Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Sorg

Sorg En delt sorg, er en halv sorg. Noen ganger kan det hjelpe å få det ut.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28.01.16, 00:18
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Sted: Jupiter
Meldinger: 1,091
Standard For en gangs skyld så stod jeg opp for meg selv - tror jeg..

I flere tråder har jeg spurt, tryglet om råd og delt mine frustrasjoner og tårer om denne mannen. Dette var en mann jeg traff i høst som skulle få meg til å glemme min ex som jeg x-antall ganger prøvde å komme meg over i et helt år, ved å fokusere på andre ting, date andre, drive med forskjellige hobbyer osv osv. Jeg trodde virkelig at jeg hadde prøvd alt, helt forgjeves til denne nye sjarmerende mannen kom inn i livet mitt og fikk meg til å glemme alt jeg hadde elsket og beundret når det kom til eksen.

Vi datet en kort stund, men han gjorde et så sinnsykt godt inntrykk på meg at jeg falt helt pladask.

Så kom dagen han plutselig fortalte meg at han fikk kalde føtter og ikke ville noe mer, han var veldig tiltrukket av meg, men ville ikke bruke meg eller innlede et forhold til meg på noen måte.

Vi sa hade og "gjorde opp" på en fin vennskapelig måte. Etter en stund fikk vi kontakt igjen, det ble til at vi møttes, jeg fikk fornyede håp, men han forduftet igjen..knust hjerte og gjennom hele den samme smørja med et kaotisk følelsesregister og tårer som triller ned for hver minste ting. Jeg lovte meg selv at denne gangen her så skulle jeg ta meg sammen, men jeg kontaktet han, han kontaktet meg og det ble av og på en god stund før det ble stille igjen..

Denne gangen her hadde jeg blitt "sterkere", bestemt meg for å gå videre med livet mitt når det plutselig tikket inn en melding fra han. Han hadde sett et bilde jeg hadde lagt ut på sosiale medier og skrev "du ser bra ut :) "
Igjen fornyede håp, hjerte slo litt raskere, jeg samlet sammen mot og skrev "takk" tilbake. Mannen blir igjen borte..og det er da jeg innså at dette var usunt for meg, jeg kan ikke ha det sånn lenger. Hva vil han? Og leker han med mine følelser med vilje?

"Oppgjøretstime" kom og jeg tok meg igjen sammen. Denne gangen bestemte jeg meg for å fortelle han at det var slutt, det var slutt på fram og tilbake, på at jeg konstant fikk mine håp knust, jeg brettet også ut om hva jeg syntes om kontakten, at jeg flere ganger ble lei meg, knust, skuffet, at jeg håpet på noe mer, men visste at han ikke ville det samme.

Jeg har blitt veldig glad i denne mannen så meldingen ble en så "skånsom" closure melding som den kunne bli. Jeg ønsket han all hell og lykke og fortalte at jeg var heldig som hadde blitt kjent med han.
Det tok timer, jeg så at han hadde lest den, men han svarte aldri..

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg håpet på et svar, kanskje det bare er Disney-fantasien jeg bærer på som gjorde at jeg skrev dette kjærlighetsbrevet som mange ser på som teit (??)Men jeg vet også at han er en håpløs romantiker, så kanskje det var bra gjort av meg? Jeg tror at jeg innerst inne håpet på at jeg kanskje kunne få han til å få opp øynene for meg, at han kanskje skulle innse at oppførselen hans var ufin, og at han ikke gjorde annet enn å såre meg.

Lurer på om meldingen fikk han til å tenke, eller om han i det hele tatt noen gang kommer til å svare, eller komme tilbake..

Sist endret av Flora; 28.01.16 kl 00:29
Svar med sitat
Gammel 28.01.16, 00:42
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,674
Standard

Hei igjen, Flora:)

Jeg tenker litt at til tross for at det har vært mye frem og tilbake, der han har hatt skylda, skriver du et pent avskjedsbrev til ham, at du er glad for at du ble kjent med ham, ønsker han lykke til - da kunne han vel ha svart deg.
Og takket.

Hvorfor gjør han ikke det, det er vel ikke akkurat noen stor jobb.
Svar med sitat
Gammel 28.01.16, 00:55
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Hei kjære Alexx <3

Ja si det. Jeg forstår det bare ikke. Egentlig burde jeg holde meg for god til å i det hele tatt ha noen form for kommunikasjon med ham etter at vi "ble ferdige" med hverandre første gangen. Men jeg tror jeg må feile 5-6 ganger før jeg innser at noe bare er dumt. Ligger visst i min natur å ikke lære av slike feil så lett :-)

Jeg følte at jeg fjernet en tung bør fra mine skuldre da jeg skrev avskjedsbrevet til han, fordi det ble enklere for meg å kutte han ut samtidig som det kom så brått på han. Nå var det liksom jeg som "avviste" han. Mulig han ble overrasket og sur pga at han ikke forventet det, men samtidig så er han en voksen person og burde vært mann nok til å gi meg et svar, det var sårt nok for meg selv å skrive det brevet.

