Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Dagbok

Dagbok Lag din egen dagbok eller trekk dagskort

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29.12.09, 13:23
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,547
Wink Malu's inspirasjonstråd

Jeg har et nyttårsforsett: Jeg skal bli mer aktiv, ta mer vare på meg selv og gå ned noen kilo. Ja, disse tingene er ett forsett fordi de henger sammen.

Jeg leste et sted at det er lurt å sette delmål, premiere seg selv etterhvert som man når delmålene, fortelle andre hva man sikter mot og skrive dagbok over hva man gjør.

Så da starter jeg denne tråden sånn at jeg kan skrive her hva jeg gjør og hvordan det går.

Mitt mål er å gå ned 8 kilo innen den første messen jeg skal delta på.. Da har jeg to mnd på meg. Så da kan jeg si at første delmål kan være å gå ned 5 kg innen januar er over..
Det er jo sånn at man går mest ned i begynnelsen så det bør vel gå?

Prøver ihvertfall.

Flere må bare slenge seg på her hvis de vil.

MALU
Gammel 29.12.09, 13:38
Destiny Destiny er offline
Banned

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 3,188
Standard

Jeg henger meg på litt også..Er stolt over meg selv,fordi jeg ikke har overspist i julen,og jeg har ofret alt av kaker,desserter etc.Det ble kun en boks sjokolade,men den ga meg nok litt vekt
Jeg føler at dette gir meg et lite løft nå,for jeg kan ikke bare "gå av meg"kiloer som kommer på.De blir sittende
However,jeg planlegger et stykke iskake på nyttårsaften,men må stålsette meg og kaste resten

Forøvrig har jeg startet å gjøre Jane Fonda øvelser på gulvet,og har holdt på i 2-3 uker.Målet er å fortsette.Når jeg kommer til å se et resultat her,vet jeg ikke..Men tenker at det ikke skader iallefall.
Svar med sitat
Gammel 29.12.09, 13:39
x-mas girl x-mas girl er offline
Superbruker

Meldinger: 2,249
Standard

Jeg skal slenge meg på..skal bare tenke gjennom delmålene mine. Akkurat nå er det nyttårsbordet som står på trappene

Sist endret av x-mas girl; 29.12.09 kl 13:58
Svar med sitat
Gammel 29.12.09, 13:48
Linnea sin avatar
Linnea Linnea er offline
Superbruker

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,744
Standard

Vel, vel, vel...ikke annen råd enn å slenge seg på, antar jeg.

Vet ikke hvor mange kilo jeg skal ta av - vekten har ikke batterier, tør ikke se heller, så...men, men...
Det jeg vet er at jo eldre man blir, jo mindre kilo tar man av, altså i fht da man var yngre. Dvs at kiloene ikke bare "raser" av, sånn i starten.

Jaja, jeg følger på så godt jeg kan, og lar meg inspirere av dere andre.
(Så da kan vi si det sånn at om dere ikke lykkes, er det deres feil om ikke jeg gjør det! ) Tøyser selvsagt!!!

Men dette er, for meg, etter nyttår, altså
Gammel 29.12.09, 14:00
x-mas girl x-mas girl er offline
Superbruker

Meldinger: 2,249
Standard

haha..må jo spise huset rent for fristelser. jeg for min del har bestilt meg en del morsomme work out dvd fra Amazon ..litt sånn salsa inspirerte
Svar med sitat
Gammel 29.12.09, 14:10
Tanja sin avatar
Tanja Tanja er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Fana, Bergen
Meldinger: 4,677
Standard

Slenger meg på jeg og! Jeg trenger ikke gå ned noe, men trenger en god del oppstramming her og der. Og kondisen er pinlig dårlig...
Målet mitt er å spise sunnere og bevege meg litt hver dag.
Dersom atte hvis jeg skulle finne på å havne på smellen i løpet av 2010
bør jo kroppen min være rimelig sunn og frisk...
Så målet må jo være å kutte ned på sjokolade og annet fy fy...
Svar med sitat
Gammel 29.12.09, 14:15
Destiny Destiny er offline
Banned

Meldinger: 3,188
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tanjab Vis post
Slenger meg på jeg og! Jeg trenger ikke gå ned noe, men trenger en god del oppstramming her og der. Og kondisen er pinlig dårlig...
Målet mitt er å spise sunnere og bevege meg litt hver dag.
Dersom atte hvis jeg skulle finne på å havne på smellen i løpet av 2010
bør jo kroppen min være rimelig sunn og frisk...
Så målet må jo være å kutte ned på sjokolade og annet fy fy...
Dette med å stramme opp..er det noen vits i de øvelsene en gjør hjemme?Jane Fonda så jo bra ut den gangen hun laget videoen
Jeg hater situps,får så vondt i ryggen,det er SÅ tungt..Noen som har prøvd disse maskinen en får kjøpt?
I gamle dager trente jeg aerobic tre ganger i uken,og jeg husker jeg var fast og fin..men nå er jeg jo både eldre og tyngre,og kan vel ikke forvente mirakler
Svar med sitat
Gammel 29.12.09, 14:20
Tanja sin avatar
Tanja Tanja er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Fana, Bergen
Meldinger: 4,677
Standard

Jeg aner ikke hva je skal gjøre for å få noe resultater, men bare å bevege seg mere må jo hjelpe på. Hos meg er det lårene som ikke holder seg på plassen sin, og jeg ser slank ut til vanlig, men er ikke et vakkert syn i bikini...
Hihi, det kan ikke bli verre om jeg gjør noe, så jeg får bare starte et sted.
Kanskje jeg skal gjøre det jeg tenkte før jeg flyttet hjem; invitere de jeg kjenner pluss flere, til å samles en gang eller to i uken for å gå tur sammen?
Svar med sitat
Gammel 29.12.09, 14:22
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,661
Standard

Tror jeg må hive meg på her jeg og.
Har behov for å gå ned noen kilo. Og må bli flinkere til å trimme.

Første delmål, er å få kommet meg inn på rutinen med små og hyppigere måltider. Spise litt sunnere. Samt å pelle meg utom døra litt oftere enn i det siste året.
Svar med sitat
Gammel 29.12.09, 15:02
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 16,547
Standard

Jeg tenker at jeg er nødt til å gjøre dette. MÅ komme meg i bedre form fordi vi har en travel vår nå. Messen i Oslo er i april og innen det må jeg være i god form.
Jeg kjente at messen som var i oktober var knallhard og jeg tenker at jeg ville taklet det bedre om jeg var i bedre form. God fysisk form er bra og gjør at man takler ting på en helt annen måte. Så jeg sikter meg inn på den i april først. Men siden det er delmål, sikter jeg først på messen i februar der jeg selv skal være utstiller.

Satser på å komme i gang over nyttår. Frem til det legges planer om hva jeg skal gjøre.

MALU

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:47.