Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Frustrasjonstråden

Frustrasjonstråden Her kan du skrike ifra deg.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07.01.14, 20:38
Fru Larsen
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabellis Vis post
Jeg sitter ikke på ræven hele dag og venter på The One. Jeg er opptatt med mine ting, barn, trening, osv.

Hva med de som ikke har hatt kjæreste i mange år ? De har levd livet men mangler å treffe den rette. Hvor lenge skal man bruker det argumentet, at han plutselig kommer fra sidelinjen ? Vi har til og med et program som heter Jakten på kjærligheten. Det er ikke automatikk i det at med en gang man slutter å lete at drømmemannen dukker opp.

Ja, hva om han kommer plutselig fra sidelinjen om 5-10 år ? Da vil jeg ikke ha noen lenger. Så kan Universet/Gud/whatever få seg en på trynet når jeg ikke adlyder ordren om å bli sammen med den personen fordi det står i min skjebne.

Jeg lar meg ikke kontrollere lenger. Jeg måtte ha vært full når jeg skrev under skjebnepapirene.
Jeg reagerte på det siste; kanskje det er nettopp det du bør gjøre....slippe kontrollen..., altså kanskje du ubevisst eller bevisst forsøker for mye å ha/få for mye kontroll? "Loosen-up a bit"

Sist endret av Fru Larsen; 07.01.14 kl 20:58
Svar med sitat
Gammel 07.01.14, 21:00
Mirabellis Mirabellis er offline
Godt kjent

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 370
Standard

Til dere andre: Takk for innspill. Ja, ikke noe kjekt å bli avvist. Av den grunn, orker jeg ikke fortsette å jakte. Tror på likestilling men det er fremdeles en side som skal bestemme hele f...... gang. De bør skamme seg.

Til Krølle: Jeg har ikke slike single venner som du har. Tror ikke jeg ville ha fungert med en slik gjeng, ville ha endt opp som den eneste som ikke fikk seg kjæreste. Da kunne jeg like godt hoppet fra en bro. Ideen er god. Folk legger aldri merke til meg med mindre jeg har en tonn med sminke og masse smykker på meg. Slik er det når du er for seriøs og ikke spiller på sex, du kan like godt være veggen for ingen legger merke til deg. Jepp, jeg føler meg usynlig når jeg er blant folk.

Til Cara: Takk for at du bekrefter det jeg har visst lenge.

Til Fruen: Jeg er enig med alt du skriver om, i prinsippet skal man ikke gjøre de tingene du nevner. Men, jeg gjorde akkurat de samme tingene når jeg traff eks-samboeren. Vedkommende gjorde det samme og vi ble samboere likevel. Det var ingen hindring. Alt går om det er meningen.

Problemet mitt er å treffe potensielle kjærester, hvor det måtte være, men jeg gjør jo ikke det. Hører historier om folk som blir introdusert gjennom venner fordi vennene mener de to passer sammen. Tenker på Carsten Skjelbreid og kona, Hedda Kise og kjæresten. Hvorfor har jeg ikke slike venner ? Hvor skal jeg treffe den rette ? Spar meg butikken, treningssenteret eller tannlegen. Sjansene å treffe noen kjæresteemne på de stedene er lik null.

Sidelinjen ? Hva er det ? Postmannen ? Bussjåføren ? Parkeringsvakten ?

I shall say this only once: Jeg er ikke ute etter den perfekte mannen fordi han finnes ikke og jeg er ikke perfekt. Det nærmer seg 1 år siden jeg ble singel og jeg er fremdeles singel.
Gammel 07.01.14, 21:18
Fru Larsen
Guest

Standard

Sitat:
Til dere andre: Takk for innspill. Ja, ikke noe kjekt å bli avvist. Av den grunn, orker jeg ikke fortsette å jakte. Tror på likestilling men det er fremdeles en side som skal bestemme hele f...... gang. De bør skamme seg.

