil trangen til å ta kontakt har forsvunnet. Det går litt på æra løs å gå i den fella det er.
Svar med sitat
Gammel 24.05.17, 01:41
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Kjenner til det.
Når jeg har strevd som verst, da har jeg sørget for å ikke ha mobilen lett tilgjengelig og sørget for å være "opptatt" med noe inntil trangen til å ta kontakt har forsvunnet. Det går litt på æra løs å gå i den fella det er.
Ja, er vel nødt til å bare holde meg selv opptatt. Jeg håper og tror at jeg har gjort de tydelig for han (gjennom min siste melding til han) at han kan ta kontakt hvis han ønsker.. noe jeg faktisk håper at han gjør en gang 🙈😞
Gammel 24.05.17, 01:43
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,634
Standard

Sitat:
Kjenner til det.
Absolutt. Og stort sett faller det ikke i god jord hos mottakeren heller. De ser vel bare på det som irriterende mas, og patetisk. Er de ferdig, så er de ferdig.

Husker i alle fall at han jeg var sammen med en gang, ikke var så begeistret de få gangene eksen hans sendte sms til han.
Svar med sitat
Gammel 24.05.17, 09:06
SummerTime sin avatar
SummerTime SummerTime er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 1,570
Standard

Sitat:
Ja, er vel nødt til å bare holde meg selv opptatt. Jeg håper og tror at jeg har gjort de tydelig for han (gjennom min siste melding til han) at han kan ta kontakt hvis han ønsker.. noe jeg faktisk håper at han gjør en gang 🙈😞
KJære Flora .Du har sikkert gjort det du kunne for at det skulle bli et bra forhold mellom dere. Du har satset hele deg på denne mannen.Jeg synes at det var fint at du fikk til en alvorsprat med ham der du fikk en avklaring på hvor han sto i forhold til deg.Det er forferdelig vondt å bli forlatt.Det trigger tanken på å ta kontakt ennå mer.Jeg støtter Mojo og Alexx sine forslag.Jobb hardt med deg selv.Slett nummeret hans på mobilen.Fokuser på deg selv framover.Forsøk å "slå av tanken" på ham ved å si STOPP hver gang han dukker opp i hodet.Og om du eventuelt skulle oppleve igjen at en ny motpart er lunken i følelsene etter en tid så tre ut før du binder deg for mye følelsesmessig.
Jeg hadde en kontakt i fjor sommer,en mann jeg sikkert kunne blitt veldig glad i.Men så var det at han viste meg så lite av følelsene sine for meg.Det taklet jeg ikke og snakket med ham om det.Jeg fortsto at han likte meg men ikke på den riktige måten.Derfor valgte jeg å lukke døren for å beskytte meg selv og ikke kaste bort tiden på et forhold som gjorde meg usikker.

Nå finnes det ulike språk for kjærlighet.Noen synes det er enklere og vise følelsene sine ved å være hjelpsom omtenksom etc.....Men vi trenger alle å høre det med ord ,at vi er elsket. Det er det som bygger tillit til den andre slik at et forhold kan utvikle seg på en sunn måte.En skal ikke gå å lure på hva den andre føler da er det noe fundamentalt galt!!

Jeg vet at du kommer deg videre Flora.Du har stor styrke i deg og du er god på å bringe kvalitet inn i livet ditt. En sommer ligger åpen foran deg,en god tid som du kan fylle med hva som helst.Gi totalt slipp på din ekskjæreste og sørg for at du har det best mulig framover..Vær din egen beste venn, bare du vet hva som gjør deg glad igjen
Gammel 24.05.17, 09:06
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,615
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Absolutt. Og stort sett faller det ikke i god jord hos mottakeren heller. De ser vel bare på det som irriterende mas, og patetisk. Er de ferdig, så er de ferdig.

