Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Sorg

Sorg En delt sorg, er en halv sorg. Noen ganger kan det hjelpe å få det ut.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25.05.17, 12:27
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,626
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Flora Vis post
Tusen takk for så fine og trøstende ord. Setter så stor pris på det <3 Ja jeg gjorde virkelig mitt aller ypperste for å få det til å fungere - helt forgjeves..innerst inne håpet jeg og trodde at det kom til å løse seg, at ting ville bli bedre med tiden, men det ble det altså ikke. Jeg forble like skuffet hver gang jeg la merke til at han ikke investerte like mye i meg som jeg gjorde i han, og det endte med at jeg til slutt følte meg helt tom.. tom for ord, tom for initiativ, tom for alt.. jeg tror det er derfor jeg har klart å holde meg fra å bombardere han med meldinger - til tross for at det er kjempevanskelig så har jeg i dette tilfellet tenkt; hva mer kan jeg si, jeg har sagt og gjort alt, nå ligger ballen hos han så det er han som kan avgjøre om det i det hele tatt skjer noe videre - noen gang..
Det som er trist og samtidig litt fascinerende er at for hver gang man har kjærlighetssorg så føles den ulikt alt annet man har opplevd, det gjør sinnsykt vondt, og man kan på en måte ikke huske sist man hadde det så vondt..selvom man innerst inne vet at det har skjedd (inntil flere ganger tidligere)

Min store redsel er at jeg ikke kommer til å finne noen jeg blir like glad i som jeg ble med han, vi klikket på en helt annen plan, og jeg er så redd for å ikke finne den samme 'magien' med noen andre..
Jeg får bare prøve å ta en dag av gangen og håpe på at han en dag har nok samvittighet til å kontakte meg, det er det lille håpet som svirrer rundt i hodet mitt nå - selvom det egentlig er helt idiotisk å tenke i de banene der
..

Det lover jeg deg at du vil.

Det føles kanskje ikke sånn nå, men jeg tror du ser annerledes på det når du får lagt dette bak deg.

Det blir en ny start , med nye muligheter.
Det finnes flere som du vil ha like god kjemi med, som steinbukkmannen.
Kanskje enda bedre til og med

For den som har fått noen flere år på baken enn deg, så har jeg fått med meg en del erfaringer på kjøpet.
Deriblandt dette med å bli dumpet av "den eneste ene". Jeg har vært overbevist om at jeg aldri ville treffe noen som kunne matche den jeg ble dumpet av.
Men jeg har tatt grundig feil. Det finnes flere. Og jeg har sett at jeg kan finne en som jeg har enda bedre kjemi med enn han som forsvant Det er håp skjønner du.

Som du vet, så har jeg fått anledning til å gruble en del på dette. For meg som har sittet på sidelinja, så har det ringt noen alarmbjeller. Selv om jeg inderlig har håpet at jeg tok feil.
Jeg tror nok du la mye mer i dette enn han gjorde. Du jobbet knallhardt hele veien. Du fikk ikke det halve tilbake fra ham.
Det igjen, får meg til å lure på at han ikke så det på samme måte som deg.

Du fortjener langt bedre enn dette. Mitt ønske er at du møter en som gjengjelder følelsene dine. Og som stiller opp for deg, og som legger både hjerte og sjel i det. Jeg tror nok du også ønsker deg en kjæreste som gir deg like mye tilbake av seg selv, som du gir din kjæreste.
Egentlig så burde vi sette det som standard, og ikke ønske oss noe kleinere.
Heller ikke ta til takke med noe kleinere. Det er godt å føle seg elsket
Svar med sitat
Gammel 25.05.17, 14:20
Alexx Alexx er online nå
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,676
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Det lover jeg deg at du vil.

Det føles kanskje ikke sånn nå, men jeg tror du ser annerledes på det når du får lagt dette bak deg.

Det blir en ny start , med nye muligheter.
Det finnes flere som du vil ha like god kjemi med, som steinbukkmannen.
Kanskje enda bedre til og med

For den som har fått noen flere år på baken enn deg, så har jeg fått med meg en del erfaringer på kjøpet.
Deriblandt dette med å bli dumpet av "den eneste ene". Jeg har vært overbevist om at jeg aldri ville treffe noen som kunne matche den jeg ble dumpet av.
Men jeg har tatt grundig feil. Det finnes flere. Og jeg har sett at jeg kan finne en som jeg har enda bedre kjemi med enn han som forsvant Det er håp skjønner du.

Som du vet, så har jeg fått anledning til å gruble en del på dette. For meg som har sittet på sidelinja, så har det ringt noen alarmbjeller. Selv om jeg inderlig har håpet at jeg tok feil.
Jeg tror nok du la mye mer i dette enn han gjorde. Du jobbet knallhardt hele veien. Du fikk ikke det halve tilbake fra ham.
Det igjen, får meg til å lure på at han ikke så det på samme måte som deg.