Til Krølle: Jeg har ikke slike single venner som du har. Tror ikke jeg ville ha fungert med en slik gjeng, ville ha endt opp som den eneste som ikke fikk seg kjæreste. Da kunne jeg like godt hoppet fra en bro. Ideen er god. Folk legger aldri merke til meg med mindre jeg har en tonn med sminke og masse smykker på meg. Slik er det når du er for seriøs og ikke spiller på sex, du kan like godt være veggen for ingen legger merke til deg. Jepp, jeg føler meg usynlig når jeg er blant folk.

Til Fruen: Jeg er enig med alt du skriver om, i prinsippet skal man ikke gjøre de tingene du nevner. Men, jeg gjorde akkurat de samme tingene når jeg traff eks-samboeren. Vedkommende gjorde det samme og vi ble samboere likevel. Det var ingen hindring. Alt går om det er meningen.

Problemet mitt er å treffe potensielle kjærester, hvor det måtte være, men jeg gjør jo ikke det. Hører historier om folk som blir introdusert gjennom venner fordi vennene mener de to passer sammen. Tenker på Carsten Skjelbreid og kona, Hedda Kise og kjæresten. Hvorfor har jeg ikke slike venner ? Hvor skal jeg treffe den rette ? Spar meg butikken, treningssenteret eller tannlegen. Sjansene å treffe noen kjæresteemne på de stedene er lik null.

I shall say this only once: Jeg er ikke ute etter den perfekte mannen fordi han finnes ikke og jeg er ikke perfekt. Det nærmer seg 1 år siden jeg ble singel og jeg er fremdeles singel.
Og hva er galt med Postmannen, bussjåføren, parkeringsvakten - om du ikke vil ha de, hva med å være hyggelig mot de, smile...de har en venn om de ikke er aktuelle. Kanskje vennene dine ikke mener du er den rette for vedkommende som er single, av en eller annen grunn.
Nei, sjansen er ikke lik 0 noen steder; sjansen er overalt, bare man løfter blikket litt og folk ser noe de liker - jeg vet om hvertfall 2 stk som har funnet seg noe i butikken...en mann ser en dame, hun ser søt ut, spør om hvor noe er, om hun har smakt dette....begge gangene endte det med date, spise middag....samboerskap.

Jeg har truffet menn på de rareste steder, jeg....på et fotballstadie....på tur innom en nabo....utenfor venteværelse på et bilverksted da jeg skulle hente bilen..det handler om å prate med folk og å være hyggelig og imøtekommende...jeg tror ikke en eneste gang jeg har jakta eler tenkt på det de gangene, jeg har bare prata og smilt...og har blitt likt - da blir man kjent med folk...og av og til medfører det romantikk - utav det blå...helt uventa.

Sist endret av Fru Larsen; 09.01.14 kl 07:43
Svar med sitat
Gammel 07.01.14, 21:33
Mirabellis Mirabellis er offline
Godt kjent

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 370
Standard

Til Fruen:

Ingenting i veien med postmannen, bussjåføren eller tannlegen. Bare lurer på hva menes med sidelinjen. Vet du hva det betyr?

Som jeg skrev, jeg er usynlig, både på butikken (med mindre jeg må betale for varene), på gaten eller på byen. Jeg kunne vært hvor som helst, ingen ville ha lagt merke til meg. Kvinner og menn. Det er nesten at det frister med å skjelle de ut, bare for å få oppmerksomhet.

Du nevner at jeg må slippe å ha kontroll. Hva skjedde med fri vilje ? Har jeg ikke lov å ha den ? Hvorfor må det alltid være på andres premisser men ikke på mine?
Gammel 07.01.14, 21:39
Fru Larsen
Guest

Standard

Sitat:
Til Fruen:

Ingenting i veien med postmannen, bussjåføren eller tannlegen. Bare lurer på hva menes med sidelinjen. Vet du hva det betyr? Bare at de kan komme fra uventet hold..når du minst venter det.

Som jeg skrev, jeg er usynlig, både på butikken (med mindre jeg må betale for varene), på gaten eller på byen. Jeg kunne vært hvor som helst, ingen ville ha lagt merke til meg. Kvinner og menn. Det er nesten at det frister med å skjelle de ut, bare for å få oppmerksomhet. Ikke så sikker på det...det er bare kanskje du som mekanisk går inn i butikken, trett, sliten....bort til hylla...og er i din egen lille verden.