Husker i alle fall at han jeg var sammen med en gang, ikke var så begeistret de få gangene eksen hans sendte sms til han.
Det er noe der altså. Ved et brudd, så trykker man på den "mentale" delete knappen.
Da er det gamle vekk, til fordel for ny start og nye muligheter.
Svar med sitat
Gammel 25.05.17, 01:31
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av SummerTime Vis post
KJære Flora .Du har sikkert gjort det du kunne for at det skulle bli et bra forhold mellom dere. Du har satset hele deg på denne mannen.Jeg synes at det var fint at du fikk til en alvorsprat med ham der du fikk en avklaring på hvor han sto i forhold til deg.Det er forferdelig vondt å bli forlatt.Det trigger tanken på å ta kontakt ennå mer.Jeg støtter Mojo og Alexx sine forslag.Jobb hardt med deg selv.Slett nummeret hans på mobilen.Fokuser på deg selv framover.Forsøk å "slå av tanken" på ham ved å si STOPP hver gang han dukker opp i hodet.Og om du eventuelt skulle oppleve igjen at en ny motpart er lunken i følelsene etter en tid så tre ut før du binder deg for mye følelsesmessig.
Jeg hadde en kontakt i fjor sommer,en mann jeg sikkert kunne blitt veldig glad i.Men så var det at han viste meg så lite av følelsene sine for meg.Det taklet jeg ikke og snakket med ham om det.Jeg fortsto at han likte meg men ikke på den riktige måten.Derfor valgte jeg å lukke døren for å beskytte meg selv og ikke kaste bort tiden på et forhold som gjorde meg usikker.

Nå finnes det ulike språk for kjærlighet.Noen synes det er enklere og vise følelsene sine ved å være hjelpsom omtenksom etc.....Men vi trenger alle å høre det med ord ,at vi er elsket. Det er det som bygger tillit til den andre slik at et forhold kan utvikle seg på en sunn måte.En skal ikke gå å lure på hva den andre føler da er det noe fundamentalt galt!!

Jeg vet at du kommer deg videre Flora.Du har stor styrke i deg og du er god på å bringe kvalitet inn i livet ditt. En sommer ligger åpen foran deg,en god tid som du kan fylle med hva som helst.Gi totalt slipp på din ekskjæreste og sørg for at du har det best mulig framover..Vær din egen beste venn, bare du vet hva som gjør deg glad igjen
Tusen takk for så fine og trøstende ord. Setter så stor pris på det <3 Ja jeg gjorde virkelig mitt aller ypperste for å få det til å fungere - helt forgjeves..innerst inne håpet jeg og trodde at det kom til å løse seg, at ting ville bli bedre med tiden, men det ble det altså ikke. Jeg forble like skuffet hver gang jeg la merke til at han ikke investerte like mye i meg som jeg gjorde i han, og det endte med at jeg til slutt følte meg helt tom.. tom for ord, tom for initiativ, tom for alt.. jeg tror det er derfor jeg har klart å holde meg fra å bombardere han med meldinger - til tross for at det er kjempevanskelig så har jeg i dette tilfellet tenkt; hva mer kan jeg si, jeg har sagt og gjort alt, nå ligger ballen hos han så det er han som kan avgjøre om det i det hele tatt skjer noe videre - noen gang..
Det som er trist og samtidig litt fascinerende er at for hver gang man har kjærlighetssorg så føles den ulikt alt annet man har opplevd, det gjør sinnsykt vondt, og man kan på en måte ikke huske sist man hadde det så vondt..selvom man innerst inne vet at det har skjedd (inntil flere ganger tidligere)

Min store redsel er at jeg ikke kommer til å finne noen jeg blir like glad i som jeg ble med han, vi klikket på en helt annen plan, og jeg er så redd for å ikke finne den samme 'magien' med noen andre..
Jeg får bare prøve å ta en dag av gangen og håpe på at han en dag har nok samvittighet til å kontakte meg, det er det lille håpet som svirrer rundt i hodet mitt nå - selvom det egentlig er helt idiotisk å tenke i de banene der..
Gammel 25.05.17, 02:44
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,634
Standard

