Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Øvelser og leker

Øvelser og leker Her kan vi legge øvelser for intuisjonen.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23.05.18, 11:11
lara
Guest

Meldinger: n/a
Red face Hvor skal jeg bo?

Jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal bo fra og med høsten. Jeg bor ikke i hjembyen min, det mest praktiske hadde vært å flytte tilbake. Men jeg har ikke så veldig lyst til det akkurat nå. Jeg har ingenting å lene meg på i byen jeg bor i nå, så det kan bli vanskelig å bli her om jeg ikke finner noe å gjøre her. Jeg har jo tanker og håp om utlandet, men jeg tror ikke tiden er inne for det. Jeg er så usikker på hvor og hva jeg skal

Hvor tror dere jeg kommer til å ende opp?

Alternativene er: hjembyen min, byen jeg bor i nå eller utlandet.
Svar med sitat
Gammel 23.05.18, 21:10
Daysie Daysie er offline
Godt kjent

Medlem siden: Jun 2014
Meldinger: 371
Standard

Kan ikke spå, men vil absolutt anbefale å bare hoppe i det og reise til utlandet.
Det vil i hvert fall gi deg en følelse av å starte på blanke ark :)

Gjorde det selv og kommer til å gjøre det igjen.
Svar med sitat
Gammel 24.05.18, 02:03
lara
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Daysie Vis post
Kan ikke spå, men vil absolutt anbefale å bare hoppe i det og reise til utlandet.
Det vil i hvert fall gi deg en følelse av å starte på blanke ark :)

Gjorde det selv og kommer til å gjøre det igjen.
Trenger absolutt ikke spådom, kan være magefølelse også. Men synes rådet ditt også var like fint, så takk for det

Ja, det husker jeg at du gjorde. Jeg synes det virker litt skummelt, er litt redd for at jeg ikke skal finne jobb. Føler jeg må vite at jeg må ha noe klart som for eksempel jobb før jeg klarer å bare hoppe ut i det. Jeg er dessverre ikke så tøff.
Men det frister veldig!
Svar med sitat
Gammel 24.05.18, 14:08
Kamo Kamo er offline
Godt kjent

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 498
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lara Vis post
Men det frister veldig!
Reis! Gjør det du kan for å få det til, vi har jo bare dette livet.
Gammel 25.05.18, 23:28
lara
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kamo Vis post
Reis! Gjør det du kan for å få det til, vi har jo bare dette livet.
Du har jo rett i det. Jeg føler bare at jeg burde få en fast jobb og få økonomisk trygghet, det er det som stopper meg. Litt kjedelig, men mulig fremtiden blir mer artig av at jeg gjør det slik.
Svar med sitat
Gammel 25.05.18, 23:56
Kamo Kamo er offline
Godt kjent

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 498
Standard

Sitat:
Du har jo rett i det. Jeg føler bare at jeg burde få en fast jobb og få økonomisk trygghet, det er det som stopper meg. Litt kjedelig, men mulig fremtiden blir mer artig av at jeg gjør det slik.
Det får du etterpå. Merkelig nok så blir man mer interessant for andre mennesker når man har bodd borte eller reist langt. Så du vokser på flere måter ved å ta en liten usving. Gjør det! Når bo og jobb er på plass sitter du mer fast.
Gammel 26.05.18, 01:14
lara
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kamo Vis post
Det får du etterpå. Merkelig nok så blir man mer interessant for andre mennesker når man har bodd borte eller reist langt. Så du vokser på flere måter ved å ta en liten usving. Gjør det! Når bo og jobb er på plass sitter du mer fast.
Enig i deg i det. Det som også stopper meg er at jeg allerede på få å har vært på utveksling via studie og jeg har bodd i forskjellige byer her i Norge. Hadde jeg vært i 20-årene så hadde jeg tenkt at jeg har tid. Nå så begynner det at jeg ikke har noe fast å skremme meg. Får jeg en jobb som er relevant til min utdanning så flytter jeg gjerne til utlandet, det er bare det at jeg trenger det sikkerhetsnettet nå.
Svar med sitat
Gammel 27.05.18, 03:53
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Sted: Jupiter
Meldinger: 1,085
Standard

Jeg tror og håper du skal flytte, fordi jeg har en følelse av at du trenger en forandring :-)
Gammel 27.05.18, 09:22
SummerTime sin avatar
SummerTime SummerTime er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 1,554
Standard

Sitat:
Enig i deg i det. Det som også stopper meg er at jeg allerede på få å har vært på utveksling via studie og jeg har bodd i forskjellige byer her i Norge. Hadde jeg vært i 20-årene så hadde jeg tenkt at jeg har tid. Nå så begynner det at jeg ikke har noe fast å skremme meg. Får jeg en jobb som er relevant til min utdanning så flytter jeg gjerne til utlandet, det er bare det at jeg trenger det sikkerhetsnettet nå.
Kanskje du bør søke en fast jobb via databasen eksempelvis hos Nav og være åpen for å kunne flytte hvor som helst der du får en fast full stilling.Det bør selvfølgelig være et sted som du har en god følelse for.Men fast jobb er uansett viktig for å kunne skape et balansert liv i forhold til økonomi og ellers det du ønsker deg av materielle ting og goder.
Gammel 27.05.18, 18:28
lara
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Flora Vis post
Jeg tror og håper du skal flytte, fordi jeg har en følelse av at du trenger en forandring :-)
Du har rett i det at jeg trenger en forandring. Jeg må uansett bytte bolig om det blir slik at jeg ender opp med å bo her jeg bor. Så en liten forandring vil det jo uansett bli.

Sitat:
Opprinnelig postet av SummerTime Vis post
Kanskje du bør søke en fast jobb via databasen eksempelvis hos Nav og være åpen for å kunne flytte hvor som helst der du får en fast full stilling.Det bør selvfølgelig være et sted som du har en god følelse for.Men fast jobb er uansett viktig for å kunne skape et balansert liv i forhold til økonomi og ellers det du ønsker deg av materielle ting og goder.
Ja, jeg også tenker at det er det jeg må få til nå. Jeg må nok sette meg ned å prioritere det å få sendt ut flere søknader. Jeg er villig til å flytte på meg om jeg får en fast full stilling innenfor yrket mitt. Per dags dato så sitter jeg uten noen som helst av planer fra høsten av. Hverken i forhold til bo situasjon eller arbeid, så blir spennende å se hvor jeg ender opp.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:03.