Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Heksedoktoren

Heksedoktoren Her kan vi legge inn kjerringråd og andre tips.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26.09.09, 18:51
Heidi sin avatar
Heidi Heidi er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 514
Standard

Nå mener ikke jeg å si til Bira at katten hennes er sjalu på sønnen hennes og vil skade, gå til angrep eller noe sånt. Bare for å ha det på det rene liksom.

Klart at katter er like forskjellig som vi mennesker er. Men det virker jo som at det er et eller annet i forhold til den gutten katten reagerer på. På en eller annen måte forbinder pusen et eller annet forandring i forhold til gutten.
Men det betyr ikke at pusen er sinna eller noe sånt på han. Men bare har en negativ kobling mot han.

Jeg har også drevet med katteoppdrett i mange år, hatt kjønnsmodne hannkatter som har markert på de utroligste steder (den biten er jo forståelig). Har også hatt kastrerte hannkatter som har markert overalt (bokstavelig talt). Hunnkatter som har pissa rundt omkring. Det setter tålmodigheten på prøve for å si det mildt.
Har prøvd det aller meste av kjerringråd, dessverre uten hell.

Måtte le litt når jeg leste om veska di. Hadde en lignende opplevelse med eksen min. Hannkatten hadde markert i skoen hans. Og når gubben satt på flyet og kjippet skoen av seg, ja da kan du jo tenke deg.... han fikk skoen på seg i en fart. Dagen senere var han og et par andre på pub i Finland, og venta på å få spille biljard. Det varte og rakk, så plutselig fikk han en idè. Han tok av seg skoen, og vips etter et par minutter var biljardbordet ledig, og rommet tomt. Kattepiss og fotsvette lukter IKKE godt.

Men uansett så håper jeg at Bira finner ut av problemet. For det er kjedelig uansett, å ha det sånn.

Heidi
Gammel 26.09.09, 18:59
JuVi JuVi er offline
Banned

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Hosle, Bærum
Meldinger: 1,064
Standard

Jaja.

Jeg holder nå en knapp på at den bindingen katten har til gutten er litt "i overkant" positiv, jeg da.

Skal si de har en underlig måte å vise kjærlighet på.....

Han elsker lukten av barnet. Rett og slett. Og vil ha gutten for seg selv aller helst...

Men kattepsykologi skal jeg ikke gi meg i kast med. Har sett veterinærer prøve og, men de er ikke mye heldigere, de.

De er rett og slett noen hemmelighetsfulle og mystiske guder, som du sier. Hvorfor skulle nå en gud nedverdige seg til å fortelle oss dødelige hvorfor??

JuVi
Svar med sitat
Gammel 26.09.09, 19:10
JuVi JuVi er offline
Banned

Standard

Sitat:
Men uansett så håper jeg at Bira finner ut av problemet. For det er kjedelig uansett, å ha det sånn.

Heidi
Ja. Det er bare sånt som MÅ løses, det. Enten det er på den ene eller den andre måten. I mitt tilfelle, har jeg planer om et hus som er bedre egnet, men venter på noen penger.

Juvi
Svar med sitat
Gammel 27.09.09, 01:53
Bira Bira er offline
Banned

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 5,767
Standard

Det var veldig interessant å lese innleggene fra dere

Doen til katten står på badet og den har lokk og dør. Hun har en vannskål og matskål på badet og på kjøkkenet. Men der hun aller helst vil drikke er i badekaret Når vi går inn på badet så følger hun etter, hopper oppi badekaret og venter ved springen..

Jeg synes det er veldig vanskelig å definere katten for hun følger mye etter meg også. Jeg har min egen leilighet i kjelleren og liker best å være her. Dessverre gjør katten det også, så hun sitter utenfor å venter på meg. Går jeg opp, så gjør hun det også. Går jeg ned igjen, så følger hun etter.