Jeg har også tenkt på at det kan være pga at han er vannmannen og jeg er fiskene, at fordi han ikke er i kontakt med sine følelser på samme måte som jeg er så takler han ikke slike brev ..? Ingen anelse :-(
Vet bare at innerst inne så håper jeg at han sender meg ett par ord, eller innser at han har vært dust mot meg. Mulig jeg bare er en drømmer.. men jeg klarer bare ikke å miste håpet..
Gammel 28.01.16, 01:23
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Flora Vis post
Hei kjære Alexx <3

Ja si det. Jeg forstår det bare ikke. Egentlig burde jeg holde meg for god til å i det hele tatt ha noen form for kommunikasjon med ham etter at vi "ble ferdige" med hverandre første gangen. Men jeg tror jeg må feile 5-6 ganger før jeg innser at noe bare er dumt. Ligger visst i min natur å ikke lære av slike feil så lett :-)

Jeg følte at jeg fjernet en tung bør fra mine skuldre da jeg skrev avskjedsbrevet til han, fordi det ble enklere for meg å kutte han ut samtidig som det kom så brått på han. Nå var det liksom jeg som "avviste" han. Mulig han ble overrasket og sur pga at han ikke forventet det, men samtidig så er han en voksen person og burde vært mann nok til å gi meg et svar, det var sårt nok for meg selv å skrive det brevet.

Jeg har også tenkt på at det kan være pga at han er vannmannen og jeg er fiskene, at fordi han ikke er i kontakt med sine følelser på samme måte som jeg er så takler han ikke slike brev ..? Ingen anelse :-(
Vet bare at innerst inne så håper jeg at han sender meg ett par ord, eller innser at han har vært dust mot meg. Mulig jeg bare er en drømmer.. men jeg klarer bare ikke å miste håpet..
Jeg synes det var lurt av deg å skrive det avskjedsbrevet. Nå har du sagt i fra på en voksen måte, så han har ingenting å bli sur for. Og så har du stått opp for deg selv og lukket døra. Du var den som gjorde det endelig slutt nå.

Og det liker han ikke så godt tenker jeg :) Det kan være derfor han ikke svarer. Han har ikke overtaket på deg lenger.

Jeg tror ikke jeg hadde ventet på å få noe svar fra ham. Jeg tviler litt på det.
Men du skal ikke være lei deg for det, for det bare sier alt om ham.

Jeg er også sånn som må feile 5-6 ganger før jeg lærer. Jeg har vært der hvor du har vært. Jeg fallt for en som også gjorde stort inntrykk på meg, og da var det litt vanskelig å gi slipp, skulle det vise seg.

Jeg var positiv, han var avisende. Da jeg var avvisende, ble han imøtekommende. Da jeg reagerte positivt på det, ble han avisende. Det var en evig rundans som jeg måtte gjenta og gjenta, før jeg endelig lærte til slutt.
Tilslutt ble jeg jo lei, og da var det jeg som avviste ham, denne gang for godt.
Det fallt jo ikke i god jord :)

Men du kommer nok dit du også etter hvert, at du ikke bryr deg lenger! :-)
Svar med sitat
Gammel 28.01.16, 12:51
Rosa Rosa er offline
Banned

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,097
Standard

Helt utrolig hvor likevopplevelser vi har hatt med menn, Flora.. Jeg har nettopp tatt avskjed med en jeg også, selv om det var og er vondt, var det det riktige å gjøre. Er vel derfor disse mennene har kommet inn i livet vårt, for å tvinge oss til å sette foten ned og kreve respekt. Jeg har all tro på at kjærligheten er nær for oss begge, nå når vi endelig har klart å forstå at det ikke har noe med å være bra nok eller ikke, men om å sette krav og elske seg selv høyt nok til å kunne bli elsket av noen andre
Svar med sitat
Gammel 28.01.16, 16:51
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Jeg synes det var lurt av deg å skrive det avskjedsbrevet. Nå har du sagt i fra på en voksen måte, så han har ingenting å bli sur for. Og så har du stått opp for deg selv og lukket døra. Du var den som gjorde det endelig slutt nå.

Og det liker han ikke så godt tenker jeg :) Det kan være derfor han ikke svarer. Han har ikke overtaket på deg lenger.

Jeg tror ikke jeg hadde ventet på å få noe svar fra ham. Jeg tviler litt på det.
Men du skal ikke være lei deg for det, for det bare sier alt om ham.

Jeg er også sånn som må feile 5-6 ganger før jeg lærer. Jeg har vært der hvor du har vært. Jeg fallt for en som også gjorde stort inntrykk på meg, og da var det litt vanskelig å gi slipp, skulle det vise seg.