Sitat:
Tusen takk for så fine og trøstende ord. Setter så stor pris på det <3 Ja jeg gjorde virkelig mitt aller ypperste for å få det til å fungere - helt forgjeves..innerst inne håpet jeg og trodde at det kom til å løse seg, at ting ville bli bedre med tiden, men det ble det altså ikke. Jeg forble like skuffet hver gang jeg la merke til at han ikke investerte like mye i meg som jeg gjorde i han, og det endte med at jeg til slutt følte meg helt tom.. tom for ord, tom for initiativ, tom for alt.. jeg tror det er derfor jeg har klart å holde meg fra å bombardere han med meldinger - til tross for at det er kjempevanskelig så har jeg i dette tilfellet tenkt; hva mer kan jeg si, jeg har sagt og gjort alt, nå ligger ballen hos han så det er han som kan avgjøre om det i det hele tatt skjer noe videre - noen gang..
Det som er trist og samtidig litt fascinerende er at for hver gang man har kjærlighetssorg så føles den ulikt alt annet man har opplevd, det gjør sinnsykt vondt, og man kan på en måte ikke huske sist man hadde det så vondt..selvom man innerst inne vet at det har skjedd (inntil flere ganger tidligere)

Min store redsel er at jeg ikke kommer til å finne noen jeg blir like glad i som jeg ble med han, vi klikket på en helt annen plan, og jeg er så redd for å ikke finne den samme 'magien' med noen andre..
Jeg får bare prøve å ta en dag av gangen og håpe på at han en dag har nok samvittighet til å kontakte meg, det er det lille håpet som svirrer rundt i hodet mitt nå - selvom det egentlig er helt idiotisk å tenke i de banene der..
Men jeg tenker litt her - kan det være at du likte han mer enn han likte deg helt fra første stund, men at du likevel tenkte: "Han skal bli min! Han er kanskje ikke like interressert som jeg er i han, men han kommer til å bli det!!"

Slik at du var pådriver og initiativtaker hele tiden, selv om du så at han ikke gjengjeldte følelsene dine. Men at du likevel ikke ga deg, men pushet på.
Men tilslutt så nyttet det ikke lenger...

Jeg gjorde noe slikt engang, dette skulle gå veien, tenkte jeg, og ga meg ikke. Jeg ville ha vedkommende. Det gikk ikke veien. Så det jeg lærte av det, er aldri mer å ta initiativ og pushe på noen for å få en til å like meg like godt som jeg likte vedkommende. Jeg fant til slutt ut at det var helt bortkastet tid og energi.
Nå går jeg bare for en som liker meg igjen, så jeg lærte en lekse der. :)

Sist endret av Alexx; 25.05.17 kl 02:53
Svar med sitat
Gammel 25.05.17, 08:20
SummerTime sin avatar
SummerTime SummerTime er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 1,570
Standard

Sitat:
Du gode Flora!! Jeg er HELT sikker på at du vil finne kjærligheten igjen på et plan som blir riktig for deg.Når man står midt i en kjærlighetssorg så virker det håpløst bare å tenke tanken på at man skal finne en som man kan få følelser for igjen. Enhver forelskelse er spesiell på sin måte med sin magi.Den du kommer til å treffe er annerledes enn alle de andre du har hatt følelser for og dere kommer til å klikke på en annerledes måte.Så kan det være at når du står ved inngangen til et nytt forhold at du innser at det som har vært blekner fordi du har endret deg og den nye personen er annerledes.
Jeg tror du bør leve som om ekskjæresten din ikke tar kontakt igjen.At det er helt slutt.Om han allikevel skulle ta kontakt så vet du hva du har å forholde deg til.Det å være den som tar iniativ og holder forholdet igang det unner jeg deg ikke.Det sliter deg ut som du skriver.Han vil sannsynligvis ikke endre seg nevneverdig...Så omfavn sommeren og se den som en ny tid for deg på vei til noe nytt.Spennende hva som venter deg Flora

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:37.