Du nevner at jeg må slippe å ha kontroll. Hva skjedde med fri vilje ? Har jeg ikke lov å ha den ? Hvorfor må det alltid være på andres premisser men ikke på mine? Fri vilje er ikke det samme som å ha full kontroll. Greit med prinsipper, men ikke snurr munnen sammen og se snurpete ut....altså bare et bilde for å forklare....du skal ikke gå på akkord med deg selv eller prinsipper, men løse DEG opp litt - ikke vær 'militær' liksom
Jeg svarte under quotene.
Svar med sitat
Gammel 07.01.14, 23:52
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 1,913
Standard

Hei.
Du tok kanskje feil av mitt innlegg og Jasmin sitt? Ikke så farlig. Vil bare ønske deg alt godt. :-)

Sist endret av Krølle; 07.01.14 kl 23:54
Svar med sitat
Gammel 08.01.14, 00:03
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,693
Standard

Det skal ikke være lett.

Jeg pleier å få en del henvendelser på nettet, (der jeg har bilde) men jeg er aldri interresert i de igjen. Mye rart og lugubert. Og hvis jeg nå en sjelden gang blir interessert, da kan du være sikkert på at jeg har fallt for en vanskelig og ofte uoppnåelig type. Virker som de har en enorm tiltrekningskraft på meg. De jeg ikke kan få, vil jeg ha, og de som vil ha meg vil ikke jeg ha...
Svar med sitat
Gammel 08.01.14, 02:50
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,211
Standard

Ja, jeg tenker også at man må åpne opp litt. Snakk med folk i butikken, fortell en vits mens mekanikere skifter dekk på bilen din og du står og venter, snakk med en hund og når eieren kommer, fortsetter du og prate med han og. Osv osv osv. Man finner folk over alt. Jeg får ofte invitasjoner og spørsmål om kaffe, middag osv. Jeg tror at folk tiltrekkes hvis man er blid og lett å prate med. Litt latter er alltid positivt.

MALU
Gammel 08.01.14, 05:25
Fru Larsen
Guest

Standard

Du sa det bedre enn meg! jeg har vel ikke gjort akkurat sånn for å finne mann, men jeg har sett det funker helt utrolig... Jeg smiler til folk jeg møter...kvinner med småbarn....eldre menn...gamle damer....ungdommer...hvem som helst....dama i kassen...folk blir glade..et hyggelig ord der...et smil...folk trenger det...folk likernå bli sett...og av og til ja så blir det en invitasjon utav det...gjerne på kaffebesøk til en gammel dame som er ensom for den del..som virkelig setter pris på at noen kommer på besøk....men like hyggelig og viktig det...og for alt man vet...forndensom ønsker å finne kjærligheten så har kanskje hun en sønn eller et barnebarn som hun bare mååååå sørge for at treffer deg..

Et smil og en hyggelig kommentar koster så lite....og gir så mye. For de som gir, de som får. og man risikerer å få så endelig mye godt tilbake.

Sist endret av Fru Larsen; 08.01.14 kl 05:51
Svar med sitat
Gammel 08.01.14, 05:31
Skorpio1 Skorpio1 er offline
Godt kjent

Medlem siden: Nov 2013
Meldinger: 572
Standard

Sitat:

Jeg hører at du er sinna , oppgitt og lei deg. Men du må ikke høvle deg selv ned med alt dette her. Jeg nekter å tro at du er så håpløs som du vil ha det til selv . At du føler deg usynlig osv. Du utstråler kamplyst og viljestyrke i mine øyne, og noen som er sånn blir aldri usynlig ! Samme hvor mye du prøver å overbevise deg selv om akkurat det. :-)
Ang denne mannen du skal treffe . Slutt å let etter han ! La han lete etter deg og jeg tror du kan bli overrasket over hva som hender da

Må bare legge til : jeg tror også du møter han ser du ,eller rettere sagt, han som møter deg ! ;-) Lykke til :-)

Sist endret av Skorpio1; 08.01.14 kl 05:33
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:42.