Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Samfunnet og verden

Samfunnet og verden Her kan vi snakke om aktuelle tema, politikk, ting som berører oss fra media f.eks.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20.02.17, 13:49
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,614
Standard Hvordan kommer det til å gå for disse barna?

Britisk par lar barna sine leve helt uten regler – ammer fortsatt sin fem år gamle sønn

Adele og hennes manns barn er fem og ett år gamle. De har aldri fått en vaksinasjonssprøyte, lever helt uten regler og har ingen planer om å begynne på skolen.

Grunnen? Adele har valgt en alternativ oppfostring for barna sine, som innebærer at de lever utenfor «systemet». Familien, som er fra Storbritannia, tar aktive beslutninger slik at barna skal føle seg frie til å gjøre som de vil. Mamma Adele tror at barna på den måten kommer nærmere naturen og seg selv.

Adele har også fortsatt å amme sin fem år gamle sønn, og mener at det er en «felles beslutning mellom mamma og barn». Sønnen går på førskole hjemme, og Adele ser ingen grunn til å lære ham å lese og skrive før han er eldre. Istedet har sønnen tilgang til håndverksting og leker for å stimulere ham.

«Tradisjonell oppfostring er ingenting for meg», fortalte Adele for Barcroft i fjor.

Adele tror også at alle sykdommer kan behandles på en naturlig måte, som for eksempel med hjelp av enzymene i brystmelken. Hun forteller at hun ikke hadde søkt medisinsk hjelp, selv om hun hadde fått kreft.

De to barna spiser ofte løv fra familiens hage, og etåringen har aldri hatt på seg sko. Dette på grunn av at Adele mener at det lar datteren oppleve livet fullt ut.

Mange mennesker i omgivelsene deres kritiserer familien for sin alternative livsstil, og mange er også urolige for barnas sikkerhet. Men paret Allan er overbevist om at de gjør det som er best for sine egne barn.

Sist endret av Alexx; 20.02.17 kl 14:02
Svar med sitat
Gammel 20.02.17, 16:48
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,586
Standard

Det der mistenker jeg kommer til å gå nokså dårlig.
Barn har behov for rammer. Det er det de finner trygghet i. Og hvordan skal de klare omgås folk når de blir eldre hvis de ikke kjenner "kodene" ?
Svar med sitat
Gammel 20.02.17, 16:59
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,614
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Det der mistenker jeg kommer til å gå nokså dårlig.
Barn har behov for rammer. Det er det de finner trygghet i. Og hvordan skal de klare omgås folk når de blir eldre hvis de ikke kjenner "kodene" ?
Ja, faste rammer gir trygghet. Hvis de ikke får rammer, kan de jo gjør hva de vil da. Det merkes kanskje ikke nå, men vent til barna blir større. Da kan de være ute hele natten, eksperimentere med narkotika, osv. Da kan jeg nok tenke meg at foreldrene angrer på at de ga dem så frie tøyler.

Og det er viktig for barn å være sammen med andre barn og leke. Det er da de utvikler seg, lærer å bli sosiale og kjent med seg selv.

Og så det med å amme sønnen til han er 5 år, ja kanskje enda lenger.
Det er jo helt riv, ruskende...jeg har ikke ord.

Jeg leste om en mor som ammet sønnen til en lignende alder. Han ble veldig morsbunden, og når han ble eldre ble han helt ødelagt. Fordi moren skulle jo sulle og dulle med han under hele oppveksten, han ble også veldig uselvstendig og bortskjemt.
Svar med sitat
Gammel 20.02.17, 17:30
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,586
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Ja, faste rammer gir trygghet. Hvis de ikke får rammer, kan de jo gjør hva de vil da. Det merkes kanskje ikke nå, men vent til barna blir større. Da kan de være ute hele natten, eksperimentere med narkotika, osv. Da kan jeg nok tenke meg at foreldrene angrer på at de ga dem så frie tøyler.

Og det er viktig for barn å være sammen med andre barn og leke. Det er da de utvikler seg, lærer å bli sosiale og kjent med seg selv.

Og så det med å amme sønnen til han er 5 år, ja kanskje enda lenger.
Det er jo helt riv, ruskende...jeg har ikke ord.

Jeg leste om en mor som ammet sønnen til en lignende alder. Han ble veldig morsbunden, og når han ble eldre ble han helt ødelagt. Fordi moren skulle jo sulle og dulle med han under hele oppveksten, han ble også veldig uselvstendig og bortskjemt.
Fri barneoppdragelse har aldri fungert særlig bra.
Husker en episode om en dame som tok trikken. Hun irriterte seg over et barn som sparket folk på leggen, mammaen til barnet hverken sa eller gjorde noe for å få satt stopper for det.
Når damen skulle gå av trikken, så gikk hun bortil mamman og barnet og sparket barnet på leggen. Med den beskjeden at ; Jeg har fått fri barneoppdragelse skjønner du. Dermed gikk hun av. Håper moren til krapylet tok hintet.

Det vil bli problemer på sikt, for de vet ikke hvordan man skal forholde seg til andre. Det blir ingen grenser for hva som er akseptabel adferd. Det vil bli tilpasningsvansker i fleng. Det er greit at det skal ikke være for strengt, men det skal heller ikke være for snilt. Litt orden må det være, ellers tror jeg de fort kan havne på skråplanet.
Jeg mener å huske noe om en mor som ammet sønnen til han var 8 år. Det blir for sært synes jeg. Og som du sier så blir de veldig morsbunden og uselvstendige. De drar det gjerne med seg gjennom hele livet.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:38.