Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Heksedoktoren

Heksedoktoren Her kan vi legge inn kjerringråd og andre tips.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13.05.09, 18:04
Bira Bira er offline
Banned

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 5,767
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av JuVi Vis post
Skulle helle vann på en varmeflaske igår tidlig og klarte å helle kokende vann over den venstre hånden. Det var så vondt at jeg hyla. Har stort sett sittet med hånden i en bolle med iskaldt vann siden igår - til og fra. Når hånden har vært oppe av bollen i noen minutter svir det noe vanvittig igjen, så jeg bare løper etter vannbollen igjen med en gang.

Det har ikke kommet noen blemme der, men det er veldig rødt. Er det noen som har noe bedre råd enn en vannbolle? Litt ukurant å løpe rundt med!!

Høggs,
JuVi
For lenge, lenge side brant jeg meg noe helt grusomt på en plate. Jeg var liten og skulle sjekke om platen var varm så jeg la hele hånden oppå. Ja, jeg lærer jo bare på den harde måten, jeg da Men platen var gloooovarm! Da bar det rett bort i vasken og ble no stående der vel og lenge. Det var annengradsforbrenning.

Men så kom noen og tok på meg en salve og en bandasje som jeg gikk med i nesten en uke. Smerten forsvant litt da. Når jeg tok den av var det mange blemmer på håndflaten som den samme damen stakk hull på.
Svar med sitat
Gammel 13.05.09, 19:35
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Et eller annet sted i Norge
Meldinger: 7,398
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Bira Vis post
Når jeg tok den av var det mange blemmer på håndflaten som den samme damen stakk hull på.
Det å stikke hull på blemmer er etter det jeg er blitt fortalt ikke lurt. Da kan det gå infeksjon i sårene. Av en eller annen grunn har det visst lett for å gjøre det i brannskader.
Svar med sitat
Gammel 13.05.09, 21:37
Linnea sin avatar
Linnea Linnea er offline
Superbruker

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,742
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Cara Vis post
Nå er du vel for lengst grodd sammen igjen, men er det ikke slik at kålblader skal hjelpe på sårheling.

*husket plutselig gammelt kjerringråd, tror jeg*
Hodekål hjelper mot betennelser, vet jeg.
Det en da gjør er at man nærmest kjevler kålbladene, slik at de blir mykere, og legger det deretter på betennelsen.
Gammel 25.05.09, 22:06
Bira Bira er offline
Banned

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Cara Vis post
Det å stikke hull på blemmer er etter det jeg er blitt fortalt ikke lurt. Da kan det gå infeksjon i sårene. Av en eller annen grunn har det visst lett for å gjøre det i brannskader.
Jepp, har lært det samme, men det visste jeg ikke da. Blemmene var sprekkeferdige, så det gikk helt fint. Mener å huske at jeg fikk en ny bandasje etter at blemmene var tatt.

Huden er jo blitt brent så det er nok sikkert der det ligger.. At man har større risiko for infeksjon da.
Svar med sitat
Gammel 26.05.09, 16:07
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Et eller annet sted i Norge
Meldinger: 7,398
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Bira Vis post
Huden er jo blitt brent så det er nok sikkert der det ligger.. At man har større risiko for infeksjon da.
I mitt hode (enkle sådanne) så betyr jo det at alle baktusser er svidd vekk så det ikke kan bli infeksjon - men sånn var det visst ikke i virkeligheten.
Svar med sitat
Gammel 26.05.09, 20:52
Bira Bira er offline
Banned

Standard

De som er på huden er nok helt sikkert brent vekk, ja. Vi har jo også bakterier som vi må ha, de såkalte gode bakteriene. Men det kommer stadig nye utenfra, vet du. Og når huden er brent, så vil det jo ikke være noe særlig der til å bekjempe de nye som kommer til.

En gang i tiden kunne jeg dette her, men nå er det bare et svakt minne så jeg gjetter litt her altså.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:58.