Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Dagbok

Dagbok Lag din egen dagbok eller trekk dagskort

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10.10.09, 20:19
humletussa sin avatar
humletussa humletussa er offline
Godt kjent

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Mellom bakker og berg..
Meldinger: 317
Standard Humletussas dagbok

Jeg starter med å lime inn et av innleggene mine:
Jeg syntes det er vanskelig dette med at kortene "prater" til en. Har jo ikke noen evner, så dette må nok øves opp over tid.

La nettopp ukeslegg og brukte den der biddytarot sin forklaring i tolkningen min. Et kort kan jo bety flere ting avhengig av situasjonen, men der følte jeg at jeg fant enkelte ting som jeg følte passet så godt, og disse setningene skrev jeg ned, mens jeg glatt overså de andre tingene som stod om kortene (sånne situasjonsavhengige forklaringer, kan bety ditt og datt). Fikk liksom en følelse om at den forklaringen jeg endte med for hvert kort passet til dette legget. Samme kort i et annet legg hadde jeg kommet frem til et annet resultat.
Jeg følte liksom at det gikk opp et lys for meg! Så den nettsiden der kommer jeg til å fortsette å bruke til jeg får bedre grep om det. Endelig slapp jeg unna følelsen å skrive av og ikke kjenne på egne følelser.

Eksempel: I ukeslegget ser jeg på kortet for i går. Der hadde jeg 4 beger, og endte opp med en helt annen og mye bedre forklaring som passet veldig godt når jeg ser på hvordan dagen ble.
Jeg fikk mensen etter et mislykket prøverør i går. Det var helt ventet og jeg hadde en sånn følelse om at "jaja påan igjen" og en mer kjedsomhetsfølelse rundt det hele. Prøvde så å tenke over situasjonen og andre muligheter, men ga opp med en gang og slang meg heller på sofaen smågretten resten av dagen og bare være super usunn og drite i alt. Sånn får jeg mensen skal jeg pokker meg røyke og spise bare usunn mat og glo på tv. Gi f.. Falt meg ikke inn å være glad for fryseegg jeg har oppnådd og se frem til og glede meg over det.
I notatene mine står det: Ser ikke / bryr seg ikke, er så fokusert på verden foran seg (nåtid som en ser det) og overser hva som blir tlbudt. Tid for å reevaluere situasjonen og se dypt inn i følelsene for å forstå. Ikke gråte over spilt melk, fanget i nåtiden. Lei av samme gamle kampen.

Dagen før trodde jeg jo mensen ville komme, men klarte å overse det og kose meg med å hekle og være kreativ, mediterte, stearinlys og god te. Dette står jo i notatene for den dagen, og det var med king of wands som jeg aldri har klart å tolke før "Kreativ. evnen til å fortsette uansett hindringer." Hadde jeg overtolket og grublet for mye hadde sikkert forklaringen blitt kjempelang og tatt med at det også kan bety en mann som er.. osv.

Så kanskje jeg er på rett vei? Skal prøve å fortsette å kjenne på følelsene rundt kortet. Utgjør jo store forskjeller i leggene mine ser jeg!
Gammel 10.10.09, 20:28
humletussa sin avatar
Godt kjent

Standard

Ukeslegg, Kortet for i dag lørdag: 6 mynt.
Her merker jeg at jeg var litt usikker på hvem som skulle gi eller få denne dagen. Men når dagen har kommet så er jeg sikker på at om jeg hadde lagt mer enn et kort her så hadde jeg sett det tydelig hva som skulle skje.
Jeg skrev bl.a: "generøsitet, dele, sensitiv for andres behov.". Haddde jeg lagt et ekstra kort hadde kanskje krangel eller uenighet kommet opp. For slikt har det vært i dag. Gubben er dagen derpå etter ablegøyer og mener jeg må ta vare på han i dag. Jeg mener derimot at han visste før han dro på byen i går at jeg ikke ville være særlig tess og ha vondt i magen i dag. Så litt suring har det blitt før vi skjønte at vi begge måtte gi men på hver vår måte og det vi orker. Jeg på min side kunne dulle litt og synes synd på tømmerhodemannen, servere kaffi og klemme litt. Han kunne ta seg av å gå på butikken og lufte hunden.
Det hjelper å klappe med og ikke mot pelsen også på gutter
Gammel 10.10.09, 20:32
humletussa sin avatar
Godt kjent

Standard

Ukeslegg, kort for Søndag: 10 mynt:
Trygghet, oppnåelse og comfort. Beskytt og trygg familiebånd, tradisjoner og hjem. Velstand og stabilitet er etablert, så ikke gamble og vær konservativ. Hvorfor skal en rokke ved noe som er bra? Fortsett og følge etablerte retningslinjer og oppretthold status quo.

Så får vi se i morgen om dette stemmer, da. Kommer tilbake og redigerer i morgen
Mandag gleder jeg meg til, da stråler nemlig tarotsolen til meg!! Onsdag er litt mer nifs, men siden solen er så nær er det sikkert bare positivt likevel. Da har jeg death.. Men i et så lite legg som i et ukeslegg så er det nok ikke så veeeldig dramatisk Kanskje betydningsfullt for en dag å regne, men bare en liten brikke i livet.

Sist endret av humletussa; 10.10.09 kl 20:35
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:51.