Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Generelt > Forumet

Forumet Notater, meldinger og annet angående forumet. Her står også forumreglene.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30.05.18, 14:34
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,144
Arrow Angående nye regler

Det har kommet nye personvernregler som har å gjøre med vår bruk på internett. Det gjelder at alle skal kunne vite hva forskjellige nettsteder oppbevarer av informasjon av oss. Hva som deles osv.

Vil derfor opplyse om at her på forumet så lagres det ingenting annet enn en at det man taster inn for å registrere seg, det lagrer seg selv. Det er jo sånn det er når man lager seg en bruker. Brukernavn og mailadresse blir en brukerprofil. Se bilde. Har lagt ved min egen profil sånn at alle kan se hva som ligger i forumet på hver enkelt. Dette er det eneste forumet "lagrer".

Disse opplysningene blir ikke lagret i noe maillistesystem for å sende ut reklame, og mailadressene blir ikke solgt eller på noen annen måte brukt.

IP adressene kommer også opp i forumet når man er i forumet. Disse har vi ingen mulighet til å sjekke. Altså vi kan se tallene, men vi kan ikke vite hvem som eier de forskjellige IP adressene. Det kan kun politiet finne ut om det skulle være aktuelt.

Forumet er drevet av et selskap som ordner med alt innen datasikkerhet for meg. Altså de har hele tiden hatt ansvaret for at forumet ikke skal bli hacket. Forumet ble hacket en gang for flere år siden, og det var fikset igjen i løpet av 5 minutter når selskapet fikk vite det, og det har aldri skjedd igjen.

I følge reglene kan man også få slettet sin bruker/sitt nick. Jeg har nå slettet en bruker (Fru Larsen som ønsket det) og ser at det ikke blir hull i forumet selv om jeg sletter, så de som ønsker å få slettet medlemsskapet sitt, kan få det.
Når jeg sletter et medlem, forsvinner ikke innleggene, men brukeren forsvinner. Det vil også si at etter det, kan man ikke redigere innleggene og jeg kan heller ikke redigere for det slettede medlemmet. Det kan man jo så lenge man ikke er slettet medlem. Så det er jo noe å tenke på før man vil slette nicket sitt.

Dette til informasjon.

MALU
Vedlagte miniatyrbilder
forum.jpg  

Sist endret av MALU; 01.06.18 kl 16:06
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:53.