Hun har nettopp hatt løpetid og da var det bare meg hun skulle ha brel hos og var konstant i nærheten av meg. Når hun er leken så leker hun med sønnen min, og når hun er trøtt så ligger hun seg oppå min mor og så sover de to.
Svar med sitat
Gammel 27.09.09, 02:22
JuVi JuVi er offline
Banned

Standard

Sitat:
Hun har nettopp hatt løpetid
Var hun sånn før hun fikk løpetid også? Jeg tror jeg ville ha tatt henne til en veterinær for å sjekke at det ikke er noe fysisk feil på henne. De blir rimelig skrullete i hue både før og etter løpetid. Jeg hadde en her som adopterte en t-skjorte som babyen hennes en stund. Og gjemte den på underlige steder. Som under senga mi og sånn og i skapet der jeg har sokker. Så hvis din har begynt å tisse på klærne til sønnen din (i forbindelse med løpetid), er ikke det det rareste jeg har hørt om iaffal!.

Så altså; kattepsykologi... Man skal være rimelig sprø for å forstå mye av det.

JuVi
Svar med sitat
Gammel 27.09.09, 15:28
Bira Bira er offline
Banned

Standard

Ja, hun har vært sånn i en halvannen - 2 måneder nå. Litt usikker på tiden, men lenge siden ihvertfall. Jeg prøver å huske når oppdretteren var her på besøk, da klikket jo katten.. Jeg har aldri sett henne så rasende før, eller etter for den saks skyld. Da reagerte hun veldig på alle luktene som de hadde på seg. Ellers så klarte hun å snike seg ut en gang også.. Da hadde hun tre hannkatter + en hund som løp etter henne

Det er det eneste som har vært "skrekkslagent" for henne, men det er en stund siden.. Søren og da, at jeg ikke kan huske helt når dette med tissingen begynte Får holde et øye med henne nå og så se om det vedvarer.

Sønnen min er jo den eneste gutten her i huset så kanskje hun markerer han for å si at; han er min Neida.. Jeg aner ikke.
Svar med sitat
Gammel 27.09.09, 17:33
JuVi JuVi er offline
Banned

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Bira Vis post
Ja, hun har vært sånn i en halvannen - 2 måneder nå. Litt usikker på tiden, men lenge siden ihvertfall. Jeg prøver å huske når oppdretteren var her på besøk, da klikket jo katten.. Jeg har aldri sett henne så rasende før, eller etter for den saks skyld. Da reagerte hun veldig på alle luktene som de hadde på seg. Ellers så klarte hun å snike seg ut en gang også.. Da hadde hun tre hannkatter + en hund som løp etter henne
Dette opplevde jeg på en utstilling for mange år siden. Det ligger jo prestisje for oppdrettere også når katter fra dem gjør det bra på utstillinger, så jeg hadde med min ene perserjente den gangen. Veldig lenge siden, dette nå. Oppdretteren var jo der, (tror hun har vært på alle utstillinger de siste 30 årene...), og hun ville jeg skulle nappe vekk noen hår som stakk ut fra pannen. Kunne nesten ikke se det - bare når man holdt katten opp imot lyset.

Vel - katta var sur som ei pissepotte med en gang oppdretteren kom for å ta det for meg, og hun fikk seg noen klor.... Men du verden: Oppdretteren på sin side, tok tak i nakkeskinnet på katten, så henne strengt inn i øynene og nappet vekk disse hårene.....

Jeg vet helt klart at min jente ikke hadde noe vondt på denne oppdretteren. Hun er en av de flinkeste i landet og katter derfra, er de mest harmonske du kan få. Min katt hatet henne..... Flaut!!! Men så ble hun BIV, da. Best i Variant. Beste blåcreme den dagen!! Enda så sur og purkete hun var den dagen....