Du fortjener langt bedre enn dette. Mitt ønske er at du møter en som gjengjelder følelsene dine. Og som stiller opp for deg, og som legger både hjerte og sjel i det. Jeg tror nok du også ønsker deg en kjæreste som gir deg like mye tilbake av seg selv, som du gir din kjæreste.
Egentlig så burde vi sette det som standard, og ikke ønske oss noe kleinere.
Heller ikke ta til takke med noe kleinere. Det er godt å føle seg elsket
Jeg tror at det finnes et jaktinnstinkt i oss alle, og det er ikke noe heldig å bruke det, egentlig. Man finner noen man liker godt, så står man på iherdig for å erobre. Jeg kjenner som sagt til det selv. Som regel får man ikke "omvendt" motparten. Og det burde jo ikke være nødvendig å gå frem på denne måten heller. Jeg tenker nå at hvis personen ikke liker meg som jeg er, her og nå, så gidder jeg ikke. Sånn lunken interesse det vil jeg ikke ha. Mister interessen selv jeg da. Men man må vel erfare litt, før man finner veien å gå, det er helt sikkert. Det fine er at man lærer av feilene sine. Til slutt i alle fall.

Det er sikkert lett for Flora å møte kjærligheten igjen, hvis hun tar det mer avslappet og følger med i flyten. Og dropper det når det ikke følger noen flyt.
Svar med sitat
Gammel 25.05.17, 15:28
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Jeg tror at det finnes et jaktinnstinkt i oss alle, og det er ikke noe heldig å bruke det, egentlig. Man finner noen man liker godt, så står man på iherdig for å erobre. Jeg kjenner som sagt til det selv. Som regel får man ikke "omvendt" motparten. Og det burde jo ikke være nødvendig å gå frem på denne måten heller. Jeg tenker nå at hvis personen ikke liker meg som jeg er, her og nå, så gidder jeg ikke. Sånn lunken interesse det vil jeg ikke ha. Mister interessen selv jeg da. Men man må vel erfare litt, før man finner veien å gå, det er helt sikkert. Det fine er at man lærer av feilene sine. Til slutt i alle fall.

Det er sikkert lett for Flora å møte kjærligheten igjen, hvis hun tar det mer avslappet og følger med i flyten. Og dropper det når det ikke følger noen flyt.
Det tror jeg alle har. Noen ganger bruker vi det for flittig. Lærdommen er egentlig å vite når man skal gi slipp.

Å tvinge noen inn i et forhold, det har aldri vært særlig vellykket. Ikke tror jeg den slags type forhold ville ha vært tilfredsstillende for den som er pådriveren heller. Man jobber seg bare tom. Og det er ikke verdt det.
Det er ikke noe poeng å være i et forhold med noen som ikke har de rette følelsene for en.

Det er som du sier Alexx, en må bare lete videre. Og kjenne på flyten. Er det ingen flyt der, så må man bare gi slipp og gå videre.
Svar med sitat
Gammel 25.05.17, 21:38
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Sted: Jupiter
Meldinger: 1,091
Standard

Sitat:
Men jeg tenker litt her - kan det være at du likte han mer enn han likte deg helt fra første stund, men at du likevel tenkte: "Han skal bli min! Han er kanskje ikke like interressert som jeg er i han, men han kommer til å bli det!!"

Slik at du var pådriver og initiativtaker hele tiden, selv om du så at han ikke gjengjeldte følelsene dine. Men at du likevel ikke ga deg, men pushet på.
Men tilslutt så nyttet det ikke lenger...

Jeg gjorde noe slikt engang, dette skulle gå veien, tenkte jeg, og ga meg ikke. Jeg ville ha vedkommende. Det gikk ikke veien. Så det jeg lærte av det, er aldri mer å ta initiativ og pushe på noen for å få en til å like meg like godt som jeg likte vedkommende. Jeg fant til slutt ut at det var helt bortkastet tid og energi.
Nå går jeg bare for en som liker meg igjen, så jeg lærte en lekse der. :)
Det var faktisk omvendt, det var han som likte meg mer enn jeg likte han. Fordi ettersom at jeg hadde brent meg tidligere så ville jeg at han skulle vise meg at han likte meg før jeg i det hele tatt turte å satse mine følelser på han. Og det gjorde han, til tross for at han reiste så mye som han gjorde så sendte han meldinger, ringte +++ og det var da jeg ble trygg på han. Han hadde samtidig en litt sånn forsiktig 'tilværelse' fra begynnelsen av - han kunne i perioder vente på at jeg tok inititativ før han gjorde noe veldig stort ut av det for å vise interessen sin tydelig og da tenkte jeg egentlig ikke så mye over det enn at han bare var sånn.