Jeg var positiv, han var avisende. Da jeg var avvisende, ble han imøtekommende. Da jeg reagerte positivt på det, ble han avisende. Det var en evig rundans som jeg måtte gjenta og gjenta, før jeg endelig lærte til slutt.
Tilslutt ble jeg jo lei, og da var det jeg som avviste ham, denne gang for godt.
Det fallt jo ikke i god jord :)

Men du kommer nok dit du også etter hvert, at du ikke bryr deg lenger! :-)
Tusen takk for trøstende ord Alexx <3 Ja jeg bør kanskje ikke forvente meg et svar fra han i det hele tatt. Men jeg må ærlig innrømme at jeg allerede har gått ett par runder med meg selv der jeg lurer på om jeg ikke var for "streng" i meldingen, eller for klissete, kanskje han ikke leste hele meldingen engang..?
Er utrolig skuffet over han mtp. at han er såpass voksen som han er - i tillegg til at han alltid skulle fremstille seg selv som en snill mann..et svar er det jeg håpet på- såpass føler jeg at han skyldte meg.
Savner han veldig nå, men prøver så godt jeg kan å fokusere på at livet går videre. Da jeg hadde den verste kjærlighetssorgen over eksen så klarte jeg ikke å tro at jeg kom til å bli forelsket igjen, men det ble jeg - utrolig nok, hehe. Så prøver å hente energi fra den tiden og tenke at det kommer nok en ny mann, en som forhåpentligvis er snillere, for dette var defintivt en ulv i fåreklær på alle måter..
Gammel 28.01.16, 16:53
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rosa Vis post
Helt utrolig hvor likevopplevelser vi har hatt med menn, Flora.. Jeg har nettopp tatt avskjed med en jeg også, selv om det var og er vondt, var det det riktige å gjøre. Er vel derfor disse mennene har kommet inn i livet vårt, for å tvinge oss til å sette foten ned og kreve respekt. Jeg har all tro på at kjærligheten er nær for oss begge, nå når vi endelig har klart å forstå at det ikke har noe med å være bra nok eller ikke, men om å sette krav og elske seg selv høyt nok til å kunne bli elsket av noen andre
Ja, vi er dessverre nok i samme båt Rosa. Men forhåpentligvis så er dette et tegn fra universet/høyere makter, kanskje vi skulle lære noe av disse mennene før vi gikk videre ..? Jeg føler ihvertfall at de erfaringene jeg har gjort meg med mannfolk de siste årene har gjort meg mer skeptisk, og enda mer forsiktig enn det jeg var tidligere.
Håper at det kommer noen som fortjener vår kjærlighet <3 :-)
Gammel 28.01.16, 21:45
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 1,914
Standard

Så bra Flora! Du har virkelig stått opp for deg selv. :-) Du har revet deg løs, fra fantasi og drøm som du sier. Sett virkeligheten, og forholdt deg til den og deg selv, ærlig og direkte. Så bra! Og du har ikke brukt år av livet ditt på å håpe og drømme om noe som aldri blir. Det er mange kvinner som blir sittende fast i årevis. Du har respektert deg selv tenker jeg, vet å si nei takk til noe som kunne blitt destruktivt og smertefullt, lenge.

Du kommer til å finne en annen, hvor noe helt annet blir mulig. Det er jeg sikker på. :-)
Lykke til! Heier på deg!
Svar med sitat
Gammel 28.01.16, 22:15
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krølle Vis post
Så bra Flora! Du har virkelig stått opp for deg selv. :-) Du har revet deg løs, fra fantasi og drøm som du sier. Sett virkeligheten, og forholdt deg til den og deg selv, ærlig og direkte. Så bra! Og du har ikke brukt år av livet ditt på å håpe og drømme om noe som aldri blir. Det er mange kvinner som blir sittende fast i årevis. Du har respektert deg selv tenker jeg, vet å si nei takk til noe som kunne blitt destruktivt og smertefullt, lenge.

Du kommer til å finne en annen, hvor noe helt annet blir mulig. Det er jeg sikker på. :-)
Lykke til! Heier på deg!
Det var godt sagt! :-)
Svar med sitat
Gammel 31.01.16, 02:04
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krølle Vis post

Lykke til! Heier på deg!
Tusen takk Krølle. Det er faktisk første gang jeg har "turt" å kutte kontakten med en jeg har følelser for, til tross for at jeg vil ha han i livet mitt. Merker at nå som det har gått en uke så går jeg titt og ofte å tenker på hvorfor han ikke svarte meg.. tror jeg har gått gjennom meldingen jeg sendte han sånn typ 1000 ganger og analysert alt jeg har skrevet. Jeg savner han så sinnsykt mye - det gjør veldig vondt.. og jeg skulle så inderlig ønske at han tok å kontaktet meg, eller i det minste spurt om vi kunne prate ut sammen, men neida..
Nå som jeg har vært så preget av ulike spådommer så har jeg også blitt helt besatt av å vite hva fremtiden bringer, tenker hele tiden at jeg hadde gitt alt bare for å se om han noen gang kommer til å kontakte meg eller om jeg bare er et avsluttet kapittel i hans liv som han ikke har viet en tanke siden sist han hørte fra meg.

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:48.