Sitat:
Det er det eneste som har vært "skrekkslagent" for henne, men det er en stund siden.. Søren og da, at jeg ikke kan huske helt når dette med tissingen begynte Får holde et øye med henne nå og så se om det vedvarer.
Når det er så tett opp til en løpetid, så KAN det være at hun er litt hormonforstyrra. Det er medisiner som er å få for det, men jeg ville ikke ha gjort det med mindre alternativet var avlivning. Jeg tror det vil hjelpe veldig å sterilisere henne hvis det er hormonene som gjør det, men da bør du gjøre det snart, før dette blir en vane hun fortsetter med etter at hun er blitt sterilisert.

Sitat:
Sønnen min er jo den eneste gutten her i huset så kanskje hun markerer han for å si at; han er min Neida.. Jeg aner ikke.
Hadde det vært en hannkatt, hadde jeg ikke vært i tvil ihvertfall.

JuVi
Svar med sitat
Gammel 27.09.09, 18:57
Bira Bira er offline
Banned

Standard

Hehe, synes jeg ser for meg katten din.. Stakkars.. Jeg trodde ikke slikt funket på katter som det gjør på hunder.

Oppdretteren til katten min vil ha henne på en utstilling, men jeg lurer veldig på hvordan det skal gå. Katten kommer til å sette himmel og jord i bevegelse! Og vi får ikke sterilisert henne før hun har vært på en..

Jeg savner perseren min, han var så rolig, doven og tålmodig. Hun her er hans rake motsetning, og begge to var født i jomfruens tegn. Nå er jeg på kattejakt for nå har hun gjemt seg. Har ikke sett henne i hele dag! Ojojojoj, får ikke håpe at guttungen har sluppet henne ut for å jakte på mus igjen....
Svar med sitat
Gammel 27.09.09, 19:40
JuVi JuVi er offline
Banned

Standard

Dyr med den pelsen kan ikke få gjøre akkurat som de vil. Egentlig, vil de bare spise og sove. Men de må klippe klør, de må bade og de må stelles, av og til all pelsen skrelles helt av hvis den er slitt og i det hele tatt.

Hvis katten din ikke er vant til utstillinger fra den er liten, så kan det jo godt hende at hun går helt i vranglås. Vanligvis går ting bedre enn man tror. Hvis hun er nervesterk fra før, så skal det kunne gå helt bra. Hvis du er lur, så får du en av dommerassistentene til å bære opp katten til dommeren. Av en eller annen grunn, så har mange av dem en veldig, veldig beroligende effekt på katter.

De fleste av disse assistentene er uhyggelig dyktige på å håndtere både sinte og nervøse katter uten at noen engang kan se at katten er i dårlig humør.

Jeg tror den klubben du er i, er relativt stor, og der tror jeg det er mange flinke assistenter. Men puh... Jeg er skikkelig lei av utstillinger. Nå har jeg hørt at det skal være hyggeligere blant Kat. II folkene enn perserfolket, så mulig det er helt OK, men fytterakkern for et møkkamiljø det er blant disse.

USJ.

Jaja - da skal jeg jammen passe på når den utstillingen er. Er det den førstkommende utstillingen til den klubben? De har vel to i året, mener jeg. Skal slenger over noen positive bølger, vettu.

JuVi
Svar med sitat
Gammel 27.09.09, 21:09
Bira Bira er offline
Banned

Standard

Hehe, takk for tips!

Jeg aner ikke mye om utstillinger, eller hva de heter og hvem som har de. Men vet at det er to ganger i året, og det er persere her. Bl.annet henne som vi kjøpte gamle perseren av. Hun må jo ha holdt på i en årrekke! Vært på mange utstillinger i både innland- og utland. Hadde ca 30 persere i hus sist jeg hørte noe.. DET må være stress du Alle skal stelles og pleies..! Og det var litt av en jobb husker jeg. Katter er ikke akkurat så samarbeidsvillige med slikt

Jeg er jo litt spent på hvordan katten min gjør det. Hun er jo nydelig, og søsteren, moren og bestemoren er alle premiekatter og har gjort det veldig bra.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:30.