Jeg hadde uansett aldri klart eller orket å presse meg på en person jeg med sikkerhet visste ikke hadde den samme interessen tilbake, for da mister jeg automatisk interessen selv. Her derimot vet jeg ikke hva som gikk galt, eller når det gikk galt. Men det får jeg nok uansett ikke svar på.
Gammel 25.05.17, 23:15
Alexx Alexx er online nå
Superbruker

Standard

Sitat:
Det var faktisk omvendt, det var han som likte meg mer enn jeg likte han. Fordi ettersom at jeg hadde brent meg tidligere så ville jeg at han skulle vise meg at han likte meg før jeg i det hele tatt turte å satse mine følelser på han. Og det gjorde han, til tross for at han reiste så mye som han gjorde så sendte han meldinger, ringte +++ og det var da jeg ble trygg på han. Han hadde samtidig en litt sånn forsiktig 'tilværelse' fra begynnelsen av - han kunne i perioder vente på at jeg tok inititativ før han gjorde noe veldig stort ut av det for å vise interessen sin tydelig og da tenkte jeg egentlig ikke så mye over det enn at han bare var sånn.

Jeg hadde uansett aldri klart eller orket å presse meg på en person jeg med sikkerhet visste ikke hadde den samme interessen tilbake, for da mister jeg automatisk interessen selv. Her derimot vet jeg ikke hva som gikk galt, eller når det gikk galt. Men det får jeg nok uansett ikke svar på.
- Da var han veldig dårlig på å vise at han likte deg, synes jeg. For du skriver jo at : "- Jeg forble like skuffet hver gang jeg la merke til at han ikke investerte like mye i meg som jeg gjorde i han, og det endte med at jeg til slutt følte meg helt tom.. tom for ord, tom for initiativ, tom for alt.."

Hadde han likt deg så godt, så hadde han jo gjort alt for å vise deg det.

Jeg synes du skriver litt motstridende, for her skriver du at han gjorde alt for å vise at han likte deg og du ble trygg på han, mens i andre innlegg skriver du at han ga lite av seg selv, at du ble helt frustrert av det, og orket ikke mer.

Sist endret av Alexx; 25.05.17 kl 23:19
Svar med sitat
Gammel 25.05.17, 23:35
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
- Da var han veldig dårlig på å vise at han likte deg, synes jeg. For du skriver jo at : "- Jeg forble like skuffet hver gang jeg la merke til at han ikke investerte like mye i meg som jeg gjorde i han, og det endte med at jeg til slutt følte meg helt tom.. tom for ord, tom for initiativ, tom for alt.."

Hadde han likt deg så godt, så hadde han jo gjort alt for å vise deg det.

Jeg synes du skriver litt motstridende, for her skriver du at han gjorde alt for å vise at han likte deg og du ble trygg på han, mens i andre innlegg skriver du at han ga lite av seg selv, at du ble helt frustrert av det, og orket ikke mer.
Jeg har kanskje skrevet litt om hverandre hva gjelder nåtid og fortid - helt ubevisst.
Men det du siterte var hvordan det var den siste perioden - ikke i begynnelsen, men på slutten da det gikk nedover.

Det er også enkelte andre ting som jeg ikke nevner her som ble avgjørende for at det ble som det ble. Vi holdt tross alt på i nesten ett år, og han er en veldig direkte mann, så noen følelser må det ha vært der, eller så hadde det vært slutt mellom oss for lenge siden.

Men det skal sies at jeg har lært masse av dette - på den harde måten :-)

Sist endret av Flora; 25.05.17 kl 23:38
Svar med sitat
Gammel 26.05.17, 15:21
Alexx Alexx er online nå
Superbruker

Standard

Ja, det er gjerne sånn man lærer, gjennom "the hard way." Hovedsaken er at man lærer og ikke gjør de samme feilene igjen. :)

Men et lite tips til deg, du skriver jo at den siste daten din aldri snakket om følelser overfor deg, da er det beste å gjøre når du ser at det en realitet, å pakke kofferten å snu i døra med en gang.

Sist endret av Alexx; 26.05.17 kl 18:00
Svar med sitat
Gammel 26.05.17, 19:15
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Ja, det er gjerne sånn man lærer, gjennom "the hard way." Hovedsaken er at man lærer og ikke gjør de samme feilene igjen. :)

Men et lite tips til deg, du skriver jo at den siste daten din aldri snakket om følelser overfor deg, da er det beste å gjøre når du ser at det en realitet, å pakke kofferten å snu i døra med en gang.
Men det blir jo å forhåndsdømme en person..? Jeg kjenner flere menn som aldri snakker om følelser, men som viser at de bryr seg på andre måter. Men igjen så forstår jeg hva du mener, tror nok at det er en viktig lærdom å ta med seg videre når det kommer til å gi enkelte menn ufortjent mange sjanser :-)
Gammel 26.05.17, 19:39
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Men det blir jo å forhåndsdømme en person..? Jeg kjenner flere menn som aldri snakker om følelser, men som viser at de bryr seg på andre måter. Men igjen så forstår jeg hva du mener, tror nok at det er en viktig lærdom å ta med seg videre når det kommer til å gi enkelte menn ufortjent mange sjanser :-)
Man må gi dem en sjanse. Men man må ha en grense for hvor langt en vil strekke seg hvis man ikke får noe tilbake.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:59.