Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Samfunnet og verden

Samfunnet og verden Her kan vi snakke om aktuelle tema, politikk, ting som berører oss fra media f.eks.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25.04.18, 22:00
Alexx Alexx er online nå
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,674
Standard Navarsete sykemelder seg

- leser jeg i dagens VG. Påkjenningen har vært for stor etter at det kom frem at tidligere partileder Liv Signe Navarsete mottok en melding av grov seksuell karakter fra tidligere statssekretær Morten Søbergs telefon for to år siden.

Jeg regner med at ingen av de 10 mennene fra SP som var på hyttetur i 2016, der det ble sendt en sexmelding fra telefonen til Morten Søberg, regnet med at de skulle bli stillt så kraftig til veggs på grunn av meldingen. Navarsete gikk jo til media med det, og skapte full storm. SP-leder Slagsvold vil politianmelde dersom den skyldige ikke melder seg innen midnatt.

"– Jeg er ganske sjokkert over at ingen står frem og tar ansvaret. Det synes jeg er skammelig for partiet, ikke mot meg, sier Navarsete til NRK."

At noen melder seg, det tviler jeg sterkt på. Vedkommende ville jo fått så øra flagra.

SMS-en ble sendt fra en fyllefest på hytta med 10 SP-menn. Alle nekter for å ha sendt den, men en må jo ha gjort det. SMS ble sendt fra Morten Søbergs telefon, men han blånekter for å ha gjort det. Det samme gjør de andre. Det som kan ha skjedd er at en av mannfolka har sagt at han sender en sex-melding til Navarsete, med et samlet bifall fra hele gjengen. Alle er vel med på det.
Og det har jo kommet frem nå at på den tiden var Navarsete i stor konflikt med både nestleder Ola Borten Moe, og Morten Søberg.....

Når jeg leser kommentarfeltet til VG, så synes mennene det er en fillesak og bagatell, men kvinnene mener noe annet.

Saken blir vel henlagt, for man vil vel aldri finne ut hvem som har gjort det. Men jeg skulle ønske at det fikk følger.

Sist endret av Alexx; 25.04.18 kl 22:12
Svar med sitat
Gammel 25.04.18, 22:12
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,626
Standard

En liten korreksjon, 8 av 10 er SP politikere. De siste 2 er ikke det

Personlig er jeg drittlei av Me too saker. Særlig når det ligger flere år tilbake i tid. Hvorfor grave i det ?
Hvem har vel ikke mottatt en slibrig sms eller en henvendelse på messenger ?
Det har til og med jeg fått. Jeg irriterer meg der og da, men sletter og går videre.

Skal norske politikere bruke tida si på å rote i gammelt grums i stedet for å gjøre det de skal gjøre ?
Svar med sitat
Gammel 25.04.18, 22:18
Alexx Alexx er online nå
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post

Personlig er jeg drittlei av Me too saker. Særlig når det ligger flere år tilbake i tid. Hvorfor grave i det ?
Det har til og med jeg fått. Jeg irriterer meg der og da, men sletter og går videre.

Skal norske politikere bruke tida si på å rote i gammelt grums i stedet for å gjøre det de skal gjøre ?
Ja, stemmer, to av de var ikke SP politikere. Takk for korrigering.
Svar med sitat
Gammel 25.04.18, 22:19
Romerinne Romerinne er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 1,362
Standard

Sitat:

Jeg er enig med deg. Synes det har tatt helt av. For et par uker siden klarte media å gjøre en STOR sak ut av at Giske hadde vært på en fest han hadde blitt invitert til i lag med andre, tidligere AUF’ere. Og nå denne Navarrsætesaken. Skjønner det sikkert var skikkelig kjipt for henne å motta meldingen. Men at det skal bli en sånn mediesak etter to år er alt for mye. Senterpartiet burde tatt tak i saken og ordnet opp på kammerset.

Ja vi har vel alle opplevd å motta en og annen slibrig sms, eller blitt tafset på ute på byen.
Svar med sitat
Gammel 25.04.18, 22:26
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Romerinne Vis post
Jeg er enig med deg. Synes det har tatt helt av. For et par uker siden klarte media å gjøre en STOR sak ut av at Giske hadde vært på en fest han hadde blitt invitert til i lag med andre, tidligere AUF’ere. Og nå denne Navarrsætesaken. Skjønner det sikkert var skikkelig kjipt for henne å motta meldingen. Men at det skal bli en sånn mediesak etter to år er alt for mye. Senterpartiet burde tatt tak i saken og ordnet opp på kammerset.

Ja vi har vel alle opplevd å motta en og annen slibrig sms, eller blitt tafset på ute på byen.
Ja det blåses så voldsomt opp. Jeg skjønner at det føles ubehagelig, har ingen problemer med å se det.
Men hvorfor søttan skal alt dras fram i media ? De kunne ha bretta opp ermene og tatt ryddinga innad i partiet.
Men det virker som det har blitt en motesak.
Svar med sitat
Gammel 25.04.18, 22:27
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Ja, stemmer, to av de var ikke SP politikere. Takk for korrigering.
Rett skal være rett
Svar med sitat
Gammel 25.04.18, 22:28
Alexx Alexx er online nå
Superbruker

Standard

Ja, jeg kan for så vidt være enig med dere begge to, Romerinne og Mojo. Det beste hadde vel egentlig vært og hevet seg over den SMS-en. Eventuelt tatt oppryddinga innad i partiet.

Men så var det Navasete da, det er ikke en dame man "kødder" med.
Hun vil jo sette himmel og jord i bevegelse for å ta de som har gjort det.
Og det er vel nettopp det hun har gjort og....

Sist endret av Alexx; 25.04.18 kl 22:30
Svar med sitat
Gammel 25.04.18, 22:33
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Ja, jeg kan for så vidt være enig med dere begge to, Romerinne og Mojo. Det beste hadde vel egentlig vært og hevet seg over den SMS-en.

Men så var det Navasete da, det er ikke en dame man "kødder" med.
Hun vil jo sette himmel og jord i bevegelse for å ta de som har gjort det.
Og det er vel nettopp det hun har gjort og....
Jada, man kødder ikke med Navarsete. Og heller ikke med avdanka partiledere, ei heller andre kvinnelige politikere.
La gå at hun ønsker å finne synderen eller skal vi si synderene ? Men hva ønsker hun å oppnå med det ? Sette dem i offentlig gapestokk ?
For en slibrig sms som er sendt på en sen lørdagskveld der ingen av dem husker stort..
Svar med sitat
Gammel 25.04.18, 22:40
Alexx Alexx er online nå
Superbruker

Standard

Sitat:
Jada, man kødder ikke med Navarsete. Og heller ikke med avdanka partiledere, ei heller andre kvinnelige politikere.
La gå at hun ønsker å finne synderen eller skal vi si synderene ? Men hva ønsker hun å oppnå med det ? Sette dem i offentlig gapestokk ?
For en slibrig sms som er sendt på en sen lørdagskveld der ingen av dem husker stort..
- Å sette de i offentlig gapestokk tror jeg nok Navarsete ønsker å oppnå.
Det hadde nok blidgjort dama.
Svar med sitat
Gammel 25.04.18, 22:49
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
- Å sette de i offentlig gapestokk tror jeg nok Navarsete ønsker å oppnå.
Det hadde nok blidgjort dama.
Er litt redd for det. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er hun ikke så glad i Ola Borten Moe.
Jeg flirer litt, jeg kjenner til både Borten Moe og Vigdenes. Har litt vondt for å se for meg de to sitter å skriver slibrige sms. Men det er klart, man kjenner ikke folk lengre enn inn på tennene. De kan godt være et par sotengler.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:31.